Raskaus ja sairastelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bepant
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla just nyt flunssa. Kuumetta ei ole, ei ainakaan tunnu että olis mutta muuta kyllä, nenätukossa, kurkku kipeä, päätäsärkee ja on ihan veto pois..

Onko kukaan sairastellu raskauden aikana?

Onko veriarvot tms muuttuneet raskauden myötä?
Flunssaa? Lenssuu? Ruokamyrkytystä? Oksennustautii?
Muita epämääräsiä sairasteluja joita lääkärit ei osaa tulkita?
Mulla oli esikoisen odotuksessa oksennustauti (vatsatauti ehkä paremmin ku tuli molemmista päistä) ja se oli varmaan vikatikki joka sit laukas synnytyksen eikkoen ilmeisesti kalvot.. Et siinä ainakin kannattaa olla varovainen. Ja sillon googletinki netistä että voiko olla vaaraa raskaana ja monilla luki et voi käynnistää synnytyksen..

Mulla oli flunssa jotenki kovempi kun tavallisesi. Tavallisesti ei ala noin kovana että heti pitää jäädä töistä pois. Noemaalisti ei nenä vuoda noin paljon eikä nouse kuume. Olin 16 viikon puolivälissä kun flunssa alkoi. Muuten olen ollut tosi hyvin voiva.

Minulla ollut jo paha flunssa, norovirus ja kaksi posniontelotulehdusta. Ei ollu helppoa varsi kaan alkuraskaus, kun sairastelu veti entistä väsyneemmäksi raskausväsymyksen lisäksi.

Mullakin oli alkuraskaudessa karmea vatsatauti, ilmeisesti noro, ja kunnon flunssakin oli rv 10 aikoihin. Molemmat tuli tosi voimakkaina ja vei voimat täysin. Mutta neuvolasta sanottiin ainakin tuolloin ettei alkuraskaudessa vatsataudista ole suurempaa haittaa, ja silloinhan tietysti mitään ei olisi ollut tehtävissäkään. Myöhemmässä vaiheessa sairastettuna on varmasti eri juttu. Flunssat raskausaikana on musta tosi ikäviä kun oikeen mitään lääkkeitä ei uskalla käyttää.

Kaks viikoa ollu flunssaa. Eka viikolla 4 yötä meni yskiessä ja kurkkukivussa. Sit vähän paremmin. Sain jo nukuttua. Nyt nokka veti tukkoon, ei tartte taas puhua ja kurkkukin kipeä.. Vähä epäilyttää onko hapenottokyky ihan kohdillaan. Toivottavasti kohta helpottaa eikä tulis mitään supertautia! En tahtois raskausaikana yhtään antibiootteja :-(

Mulla oli esikoista odottaessa viikon mittainen flunssa puolivälissä raskautta, nyt ei oo (vielä?) ollut mitään. En yleensäkään ota normiflunssaan mitään lääkettä, joten eipä se raskaana sairastaminen sen kummempaa ollut kuin muulloinkaan. Hirvittää kyllä ajatuskin siitä, jos tulisi jotain vakavampaa kuin flunssa.

Mulla esikoisen odotuksessa oli paha flunssa ei sentään influenssa

Mun anopilla on kanssa ruokamyrkytys käynnistänyt synnytyksen ennen aikojaan.

Mami onko teidän esikoinen ihan terve vai joko tiedetään et jäikö keskosuudesta jotain sairauksia/ vaivoja? Ei oo pakko vastata. Osahan esim. Lukivaikeus ilmenee vasta kouluiässä. Millä viikolla hän syntyi?

Höh.
Ei ole kyllä mukavaa.
Itse oksensin perjantaina, yöllä nousi kuume. sen jälkeen ei mitään. Tulehdusarvot nousee vaan.
Lääkärit tarjonnu flunssaa, mutta flunssan oireita ei juurikaan ole. Vtietulehdustakin, mutta arvot ei kuitenkaan riittäneet siihen. Tänään vain hikoiluttanut. Lämpö pysytellyt 36ssa.
Tässä kauhulla odotellaan että mitä tästä seuraa. Toivottavasti ei mitään pahaa ainakaan.
Onhan sulta pissatulehdus poissuljettu? Eikö se saata juuri noin oireilla?

Mulla on ollu esikoista odottaessa useita poskiontelotulehduksia ja tässäkin raskaudessa jo kaksi. Nyt flunssa tulossa ja eiköhän se.perinteinen poskiontelotulehdus tule kansa

Ite ajattelin ettiä löytyiskö kaupan rohtohyllyltä tai apteekista vielä Urisan nimistä karpalopuristetta. Ja koittaa sitä flunssan taltuttamiseen, jos suinkin sopii raskaanaoleville (uskoisin, että sopii). Se on erityisen hyvä luomulääke nimenomaan virtsatietulehdukseen! Tai sitä epäiltäessä. Ite sillä sain aikanaan loppumaan munuaistulehduksen jälkeisen "kroonisen" virtsatietulehduksen. Uskoisin, että karpalon flavonoidit vaikuttaa yleisestikin tulehduksiin.​

Muokattu viimeksi:
Noooh... Lkr nro 1 epäili sitä kirjoitta antibiootit. Soitti lkr nro 2 joka ei ollu varma. Ja se peruttiin. Koska pissiminen onnistuu ongelmitta. Seur. Pvnä lkr nro 3 kyseli samoja ja ei mitään. Koska raskaana ei tulisi syödä turhia kuureja.
Ilm. Viljelyvastaukset vielä uupuu.
Noh jos tänään vielä tulehdusarvot koholla menen päivystykseen enkä lähde pois ennekuin syy löytyy!
Eli ei ole vielä 100%.
Nimenomaan toi ettet lähe ennen kun diagnoosi löytyy! Pitää nyt tosissaan ottaa kun raskaana on eikä vaa odotella.

Mulla oli ekassa raskaudessa ekaa kertaa vuosiin raju flunssa, tässä raskaudessa (nyt rv 19+1) ollut jo kaksi flunssaa. Yleensä sairastan tyyliin kerran vuoteen.

Takaisin