Vastaa ketjuun

Itse sain toistamiseen radi diagnoosin. Ensimmäisessä raskaudessa sain sen vasta rv 30 jolloin ei enää annettu kuin viikko aikaa saada arvot kuriin. En saanut aamupaastoa kuriin ja aloitettiin suoraan insuliini. Tämän kanssa pärjäsin loppuraskauden, mutta lapsi oli jo ehtinyt kasvaa aika isoksi ja synnytys käynnistettiin 40+1. Vauva painoi 4334g. Ainakin HUS-alueella minua hoitanut lääkäri olisi antanut mennä viikonkin yli lasketun, jos kokoarvio ei olisi ollut niin iso.

Nyt sain uudelleen diagnoosin rv 15 ja sama rumba alkaa. Edellisestä synnytyksestä on vain 8kk aikaa joten hiukan turhauttaa aloittaa uudestaan ruuan kyttääminen. Itselläni nimenomaan aamupaastot ollu ongelmana ja välillä tuntuu että on tähtien asennosta kiinni millaisen arvon saa. Yöunet myös vaikutti ainakin minulla paastoarvoon.

Itselle annettiin niin tiukat ohjeet herkutteluun että melkeen tekee mieli jättää ne kokonaan pois. Tätä itseasiassa hoitaja suosittelikin ja sanoi samalla että painoa ei tarvitsisi tulla yhtään lisää. Perään totesi että älä kuitenkaan stressaa... Olen lievästi ylipainoinen ja tiesinnettä painoa ei saisi hirveästi tulla mutta yllätti kyllä että ei ollenkaan. Viime ratdissa yritin olla tiukkana mikä sitten kostautui ahmimisena. Vaikeaa yrittää löytää semmoinen tasapaino ruokailussa minkä pystyy ylläpitämään ja vielä niin että ruokasuhde ei ihan kokonaan häiriinny

Takaisin