Raskausarvet

Lillerolallero

Vauhtiin päässyt keskustelija
Vähän tämmöinen hömppäaihe tänne muiden joukkoon...
Olen itse ensimmäistä kertaa raskaana (näin pitkällä) vaikka raskausarpia mulla onkin teini-iän kasvupyrähdyksestä johtuen. Jokinaika sitten huomasin et vatsaani on ilmaan tunut raskausarpi joka näyttää tosi kipeältä vaikka ei sitä ole. Vaikka nämä ei raskauden aikana miuna varmaan haittaa (henkisesti) tiedän että tunnen oloni epämukavaksi jatkossa ja siksi koitan nyt öljytä ihoani ettei tulisi enempää. Onko teillä muilla mitään kikkoja rasvauksen lisäksi?
 
Itse rasvaan koko kroppaa päivittäin (raskauden takia pahentuneen) atopian takia. Vielä ei ainakaan ole tullut mitään, mutta itsellä myös teini iässä tuli ainakin reisiin ja rintoihin. Ei kyllä muista kikoista oo tietoa, mutta veden juontihan taisi auttaa että iho pysyy hyvänä muutenkin :)
 
Ihoa voi koittaa kuoria esim käytetyillä kahvinporoilla. Ei tietenkään estä arpia, kuten ei rasvaaminenkaan, mutta voi helpottaa kiristelyä.

Mä öljyän/rasvaan 2x vrk:ssa, koska iho kutisee ja kiristelee muuten.
 
Mä joudun myös rasvaamaan päivittäin useita kertoja atooppisen ihottuman takia. Mulla ei aikaisemmissa raskauksissa tullut ollenkaan raskausarpia, saa nähdä miten nyt. Oon jotenkin ymmärtänyt, että toisille tulee raskausarpia ja toisille ei välttämättä eikä niihin kai pysty oikein vaikuttamaan.
 
Mulla ei vielä ole arpia, vaikka kaksi loppuun mennyttä raskautta tätä kaksosraskautta ennen. Esikoista odottaessa käytin vartalovoita, mut en usko kyl sen auttaneen. Painoa tuli silloin 18kg, et iho on venynyt. Kuopusta odottaessa en rasvaillut sen kummemmin, eikä arpia tullut. Painoa hänestä tuli 13,5kg (+5kg jäi esikoisesta). Tässä välissä, ennen tätä raskautta, oon lihonut ja laihtunut ja taas lihonut. Nyt lähtöpainokin oli PALJON, ja taas jojoillut painon kanssa. Nyt maha on jo viikkoihin nähden valtaisa, eikä vielä arpia ole tullut. Nyt olen Ceralan voiteella rasvannut koko kroppaa päivittäin kutisemisen takia. Lääkäri kirjoitti kahden vuoden reseptin tuota rasvaa vuosi sitten, kun iho-oireita oli.

Toivon niin ettei tämä kaksosraskaus revi ihoa pahan näköiseksi, mutta se saattaa olla toiveajattelua.
 
Kahdessa aiemmassa raskaudessa tuli maha täyteen raskausarpia, öljyilystä huolimatta. Yhdessätoista vuodessa vähän jo haalistuneet.. :D Varmaan taas lisää tulee, eikä kyllä haittaa enää yhtään. Öljyilen kuitenkin kuivuuden ja kutinan takia. :)
 
Minullakin on alkanut kutisemaan hieman iho, erityisesti jalat on tosi kuivat ja sääriä rasvaan päivittäin aamuin illoin. Kun ikääkin on jo lähemmäs 40, jännittää vähän raskaudesta palautuminen yleisestikkin ja vaikka ei nyt rasvaus auttaisi niin olen ainakin yrittänyt.
 
Itselläni on ensimmäiset venymisarvet tulleet aikoinaan murrosiköisenä, kun lantio alkoi leventyä. Tuolloin häpesin niitä maailman eniten.

Nyt tämän ensimmäisen raskauden myötä olen huomannut, että raskausarvet ovat pikkuhiljaa alkaneet ilmestymään molemmin puolin napaa, ja tällä kertaa se tekee mut vaan niin äärettömän onnelliseksi. Masu, kun vielä on kovin huomaamaton, eikä edessä olevan istukan takia liikkeetkään meinaa tuntua niin olen saanut väkiaikaista lohtua noista arvista. Niin älyttömältä kuin se kuulostaakin :D

Mutta omien kokemuksieni mukaan öljypohjaiset tuotteet auttavat nopeiten vaalentamaan jo syntyneitä arpia. :)
 
Toi on kyllä totta myös mun kokemuksen mukaan, että arvet vaalenee nopeammin (tai ehkä jopa tulee vaaleampina) kun öljyää! Mulla on arpia aika paljonkin, mutta kaikki on niin vaaleita kuin olla voi eikä niitä huomaa, ellei pysähdy kattomaan kunnolla.:)
 
Takaisin
Top