Onko kellään kokemusta tai tietoa pelkän paastosokerin perusteella saadusta radi-diagnoosista? Tuliko diagnoosi oikeasti yhdestä poikkeavasta arvosta, miten seurattiin?
Kävin tänään (rv 14+1) kokeissa, ja googlailin viitearvoja. Näyttäisi ainoastaan paastoarvo olevan koholla (5,8), muut oli viitteiden puitteissa ihan hyvin. Otin aamulla vahingossa monivitamiinin muiden lääkkeiden lisäksi, voikohan se tehdä piikin arvoihin? Tunnin arvo 7,8 ja kahden tunnin arvo 6,9 eli molemmat viitteiden sisällä. Tämä ilmeisesti riittäisi diagnoosiin? Olen siis toki "merkittävän lihava". Syön jo ihan normaalistikin suositellun ruokavalion mukaisesti ja olen huomannut vanhojen syömishäiriöajatusten nostaneen päätään ylipäätään viime aikoina, kun ruokahalu on kasvanut ja maha pyöristynyt. Olen lisännyt syömistä neuvolan kehotuksesta ja kysellyt heiltä ruokavalioasioista enemmän kuin he osasivat edes vastata. Totta kai haluan lapselleni hyvää, mutta suututtaa, jos nyt aletaan kytätä syömisiä, enkä elättele toivoa psykologisesta avusta, jota kaipaisin. Eikä tän vuodatuksen jälkeen varmaan ole yllätys, että kokemukseni lihavuuteen suhtautumisesta ja sen hoidosta eivät oo ihan hirveän hyvät.