Raskaus & parisuhde

omppoloinen

Sanavalmis juttuseppä
Toukomammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Onko raskaus vaikuttanut parisuhteeseen? Miten ajattelette vauvan tulon vaikuttavan kumppaniinne?
 
Sen verran on vaikuttanu et ei oo väsymykseltä paljon petipuuhat innostanu, mut eipä muuten. Mies ei oikein sisäistä vauvan tuloa vielä. Mitä ny on ihmetelly kuinka voin jo nyt voida niin huonosti, kun ei ollu tienny et nimenomaan tää alku yleisesti on se vaikein :D
 
Seksielämä on kyllä kuihtunut pahoinvoinnin takia. Hetkellinen hyvä hetki kun tulee, niin pitää ihan komentaa että nyt äkkiä makkariin! :D aika paljon myös elämä pyörii nyt oman navan ympärillä, mies yks ilta sanoi että olis kiva jutella joskus muustakin kun mun pahoinvoinnista. :/ ja tietysti kaikki kotihommat on kaatunut miehen harteille, nyt viikonloppuna yritän edes jotain saada aikaan, kun mies on pitkää päivää töissä ja itse kotona.
 
En tiedä onko tämä ketju tarkoitettu jollekkin kohderyhmälle (esim. laskettuaika tiettynä kuukautena). Itsellä laskettuaika kuitenkin jo tässä kuussa (maaliskuun viimenen päivä). Oli miten oli, vastaanpa silti :happy::happy:
Yhteiseloa takana 6,5 vuotta, ikää tällä hetkellä 22,5 vuotta. Raskaus on ollut toivottu molemmille, joten koen, ettei se meidän suhdetta ole ainakaan huonontanut. Toki tähän asti on ollut myös helppo raskaus, ei ole ollut alkupahoinvointia yms. Molemmille kaikki on ihan uutta, joten ihana jakaa tälläinen kokemus yhdessä. :Heartpink Yhteenvetona raskaus on vaan vahvistanut suhdettamme ja lapsen syntymän jälkeen varmasti vahvistaa vielä lisää, ainakin niin haluan uskoa :Heartpink
 
Eipä tuo raskaus ole vaikuttanut parisuhteeseen, enempi esikoisen syntymä, alku hankaluudet ja koliikki verotti parisuhdetta. Vähän vaihtelevasti tää esikoisen eka vuosi on mennyt kun molemmat on olleet väsyjä ja omaa/yhteistä aikaa ei ole ollut samalla tavalla kuin ennen lasta. Tuskin tämä toinen enää niin voimakasti tulee vaikuttamaan, sillä kaikki on jo koettu ja tiedetään mitä eteen suunnilleen tulee ja kunnes vauva/lapsi arki on jo olemassa. Molemmilla taitaa tällä hetkellä olla päällimmäinen ajatus et miten tullaan pärjäämään kahden alle 2vn kanssa ja miten arki lähtee sit rullaamaan. Ajatus tosiaan oli tehdä toinen vasta kun esikoinen on vähintään 2v. Petipuuhat on pysynyt ennallaan olosuhteisiin nähden, tulevat varmaan hiipumaan toisen syntymän jälkeen kun sitä aikaa on vielä vähemmän muulle kuin vauvalle ja taaperolle. Ja ollaan oltu kohta 4v yhdessä, joten tunnetaan ja tiedetään toistemme tavat ym jo aika pitkälti. Ainut mikä nyt tulee hieman muuttamaan parisuhteen tilannetta ennen toisen syntymää on mahdolliset häät kesällä. Mies haluaisi mennä naimisiin(salaa) ennen toista ja juhlat pidettäisiin vasta ensi kesänä kun toinen ois jo isompi eikä roiku tississä kokoaikaa.
 
Aika tuore tietohan tää raskaus loppuviimeksi on, mutta kyllä se on tuonut onnea ja läheisyyttä meidän välille. Väsymys kun iski ihan alussa niin jätin ihan suosiolla kotitöitä tekemättä kun oli mentävä nukkumaan mutta eipä tuo keittiön siisteys ole miestä ennenkään kiinnostanut :grin Tosi onnellisia oltiin jo valmiiksikin mutta kyllä tää tuo vielä lisää ihanaa tunnetta. Seksin määräänkään ei juuri ole vaikuttanut, tosin en tiedä miten tuo uskaltaa enää petipuuhiin ryhtyä kun viimeksi seksin jälkeen alkoi se verenvuoto...
 
Mun mielestä ollaan lähennytty ja rakastuttu toisiimme nyt entistä enemmän. On tää odotus niin jännää. Ja oon tosi iloinen ja kiitollinen että on joku jonka kanssa jakaa tää kaikki. :love7
 
Mulla ikävä kyllä ollut kamalia pahoinvointeja nii esim sessy jääny vähemmälle :sad001 ja muutenki oon kauhee kiukkupussi joka päivä..
 
Esikoista odottaessa meillä myös parisuhde syveni ja muuttui paljon paremmaksi ja vahvemmaksi., vaikka kävinkin aika tuulella. Mieskin oppi puhumaan asioista. :wink

Nyt ei kyllä oo kauheesti parisuhteesta tietoa, ku mies tekee pitkää päivää, on yhteinen lapsi ja sit miehen lapset. Seksi ei oo kiinnostanut pätkääkään pahoinvoinnin takia, melkeinpä ällöttää koko ajatus. Toiv. menis pian ohi. Toki meillä on muutenki seksielämä hiljentyny kovasti siitä mitä oli ennen lasta. Ehkä sit taas joskus ku saa yöt nukuttua ja oma hormonitasapaino normalisoituu...
 
Meillä kans mies tekee pitkää päivää.
Ite vietän iltaan asti päivät kolmen lapsen kanssa. Voin kertoo et on ollu hermo kireellä ku väsy on ollu niin kova!
Mies on sanonut ymmärtävänsä tätä mun kiukuttelua mutta alan olee ite niin turhautunut tähän et pinna palaa koko ajan.
Pari päivää on ollu onneks jo seesteisempää et ehkä tässä jotain toivoa on et koht helpottaa! :D

Seksiä on ollu yhtä usein ku ennenki, sitä on jaksanut onneks harrastaa. :D
 
Meidän parisuhde on jotenkin vahvistunut ja ehkä miehen puolelta semmoinen hellyys tullut enemmän kuvioihin :) Läheisyys ylipäätään lisääntynyt huomattavasti sillä petipuuhat on minun jaksamattomuuden takia jäänyt tosi vähälle.. Ihana kuitenki huomata et läheisyyttä on monenlaista ja se että toinen vaan on siinä vieressä on kaikkein parasta :):):Heartred
 
Takaisin
Top