Raskausarvet

Niittyleinikki_

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maaliskuiset 2023
Näistä on varmaan keskusteltu aiemminkin, mutta vähän gallupia kehiin:

Tuliko sulle raskausarpia?
Tuliko vaikka rasvasit?
Mitä rasvaa käytit?
Vai auttoiko rasvaaminen ja et saanut arpia?
Vai eikö tullut vaikket rasvannut tai tehnyt mitään?

Onko arvet haalenneet ajan myötä? Kuinka pitkän ajan?

Käytitkö jotain muita konsteja kuin rasvaus, jota voisit suositella?

Miten suhtaudut arpiin
Miten muut ovat suhtautuneet?

Jos haluat, kerro vielä koetko että ikä tai ruokavalio tai joku muu tekijä vaikuttaa siihen tuleeko arpia vai ei.

Itselle tuli yhtäkkiä arpia rv 37 alkaen joten aihe kiinnostaa.. Kiitos jos vastaatte 💗😊

Muokattu viimeksi:
Tuli mulle lopussa semmosia haaleita arpia. Ne oli kyl ihan vaaleita alusta asti, melko huomaamattomia. Suhtaudun niihin hyvin neutraalisti. En jaksanu rasvailla kuin hyvin satunnaisesti, mut oon kyl myös lukenu et se on hormonaalista mikä sen tekee, eikä rasvaus auta. Lähdettä tälle en nyt tiiä.

Mullakin se käsitys että joillekin niitä arpia vaan tulee vaikka kuinka rasvaisi. Mulle ei tullut kummastakaan, öljysin kyllä päivittäin bio-oililla.

Olen rasvaillut mahaa perusvoiteilla ja ceridal öljyllä. Jokaisessa raskaudessa tullut aina vaan lisää arpia, vaikka olisi lopussa ollut 10kg kevyempi kuin edellisessä raskaudessa ja lapsi saman kokoinen, mikä ei vaan käy omaan jälkeen. Joskus puolivälin jälkeen taisi ekat arvet alkaa tulla ekassa raskaudessa, muissa raskauksissa vasta viimeisenä viikkoina tullut uudet arvet.
Ikää raskauksien aikana 22v-29v. Teininä jo tuli reisiin/peppuun ja rintoihin arpia, myös näpyistä jäänyt arpia. Oma iho siis arpinen vähän joka puolelta ennestään joten ei nuo niin haittaa.
Sanoisin että ehkä n 6kk? mennyt että arvet ei punoita.

Ei tullut lainkaan raskausarpia kummassakaan raskaudessa ja en rasvannut yhtään. Mulla on hyvin joustava ja rasvoittumiseen taipuva iho, niin tässä ilmeisesti siitä on ollut hyötyä. Tosin myöskään äitini tai sisareni eivät ole saaneet raskausarpia, vaikka kummallakin useampi raskaus ollut. Perinnöllistä?
Painoni nousi noin kymmenisen kiloa kummankin raskauden aikana, mutta palasi aika pian takaisin lähtöpainoon. Raskaana olen ollut ensimmäisen kerran 22 -vuotiaana ja toisen kerran 26 -vuotiaana, joten ikäkin varmaan voi vaikuttaa.

Ei tullut raskausarpia kummassakaan raskaudessa, ikää mulla oli 38 ja 42v kun olin raskaana. Ekassa muistaakseni välillä rasvasin perusvoiteella, mut toisessa en. Paino nousi n.12kg molemmissa.

Ekassa rasvailin ja arpia ei juuri tullut, olin vajaa 30 silloin. Nyt kun ikä on ollut 40 molemmin puolin ja paino on noussut +22kg viimeisimmillä kerroilla, niin onhan niitä arpia tullut. Olen ratkaissut asian lähinnä sillä että pidän uikkareita bikinien sijaan, eipä tuo muuten häiritse.

Raskausarpia on tullut ainoastaan sisäreisiin ja rintoihin ja nekin todella haaleita. En oo rasvaillut tai muutenkaan yrittänyt estellä. Kaikista raskauksista tullut se +20kg lisää painoa. Eka raskaus 22v., toka 26v. ja nyt tää viimeisin 37v. eli iälläkään en oo huomannut vaikutusta. Raskausarvet kertoo eletystä elämästä ja ylpeänä niitä vähäisiäkin kannan.. kiitollisena siitä, mihin oma rakas keho pystyy! 😊

Esikoista odottaessa olin 22-vuotias, en rasvaillut ja painoa tuli reilusti yli 10kg. Ennen raskautta olin melkein alipainoinen. Kuopusta odottaessa täytin 29-vuottq, lähtöpainoa oli enemmän, painoa tuli vähemmän ja rasvailin ihoa (lähinnä kutinan takia). Kummassakin raskaudessa arpia tuli. Ei siis kohdallani tunnu mikään vaikuttavan. Nykyisin niitä ei näe ellei ryhdy tiirailemaan.

Toista odottaessa arvet hieman harmitti hieman omaksikin yllättkseksi. Tunsin oloni rumaksi vaikka miestä ei tainnut kiinnostaa oliko niitä vai ei. Kai hormonit sai mielen (yli)reagoimaan niihinkin.

Nykyisin koen arvet merkkeinä eletystä elämästä ja kahden ihanan pojan saamisesta. ❤️

Ei tullut ollenkaan raskausarpia. En rasvaillut muuta kuin loppuraskaudesta kuivaa ihoa perusvoiteella ettei kutittais niin paljoa. Etenkin mahaa ja reisiä kutitti. En edes tiedä millä ois pitänyt rasvata että ois ennaltaehkäisty raskausarpia. Auttoikohan tuo apteekin perusvoide kuivuuden lisäksi että ehkäisi myöscraskausarpia.🤔

Toi on musta just ihana tapa asennoituu niihin. 🥰 Aattelen ihan samoin kun sektioarvestakin. Se kertoo vaan siitä et oon saanu maailman ihanimman beben.

Ja sinulla taas on ihana tapa suhtautua sektioarpeen. 🥰 Itse en siihen oman sektioarpeni suhteen pysty, mutta ehkä se johtuu siitä että sektio oli kohdallani ikävä kokemus ja iso pettymys.

Ja sinulla taas on ihana tapa suhtautua sektioarpeen. 🥰 Itse en siihen oman sektioarpeni suhteen pysty, mutta ehkä se johtuu siitä että sektio oli kohdallani ikävä kokemus ja iso pettymys.
Joo varmasti vaikuttaa siihen ♥️ mulla oli suunniteltu sektio perätilan ja ahtaan lantion takia. Oli super suuri shokki alkuun mullekin, mutta siihen kerkes tottuu ennen leikkauspäivää. Ihan varmasti vaikuttaa asiaan

Mä oon saanut ihoon venymisarvet jo ennen raskautta (painonnousu ja lasku). Silloin tuoreeltaan ne jonkun verran häiritsi, muttei juurikaan enää haalettuaan. Nyt kun on lapsen saanut niin ei tarvitse sitäkään vähää niitä ajatella. Raskaana taisi tulla vatsan sivuille pari pikkuarpea lisää. Siellä ne menee muiden joukossa. Varmaan joskus aikanaan kun on vauvavuoden unettomuudesta ja imetystuskailusta selvinnyt, ja jos paino sen jälkeen putoaa raskautta edeltäneeseen, niin tuttu pehmeä ruttunahka alavatsaan palannee takaisin. Suhtaudun siihen ruttunahkaan lempeydellä. ❤️

Tuli arpia, esikoisen raskaudessa vatsa räjähti täyteen punaisia arpia rv31 jälkeen. Oli päivittäin käytössä Weledan raskausöljy ja Bio-oil. Mulla iho on kyl taipuvainen arpiin, teininä niitä jo tuli. Kyllähän nuo on haalenneet, yllättävän nopeasti synnytyksen jälkeen eivät enää olleet punaiset vaan vaaleat. Sama kuopuksen kanssa, mutta arpia tuli myös "jenkkakahvoihin" ja aikaisemilla viikoilla.
Ei noita nyt jo vaalenneita ja pienenneitä arpia meinaa huomata tai muistaakaan. Eikä kukaan oo koskaan niistä mitään sanonut.
Tiikeriemon merkit🐯:red-heart:

Takaisin