ahk87, tosi hyvä keskustelun avaus! Olin itse samassa tilanteessa viitisen vuotta sitten esikoisen kanssa. Hain jotain töitä, mutta prosessi tyssäsi mun raskauteen. Nykyiseen työpaikkaani on palkattu päteviä tyyppejä raskaudesta huolimatta.
Raskaus on ainutlaatuista aikaa. Useimmat meistä kokevat tuon ajanjakson vain pari kertaa elämässään. Tärkeintä on mielestäni ottaa mahdollisimman rennosti ja pyrkiä välttämään stressiä.. nooh, sehän on helpommin sanottu kuin tehty jos rahahuolet painaa päälle.. En siihen itse pystynyt silloin, kun itse olin vuotta aikaisemmin valmistuneena pätkätöitä tehneenä raskauteni loppukuukausilla niin ärsytti tosi paljon, että tiesin jääväni minimituille :/ Vielä viimeisinä raskauskuukausina hankin lisäkoulutusta ja yritin luoda suhteita alalle.
Mutta tosiaan näin jälkiviisaana voisin sanoa itselleni, että kaikki menee hienosti. Vauvan vointi ja oma fiilis on kaikkein tärkein. Voisin keskittyä hyvää fiilistä ja rentoutta luoviin juttuihin, koska ne tekevät hyvää myös vauvalle.
Lambin kanssa oon samaa mieltä, että työnhaku kannattaa ja työnantaja voi aivan hyvin haluta palkata juuri sinut. Raskaana tai ilman, voit olla just se oikea ihminen