Raskausajan ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Mulla on ihan sama fiilis. Nälkä kokoajan ja vaikea syödä. Just ja just pystyn töissä elämään, mutta aika kamalaa on. Mistähän näitä pahoinvointilääkkeitä vois saada jos ei oo neuvola vielä pitkään aikaan? Voiko soittaa etukäteen? Vai oliskohan tää terveysaseman juttu?
Mulle ainakin neuvolasta laittoivat viestiä että sinne vaan viestiä tai soittoa niin lääkäri määrää pahoinvointilääkkeen. En ole vielä niitä itse pyytänyt, mutta saa nähdä miten vielä käy, nyt muutama päivä ollut aika ällö-olo, ja tänään jo nieleskelin kun sylkeä rupes suuhun nousemaan hulluna. Mutta en vielä oksentanut 🫣😂

Mulle ainakin neuvolasta laittoivat viestiä että sinne vaan viestiä tai soittoa niin lääkäri määrää pahoinvointilääkkeen. En ole vielä niitä itse pyytänyt, mutta saa nähdä miten vielä käy, nyt muutama päivä ollut aika ällö-olo, ja tänään jo nieleskelin kun sylkeä rupes suuhun nousemaan hulluna. Mutta en vielä oksentanut 🫣😂
Mulla on monen asian suhteen semmosta oikein koko kehon kakomista ja yökkäilyä, joka jättää vähän heikoksi kun on niin kokonaisvaltainen kokemus vaikka ei oksennus tuliskaan. Hampaiden harjaus on 100 % killeri. Äsken selvisin 30 sec ennenkuin piti lopettaa. Kananpaisto oli myös tänään liikaa. Ja kaupassa käynti. Nakkasin kauppakassit nurkkaan ja juoksin vessaan ku pääsin kotiin.

Taidan laittaa neuvolaan viwstiä😁

Joo neuvolasta saa vaikkei oo vielä käyntiä tulossa 🙏 harmi vaan että omalla kohdalla oli aika pienoinen apu mutta kalliita ovat kuin mitkä 😅 mielelläänhän tuon maksaisi jos auttaisi mutta 53e/10päivästä on aika paljon jos apu näin vähäinen :/

Musta kans tuntuu et vaikuttaa jo mielialaan tämä ku on aamusta iltaan kestävää. Ei tässä ole paljoa enää pystynyt raskaudesta iloita kun tämä olo on niin ylivoimaisen kammottava 🤢

Musta kans tuntuu et vaikuttaa jo mielialaan tämä ku on aamusta iltaan kestävää. Ei tässä ole paljoa enää pystynyt raskaudesta iloita kun tämä olo on niin ylivoimaisen kammottava 🤢
Onks sulla vielä mahdollista nostaa annostusta? Jos auttaisi yhtään paremmin?

@Loddde kannattaa kokeilla toista pahoinvointilääkettä jos nykyinen ei auta! Jos et siis vielä ole kokeillut😊 Mulle lääkäri sanoi, että on muitakin valmisteita kuin itselle määrätty, jos se ei auta niin voi kokeilla toista valmistetta.

Täällä myös olo on jo hyvin väsynyt pahoinvointiin, vaikka se on helpottanut lääkkeellä, silti jatkuva etova olo ja järkyttävä närästys + jatkuva nälkä jotenkin lisää huonovointisuutta😩 Toivottavasti tämä vaihe menisi pian ohi..

Mulla bonjesta max annoksella eli enää ei saa nostaa :/ pitääpä kysyä jos olisi joku toimivampi valmiste mulle!

Xonvea-reseptin sain vaan viestillä neuvolasta. Heti kokeiluun ja nähdään onko huomenna parempi päivä 🙏
Mulle lääkäri varoitteli, että koska Xonvea pitää aloittaa "vaiheittain", luultavasti olo seuraavana päivänä ei olisi optimi, vaan vasta parin päivän päästä kun annos on sopivan iso. Toivottavasti sulla toimii, mutta vaan varoituksena, jos ei heti tunnu auttavan, niin ei välttämättä tarkoita etteikö olisi sopiva lääke 😊

Hei älkää edes kysykö mikä juttu 😄 mutta äsken tuli himo lakritsijäätelöön ja sit ajattelin, et siihen päälle vielä salmiakkikarkkijauhetta. Ja sit kans lähdin sitä jäätelöö ostamaan, ostin lakritsi -salmiakki - jäätelöä, turkinpippureita ja Lontoo rae -fazerin suklaata. Tein jätskiannoksen ja siihen päälle murskattuja turkinpippureita ja lontoo rae -suklaata. Ai että oli hyvää ja oi että helpotti 😄
Tämä koko komeus huuhdottiin alas omenamehulla.

Ja kyllä tiedän, salmiakki on kielletty raskaana olevilta. Mut söin sitä viime raskaudessakin ja kaikki meni hyvin, joten en ole huolissani 😄 🤣

Joskus on vaan pakko.

Tunnin päästä mittaan sokerit, että pystyykö mun haima tähän vai oliko tää liikaa 😄

Hei älkää edes kysykö mikä juttu 😄 mutta äsken tuli himo lakritsijäätelöön ja sit ajattelin, et siihen päälle vielä salmiakkikarkkijauhetta. Ja sit kans lähdin sitä jäätelöö ostamaan, ostin lakritsi -salmiakki - jäätelöä, turkinpippureita ja Lontoo rae -fazerin suklaata. Tein jätskiannoksen ja siihen päälle murskattuja turkinpippureita ja lontoo rae -suklaata. Ai että oli hyvää ja oi että helpotti 😄

Ja kyllä tiedän, salmiakki on kielletty raskaana olevilta. Mut söin sitä viime raskaudessakin ja kaikki meni hyvin, joten en ole huolissani 😄 🤣

Joskus on vaan pakko.

Tunnin päästä mittaan sokerit, että pystyykö mun haima tähän vai oliko tää liikaa 😄
Mulle gyne sanoi, että voi kyllä syödä lakritsia ja salmiakkia, kun vain käyttää maalaisjärkeä. Eli että ei joka päivä syö ja suuria määriä. Joten tuskin on haittaa nyt tästä sinun ”repsahduksesta”. Ja minä uskallan silloin tällöin ostaa irtokarkeista vadelma-lakritsi-pääkalloja, ku niitä joskus tekee mieli 😂

Mulle gyne sanoi, että voi kyllä syödä lakritsia ja salmiakkia, kun vain käyttää maalaisjärkeä. Eli että ei joka päivä syö ja suuria määriä. Joten tuskin on haittaa nyt tästä sinun ”repsahduksesta”. Ja minä uskallan silloin tällöin ostaa irtokarkeista vadelma-lakritsi-pääkalloja, ku niitä joskus tekee mieli 😂

Noi pääkallot on parhaita! 🥹🥹

Joskus on vaan pakko.

Kuulostaa niin hyvältä! Täällä Ruotsissa on sallittu 50g/päivä, niin mäkin aina joskus napsin pieniä määriä muiden karkkien joukossa 😊

Takaisin