raskausarpia

Sophie82

Kommentoinnin ninja
nonni... tulihan ne sieltä :smiley-angry017 vaikka oon jo pari kk rasvannut silloin tällöin, ja viimeisen kk ajan joka ilta oikein kunnolla ni nyt kyljissä näkyy pari viivaa... ovatkohan olleet jo kauemmin, ehkä tulivat näkyviin vasta nyt kun oon saanut vähän väriä.. pitihän tää arvata ku on jo kankut on täynnä arpia teiniajoilta, geenit ei nyt oo mun puolella :crybaby2 ja nyt ollaan vasta reilussa puolessa välissä... mun iho varmaan halkee miljoonaan osaan ennen lokakuuta :sad001

Täällä nyt menossa rv 21+5 ja masussa ei oo vielä yhtään arpee. Lantiolla mulla niitä on ollu aiemmin mutta sinne ja reisiin on tullu kyllä lisää :S Mut jännä miten mahaan sit ei.

Mulla ei esikoisesta tullut yhtään arpea, mutta veikkaan, että tässä saattaa jokunen tullakin ja nimenomaan kylkiin. On nimittäin huomattavasti isompi maha tässä vaiheessa, vaikka en ollut yhtään sen isompi raskaaksi tullessa kuin edelliselläkään kerralla. "Innolla" siis odotan, koska alkaa ilmestymään. Apteekista voisi tietysti kysellä, onko jotain arpia ehkäisevää voidetta. Nyt rasvailen ihan perusrasvalla aamuin illoin.

Mulla myös luultavasti aika hyvä mahis saada raskausarpia, ku teininä tuli rintoihin ja reisiin.

Nyt on muutama pieni r.arpi tullu vatsaan, mulla on umpisuolileikkausarpi niin sen yläpuolelle on tullu muutama r.arpi. Nyt viikkoja 26+0. Saa sitte nähdä millon alkaa enemmän tulemaan, vatsa on kyl nyt jo aika suuri.

Mä ostin just tällä viikolla aptekista sebamed voidetta joka on tarkoitettu raskausarpien estoon sekä hoitoon. Vielä ei itsellä ole arpia tullut ja toivottavasti ei tulisikaan, mutta eihän sitä tiedä. Josko tuo rasva auttaisi :)

Täällä 23+3, eikä luojan kiitos vielä arpia. Tosin ostin jo yli kk sitten Nannan mainitsemaa rasvaa ja sitä lyönyt aamuin illoin vatsaan ja rintoihin, Eikä tuo mahakaan muihin verrattuna ole mitenkään hirveän iso :)
Kannattaa kokeilla tuota sebamediä, pitäisi kuulemma häivyttää jo tulleita arpia (hienoista katoamista mahdollisesti omissa vanhoissa venymisarvissa) :)

Mä oon käyttänyt Bio oil nimistä öljyä, jota saa apteekeista ja joistain kaupoista ( huomattavasti halvemmalla). Ainakin raskausarville on tarkoitettu. Ei ainakaan mitään isompia r.arpia oo vielä tullut. Toi öljy tuoksuu tosi voimakkaalta, mulla oli aluks vähä vaikeuksia ku oon aika hajuherkkä. :) mutta nyt nenä tottunu jo.

Mulle on tullu nyt kuukauden sisään rintoihin rajut jäljet, niitä en niin hartaudella rasvaillutkaan kuin masua, joka edelleen merkitön. Saa nähdä miten loppujen lopuksi käy. :) :(

Mieheni tuossa tokaisi suihkussa, että tissini näyttävät pieniltä auringoilta kun on tullut nännien ympärille niin tummat ja paksutkin arvet. :D Todella toivon, että noi vaalenee synntyksen jälkeen, ei nimittäin ole mitkään erityisen kauniit. :'S Pehvassakin on muutama viiva, mutta onneksi niitä en näe muuta kuin peilin kautta, ei tarvitse itse niitä ainakaan muuten kauhistella. :D

Mulla ne aikaisemmin huomatut raskausarvet taisi sittenkin olla vanhoja kasvupyrähdyksen aiheuttamia, niin vaaleita kun ovat ja ihan samanlaisia mitä pakaroissa on, eli turhaan tihrustin itkua täällä aiemmin. Täällä tissit ovat nyt noin yhtä kuppikokoa suuremmat eli ei oo viel tullut sitä kasvupyrähdystä, joten arvetkin odottavat vielä tulemistaan... Mutta suurin muutos on tapahtunut nänneissä jotka ovat kaksi kertaa suuremmat ja paljon tummemmat kun aikaisemmin. Oikein mamma-nännit :smiley-ashamed008 Itse vähän vierastan niitä mutta mies muistaa aina kehua :love022

Rv 31 ylitetty ja olen valttynyt arvilta. Tai sitten ne ovat viela edessa pain... Ihan peruskosteusvoiteilla olen rasvaillut aina suihkun jalkeen. Vaikka arpia ei tulisikaan niin toisaalta pelottaa sellainen ryttynen taikinamaha sitten synnytyksen jalkeen. Siihen ei taida paljon raskausajan rasvailut auttaa? o_O

Hyvällä tuurilla vois kuvitella vaikuttavan just tohon ihon palautumiseen, mutta pitkälti varmaan ihotyypistä kiinni :P Toivotaan että satutaan oleen supermammoja jotka palautuu täydellisesti! :D

Itsellähän repesi koko vatsakumpu viime raskaudessa 2 viikkoa ennen synnytystä ja ihopussi tuli eikä palautunut... murr... mutta tässä raskaudessa toi ihopussi on suojannu arvilta, kun edes edelliset ei oo lähteny punoittamaan/leviämään... jotain hyvääkin siis.. kai :P :D

mulla on kans tullut muutama (onneks pieni) arpi tisseihin, muuten oon säästynyt toistaiseksi viikkoja 31+5

Mulla ei ole tullut arpia mahaan ollenkaan. Rinnoissa on muutama "halkeama" ja toivon, ettei ne saisi väriä itseensä, vielä niistä ei erota että ovat alkavia raskausarpia.. :D Pakaroissa ja reisissä sen sijaan onkin ihana seepra-kuvio.. Byhyy en tykkää yhtään :smiley-angry017

Nyt on masuunkin tullut ensimäiset tulokkaat! Rv 31+5. Eilen tuli ekat kunnon harjoitussupparit ja aika pian sen jälkeen huomasin muutaman navan ja kyljen välissä. Tänään ihmettelin että miten se mahan alus niin kutiaa niin kurkkasin ja siinä oli muutama pieni punainen. Hmmh, ehdin jo toivoa että masu säästyisi niiltä :smiley-ashamed004

Mulla tuli mahaan kans suppareiden myötä, yöllä tuli ja seuraavana iltana huomasin alavatsassa muutaman pienen juovan. :/ Toivottavasti ei tuu enempää..!

takapuoli ja reidet on täynnä arpia. eipä tuo haittaa kun ei ole silmiä sillä puolella vartaloa. Sitä paitsi ne vaalenee ja haalistuu kuitenkin ajan kanssa. Ihan luonnollinen juttu ei kannata ottaa ressiä. Tulee jos on tullakseen nii se tulee muillekin.

Apua... en mä oo tiennyt että supparit voi aiheuttaa noita arpia.. tähän mennessä oon välttynyt niiltä, mutta saas nähdä mitä nämä vikat viikon tuo tullessaan o_O

Sophie, en mee vannoon, että arvet olis just suppareiden aikaansaannoksia, voi olla ihan sattumaakin.. Sattui vain niin sopivasti niitten jlk, että mainitsin. Eli älä panikoi. Ü

Takaisin