Mä oon jo vuosia harrastanut pari kertaa viikossa juoksua ja pari kertaa kotijumppaa. Näitä oon pystynyt myös alkuraskauden tekemään liki normaalisti. Jossain vaiheessa oli juostessa ja jumpatessakin hirveän väsynyt olo. Oli työn ja tuskan takana tehdä treenejä ja teinkin sitten kevyemmin. Pyöräilen myös työmatkoja ja toivottavasti pystyn jatkaan sitä syyskauden vielä. Talvipyöräily saa jäädä tänä vuonna väliin ihan jo kaatumisriskin takia. Mun työkin on sellaista, että normaalistikin alan tosi nopeasti kärsiä selkäkivuista jos en liiku vapaa-ajalla. Ja yrittäjänä työkyky on todella tärkeä ja toivoisin pysyväni työkunnossa jonnekin joulukuun alkuun asti, joten yritän tosissani jatkaa liikuntaa. Tässä kesälomalla on tullut tehtyä vähän raskaampiakin treenejä. Siitä jumpasta oon toistaiseksi jättänyt pois vaan hulavanteen pyörittelyt. Juoksussa intervallit on jääneet pois, kun tuntuu, että tasavauhtikaan ei suju ihan kevyesti. Mahaahan ei vielä juuri näy eikä tunnu, paitsi ehkä iltasin olo on aika paksu.
Täytynee jossain vaiheessa jättää ne mahallaan tehtävät liikkeet pois ja ehkä lopulta selälläänkin. Syksylle yritän löytää jonkun äitiysjoogan tai pilateksen, niin tulis tehtyä ainakin jotain jos nää normaalit jutut muuttuu liian vaikeiksi. Ja tarvittaessa yritän saada lisäohjeita neuvolan lisäksi työterveyshuollosta ja mun vakkarihierojalta.