Raskaus/synnytysunet

RvD

Näppärä viestien naputtelija
Heinämammat 2016
Ootteko nähneet nyt raskausaikana paljon unia koskien joko raskautta tai synnytystä? Jos olette, niin olis hauska kuulla, minkä tyyppisiä unia ootte nähneet.

Itse näin viime yönä sellasta unta, et olin sairaalassa huomaamattani synnyttäny lapsen näillä nykysillä raskausviikoilla (n.24). Olin menossa heti synnytyksen jälkeen vaan töihin ja tekiessäni lähtöä aattelin vielä varmistaa esimieheltä, voinko näin vaan jäädä äitiyslomalle. Esimies ei kuitenka vastannu, joten päästin soittaa tuotantopäällikölle. Puhelimen tuutatessa rupesin miettimään, et hetkinen, en tiedä edes lapseni sukupuolta ja olishan se noloa jos tuotantopäällikkö sattuiski asiaa kysymään! Vilkasin äkkiä lastani ja huomasin kätilön pukevan hälle punasta mekkoa päälle. Siitä päättelin, et kyseessä oli tyttö. Herätessä ihan harmitti, ettei uni kestäny pitempään. Olisin niin mielelläni kattellu vielä pienokaista.
 
Ihme kyllä en oo vielä nähny synnytykseen liittyviä unia. Eiköhän niitäkin ala vielä tulemaan.
 
Mä oon nykyään melkein joka mun unessa raskaana. :D Sit ainoa synnytysuni mikä jäi kummittelemaan mun mieleen on se kun näin unta että synnytin puolikkaan vauvan. Vartalosta alaspäin puuttu jalat yms, yyyyhhh, ja sen mahan sisäelimet näky siinä vielä. :confused:
 
Joo ja nyt viimeyönä näin unta että mua alko hirveesti supistaa, sellasia synnytys supistuksia niin lääkäri löi (siis lyömällä löi) 10cm pitkän piikin mun mahaan ja ruiskutti sinne jotain. Miksei mulle tuu positiivisia unia?? :grin
 
Tää ketju onkin ollut aika hiljainen. Onko kaikilla loppunut unien näkemiset kokonaan ? :P

Ite näin viime yönä unta, että mulla tuli kauheasti verta. Oon nähnyt samanlaisen unen aiemminkin nyt raskausaikana, mutta nyt olin synnytyssairaalassa. Ja yöllä kyllä oikeasti supistelikin kipeästi, en tiedä johtuiko tuo uni vain niistä..
 
Mä oon nähnyt tosi vähän unia raskauteen tai synnytykseen liittyen tai sitten en vaan muista niitä.
 
Nyt loppuajasta nuo unet on kyllä vähentyneet ku nukkuu niin lyhyitä pätkiä.
Joskus synnytinkin kaksoset, kerran vauva oli ihan jonku 6-vuotiaan kokoinen ja yhdessä unessa mulla ei kahdenkaan viikon jälkeen synnytyksestä vielä noussut maito enkä tajunnu ostaa korviketta..
 
Mullakin oli painajaisia kun vältin siinä just autolla ajamasta yhden tiellä istuvan laitapuolen kulkijan päälle. No seuraava auto törmäsi siihen ja mä sitten kauempana ajattelin että kai ne ymmärtää etten voi auttamaan mennä kun oon raskaana ison mahan kanssa täs :confused: inhottava uni..
 
Joskus näin unta että synnytin pojan joka heti synnyttyään söi pelkkää vesimeloonia ja vaippa piti vaihtaa kerran päissä :D viime yönä näin unta että limatulppa oli irronnut ja samalla tuli verta, aamulla piti hetki miettiä kun heräsin että oliko nii tapahtunu yöllä :D

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Viime yönä näin unta, jossa remontoitiin jotain taloa mun vanhempien kanssa. Mulla oli siinä unessa jotain kipuja ja äidin mielestä olin jonkinlaisessa "synnytyksen esivaiheessa". Toivotaan, että oli enneuni! :wink

Mies näki jonkinaikaa sitten unta, että meille tulikin poika! Ja oltiin kuulemma oltu molemmat ihan ihmeissään, että mites tässä näin kävi :p
 
Mullakin on ollut enimmäkseen painajaisia joita ei huvita muistellakaan. :confused: Mutta ihme kyllä viime aikoina ei ole ollut juuri mitään unia!

Alkuraskaudessa näin usein unia joissa oltiin kavereiden kanssa bilettämässä tai muutettu johonkin villiin opiskelijakommuuniin ja kuoharit poksahteli, kunnes aina mulle valkeni etten voikaan juoda. Taisi olla pientä surutyötä käynnissä vaikka se railakkain elämä nyt on muutenkin jäänyt taakse jo vähän aikaa sitten. :p
 
Painajaisetkin on ihan normaalia asian prosessoimista. Monesti ne unet onkin enempi just painajaisia, kertoo siitä mitä prosessia käy läpi mielessään. Ja aika monella on kuitenkin myös pelkoja vauvan tuloon liittyen.
 
Kun jo alkuraskauden aikaan sanottiin, että odotapa vaan, kohta se vauva alkaa tulla uniinkin ja vieläkään ei ole mitään näkynyt, musta tuntuu että sekä mun mielellä että ruumiilla on vaikeuksia tajuta että tässä pitäisi nyt jotenkin muuttua. Mutta minkäs teet, ehkä se tajuaminen tapahtuu sitten eka viikkoina pikatahtia -- toivottavasti niin, eikä musta tule niitä äitejä, jotka unohtaa vauvansa kaupungille tai jotain :confused:
 
Mä en myöskään ole nähnyt mitään synnytykseen tai vauvaan liittyviä unia. Yksi yö mun siskolle tosin sytyi kolmas lapsi, mutta mä en ollut siinä unessa muuta kuin katsojana...
 
Mä tajusin eilen illalla että olen viimeisen viikon ajan miettinyt ja jännittänyt niin paljon vain synnytyksen alkamista ja miten se mahtaa mennä, etten oikeastaan ole ajatellut itse vauvaa juuri yhtään! Kädet käy masulla tunnustelemassa supistuksia ja varmistelemassa liikkeitä mutta jotenkin ei tajua että siellä MUN LAPSI nyt on! Tää kuulostaa varmaan vähän hullulta. :grin Ei sitä vaan jotenkin vieläkään sisäistä että kohta meillä on uusi perheenjäsen, vaikka jossain määrin suhde masuvauvaan on jo muodostunut.
 
Ei se, Itu, kuulosta hullulta. Munkin on vaikee tajuta, että kohta meillä oikeesti on vauva, enkä kyllä tunne, että minkäänlaista suhdetta vauvaan olis vielä. Mietin enemmän meidän koiraa lapsena: mitä sen kanssa syksyllä puuhailee, sen koulutusta ja ruokintaa. Kun koira on kuitenkin "konkreettisesti" tässä ja nyt, vauvaan mun on vaikea vielä suhtautua henkilönä. Eiköhän se tunne muutu, kun ulostautuu masusta :)
 
Mulla on ihan samoja tunteita kuin Itu1:llä ja Tekahilla! Tosi vaikea tajuta, että kohta maha onkin vauva. Tähän asti on vaan keskittynyt kasvattamaan mahaa ja toivomaan, että kaikki menee raskaudessa hyvin.

Miestä on alkanut jännittää synnytys paljon enemmän kuin mua. Se on aika suloista. :Heartred
 
Mun unissa synnytys on aina jo tapahtunut, enkä muista siitä mitään. Huolenaiheet unessa liittyy aina imettämiseen. Viimeinen tämän aiheinen uni oli ikävä (taas). SIinä halusin mennä imettämään vauvaa, mutta kolme läheistä henkilöä oli vastaan. En ymmärtänyt mitä niillä oli imettämistä vastaan ja koitin sanoa vastaan, että mä haluan imettää, että se on helppo tapa ruokkia vauva. Olin myös jokseenkin hämmentynyt näiden ihmisten vastustuksesta.
 
Mä olen nyt nähnyt unia vesivahingoista ja mun miehen mielestä se tarkoittaa lapsivettä.
 
Takaisin
Top