Raskaus kierukan jälkeen

Puusku

Vasta-alkaja
Heippa!

kaipaisin kokemuksia raskautumisesta hormonikierukan jälkeen(kauanko mennyt yms). Varsinkin jos menkat jääneet kierukan vuoksi pois. Ja miten kierto lähtenyt palautumaan

mulla ollut kierukka vajaa 2v ja menkat viimeksi joskus keväällä, jonka jälkeen jäivät kokonaan pois(sitäkin ennen oli tosi niukat ja epäsäännölliset kun imetin). Kierukan poisto ihan piakkoin päästä ja kovat vauvahaaveet.

Minulla poistettiin Mirena kierukka maaliskuun alkupuolella, ja olisiko menkat alkanut huhtikuun lopulla. Mulla on pcos ja kierto tosi vaihteleva, että sen jälkeen meni kyllä taas pidempi pätkä ennen seuraavia kuukautisia mutta semmoista se oli minulla jo ennen kierukkaa. Kierukan jälkeen ehkä jopa vähän säännöllisempi ja siedettävämpi kierto kun aikaisemmin? Periaatteessa kierukan poiston jälkeen on kai melkeen heti mahdollista raskautua?

mulla poistettiin lokakuussa kierukka ja tulin siitä suoraan raskaaksi 🫢 kemialliseksi jäi se, mutta kierukan aikana oli myös ihan säännöllinen 25-28pv kierto.

Mulla oli Mirena 5,5 vuotta, ilman menkkoja ja se poistettiin lahjasoluluovutuksen yhteydessä kesäkuun puolessa välissä, siitä seurasi tyhjennysvuoto melko pian ja sitten olinkin seuraavaksi raskaana ja laskettu 05/25.

Minulla oli kierukka noin kaksi vuotta, sitä ennen pitkään pillerit. Kuukautisia ei käytännössä ollut koko aikana, kunnes loppuvaiheessa kierukan teho vissiin alkoi heiketä ja alkoi tulla vuotoja. Kierukka poistettiin maaliskuussa, jonka jälkeen söin kolme kuukautta keltarauhaspilleriä (ei vuotoja). Pillereiden lopettamisen jälkeen tuli yksi kevyehkö menkkakierto ja raskauduin toisesta yrityskierrosta 😊

Mulla oli kierukka lähes kolme vuotta, siitä 2,5 vuotta ilman vuotoja. Kierukka poistettiin nyt viime juhannuksena. Sen jälkeen tuli tyhjennysvuoto, menkat heinäkuun alussa ja siitä kierrosta tulin raskaaksi.

Mulla kesti ensimmäiseen plussaan vajaa puolisen vuotta, usean peräkkäisen hormonikierukan (yht. 10-15 vuotta?) jälkeen. Kierukan poiston jälkeen tuli pieni tyhjennysvuoto, mutta sen jälkeen olisiko kestänyt liki 50-60 päivää ennen varsinaisia kuukautisia ja ehdin tehdä yhden raskaustestinkin kun siihen sattui vielä oksentelua sisältävä mahatauti. Vuodot yllätti alkuun niukkuudellaan verrattuna teinivuosiin ja e-pilleriaikaan, mutta isompi yllätys oli että normaaliin kuukautiskiertoon liittyy mulla silloin tällöin saapuvaa matkapahoinvoinnin tai lievän raskauspahoinvoinnin tyyppistä etovaa oloa - sitä en odottanut vaikka mitä täällä olen lukenut, kyllä sellaista monella muullakin tääll on.

Mulla oli ennen raskautta 9 vuoden ajan kierukka, sitä ennen pillereitä teini-ikäisestä asti. Sitä ennen oli tosi epäsäännölliset menkat. Mut yllätti se, että kierto oli säännöllinen, toki pitkähkö 34-35 pv ja vuoto paljon vähäisempää verrattuna teinivuosiin. Raskauduin 8kk kierukan poiston jälkeen, ikää oli 36v. Terolut oli myös kolmatta kiertoa käytössä silloin.

Takaisin