Raskausajan (äidille/vauvalle) hankinnat

Minun ensimmäiset kirppariostokset body 62 cm ja 2 talvihaalaria 80 cm. Mä olen aina ollut haalarihullu. Pojalla on ollut useampi haalari per koko 🙈 Näin jälkikäteen ajatellen 80 cm koko on todennäköisesti hyvä 1 vuotiaalle, kun taas huhtikuinen olisi 1,5 v talvella ja tarvitsisi todennäköisesti 86 cm koon haalaria. Varmaan joudun myymään ne eteenpäin😅🥹View attachment 126045
Mulla on lähtenyt vähän lapasesta kirppistely! Vaatteet oon kyllä ostanut lähinnä koossa 50-68, enkä joku 74 oli myös. Mutta itse kenkäfriikkinä ostin jo Dr Martens maiharit ja Nintendo kuosin Vansit, toiset kokoa 21 ja toiset kokoa 22. Ihan saa tovin odotella ja ei voi yhtään olla kyllä varma, sattuuko jalka olemaan tuon kokoinen oikeaan vuodenaikaan🤣 En vaan voinut vastustaa, kun itsellä on samanlaiset maiharit ja Vans myös mun juttu. Kaiken lisäksi hinta kun oli kohdillaan...
 
Mulla on lähtenyt vähän lapasesta kirppistely! Vaatteet oon kyllä ostanut lähinnä koossa 50-68, enkä joku 74 oli myös. Mutta itse kenkäfriikkinä ostin jo Dr Martens maiharit ja Nintendo kuosin Vansit, toiset kokoa 21 ja toiset kokoa 22. Ihan saa tovin odotella ja ei voi yhtään olla kyllä varma, sattuuko jalka olemaan tuon kokoinen oikeaan vuodenaikaan🤣 En vaan voinut vastustaa, kun itsellä on samanlaiset maiharit ja Vans myös mun juttu. Kaiken lisäksi hinta kun oli kohdillaan...
Ymmärrän sinua 😅 Mä varmaan yritän rajoittaa kirpistelyä siihen, etten osta jotain kovin isokokoista eli esim. jos löytyy ihana polkupyörä 3-vuotiaalle, yritän olla ostamatta 😂
 
Vauvalle vaatteita saatu jo tutuilta n. 5 muovikassillista 😅 Itelleni tilasin just raskauslegginsit ja raskaustyynyn 👌 En jaksa odottaa et saa kunnolla alkaa laittaa lastenhuonetta 😍
 
Mun ainut hankinta, mitä oon uskaltanut tehdä, on viime viikolta 4 x 80 -pakkauksen babywipseja kun halvalla tuli vastaan.

Vielä ei aleta mitään hankkiin, ei vaan uskalleta. Keväällä uskallettiin hankkia jo vähän vaatetta ja kaverilta ostin ties mitä oleellista, mitä sitten ei saatu käyttöön. Katseltiin kyllä jo alustavasti pinniksiä sun muuta tuollaista, en tiedä uskallettaisiinko jo kuun vaihteen jälkeen jotain alkaa hankkimaan kun käydään ultrassa juuri tuossa 'henkisesti kriittisellä' rv 17.
 
En ole hankkinut mitään, täällä vielä eka ultrakin edessä eli sinne asti joka tapauksessa käsijarrua. En kyllä muutenkaan tiedä, mitä pitäis hankkia, tuntuu et menen vaan sekaisin kaikesta tästä uudesta asiasta :tears: Mutta kai tämä tästä selkenee. Talvitakki on mulla oversize-mallia "makuupussi", joten oletan ja toivon sen riittävän!
 
Ite en ole hankkinut mitään muuta vielä kuin äitiysleggareita, nekin vähän pakon edestä, kun tavalliset painaa inhottavasi. Vauvalle en oo hankkinut mitään, toki jotain löytyy jo edellisten jäljiltä kun en ihan kaikkea raaskinut eteenpäin laittaa. Tälle uudelle uskallan alkaa itsekin kattelee ehkä joskus nt-ultran jälkeen pikkuhiljaa. Mut mikään kiire ei ole.
 
Ilmeisesti jotain uudistusta tarvitaan tännekin leggings-osastolle aika pian, kun kohta pitää kulkea muuten pelkissä alushuosuissa iltaisin :Grinning Face:
 
Löysin tänään kirpparilta ihan törkeän halvalla aktiviteetti leluja, menee käyttöön kylläkin vasta 6kk+ mutta oli pakko jo ostaa valmiiksi kun täysin moitteettomia ja melkein ilmaisia 💗 sit löytyi yks body+potkuhousu-setti koossa 50cm 😍 äitiysvaatteita olen ostanut uutena itselle jo vaikka ja mitä, tykkään kulkea mukavissa vaatteissa ja pitää omat "ei raskaus " vaatteet omassa muodossaan 😅
 
Onko hyviä vinkkejä rintsikoihin? En oo vuosiin oikein innostunut kaarituellisista liiveistä kun tuntuu että kaikki kaarituet alkavat lopulta painaa kainaloihin.. olenkin sitten siirtynyt Pierre Robertin urheiluliiveihin arjessa, mutta mietin tässä kun rinnat tuntuvat paisuvan, että pitäisi varmaan miettiä vähän seuraavia evoluution vaiheita, imetysliivejä tms.

Urheiluliivit menee kyllä vielä oikein mukavasti hetken aikaa ☺️
 
Onko hyviä vinkkejä rintsikoihin? En oo vuosiin oikein innostunut kaarituellisista liiveistä kun tuntuu että kaikki kaarituet alkavat lopulta painaa kainaloihin.. olenkin sitten siirtynyt Pierre Robertin urheiluliiveihin arjessa, mutta mietin tässä kun rinnat tuntuvat paisuvan, että pitäisi varmaan miettiä vähän seuraavia evoluution vaiheita, imetysliivejä tms.

Urheiluliivit menee kyllä vielä oikein mukavasti hetken aikaa ☺️
Mä oon aina vaa siirtynyt isompiin urheilurintsikoihin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: imetysliivejä oon läyttänyt sitten synnytyksen jälkeen vasta
 
Uskalsin tänään ostaa itselleni raskausleggarit. Niin ja löysinhän minä kirpparilta kivan mekon firman pikkujouluja silmällä pitäen. Muuten vieläkin rauhakseen ollaan ostosten kanssa....
 
Kävin pikkusiskolla (hänellä 9 kk tyttö) hakemassa pikkuvaatteita meidän muksulle. Halusin tietää suunnilleen, minkä kokoista vaatetta löytyy jo. Kävin n. 6-8 kirppiksellä ja ostin vasta 2 bodya sekä yhdet collegehousut (+ 2 haalaria 80 cm). Rupesin jo panikoimaan, etten löydä mieluisia vaatteita ajoissa vauvalle 😅

Selvisikin, että siskolla oli aika paljon unisex ja osa poikien vaatteita😊Kun katsoo tätä kasaa, tuli rauhallisempi mieli. Tällä vaatemäärällä voi vaatettaa varmaan kaksosiakin😂 Ajattelin silti ostella vaatetta kirppiksiltä, mikäli tulee mieluisia vastaan😊 Siskoni toivoo useampaa lasta, joten käytön jälkeen, palautan pikkuvaatteet hänelle😊 20231031_174714.jpg
 
Miten muilla menee hankintojen kanssa? Onko muitakin, jotka sai osan vauvantarvikkeista sukulaiselta/kaverilta?
 
Minä tein ekat hankinnat! Liberolaukku ja manduca kirpparilta 😄 kaikenlaisia kantoreppuja ollut ja on edelleen, mutta osa ei sovi kun oon aika lyhyt, niin joko lantiovyö tulee liian alas tai olkaimet valuu. Manducan pitäisi toimia paremmin.

Enemmän ajattelin alkaa miettiä sitten rakenneultran jälkeen 😊 11 yötä!
 
En oo vauvalle hankkinut mitään, ehkä sitten joskus rakenneultran jälkeen uskaltaisi. Toki jotain neutraalia mini vaatetta löytyy aikaisempien lasten jäljiltä, kun ihan kaikkea en raaskinut pois laittaa.

Tarvikkeita löytyy, joten niitä ei tarvi hankkia ollenkaan ellei haluta päivittää tai huomaa, että tän vauvan kohdalla joku olisi tarpeellinen verrattuna aikaisempiin.

Itelleni oon ostanu vaan äitiysleggarit. Yökkäriä harkitsin, kun mul on lahjakortti Zalandolle, mut päädyinkin ostaa sen sijaan uusia saumattomia imetysliivejä yöksi. Tosin ne on vielä tilaamatta 😄 mut varmaan kohta täytyy ostaa kun tuntuu että yön jäljiltä tissit on erityisen kipeet kun mikään ei tue niitä.
 
Muokattu viimeksi:
Kävin pikkusiskolla (hänellä 9 kk tyttö) hakemassa pikkuvaatteita meidän muksulle. Halusin tietää suunnilleen, minkä kokoista vaatetta löytyy jo. Kävin n. 6-8 kirppiksellä ja ostin vasta 2 bodya sekä yhdet collegehousut (+ 2 haalaria 80 cm). Rupesin jo panikoimaan, etten löydä mieluisia vaatteita ajoissa vauvalle 😅

Selvisikin, että siskolla oli aika paljon unisex ja osa poikien vaatteita😊Kun katsoo tätä kasaa, tuli rauhallisempi mieli. Tällä vaatemäärällä voi vaatettaa varmaan kaksosiakin😂 Ajattelin silti ostella vaatetta kirppiksiltä, mikäli tulee mieluisia vastaan😊 Siskoni toivoo useampaa lasta, joten käytön jälkeen, palautan pikkuvaatteet hänelle😊 View attachment 127304
Mulla on kans jo aika paljon hankittuna sekä saatuna! Kirppareilta oon haalinut pikkuhiljaa. Pitääkin lajitella myös!
 
Takaisin
Top