raskaus ja ruskea/verinen vuoto

luna2011

Vasta-alkaja
odotan esikoistani olen 9+2 ja minulla tulee ruskeata vuotoa jota ei tule koko ajan ja tänään tuli pissan seassa verta minua pelottaa että keskemeno tulee kertokaa joku minulle onko nämä oireet juuri keskenmenon oireet pelottaa hirveesti minulla ei ole mitään kipuja!! kaikki vaan sanoo et ota rauhallisesti älä stressaa elämäntilanteeni on aika huonolla mallilla mutta haluan pitää tämän minun pääni sekoaa jos olen saamassa keskenmenon kertokaa kokemuksistanne ja autakaa minun saaman pelkotilani pois!! lisätäkseni tähän minulla on ollut vuotoa sunnuntaista saakka kävin tänään äitipolilla ja  kuului pieni kaiku ja ensiviikon tiistaina uudestaan jos vaikka vuoto oisi jo sillon loppunut toivottavasti kaikki olisi kunnossa myös silloin minulla kamala pelko edelleen tästä vuodosta ja tilastani erosimme miesystäväni kanssa sunnuntaina ja nytten olen yksin kaikkien vaivojeni kanssa tämä on kamalaa tuntuu ettei millään jaksaisi olla hereillä eikä tehdä mitään olla vaan mutta niinkään ei voi oikeen olla =,(
 
Kukapa voisi olla stressaamatta ja pelkäämättä pahinta tuossa tilanteessa.. itselläni alkoi keskenmeno viikoilla 5+1 juuri ruskeana vuotona joka voimistui kahden päivän sisällä veriseksi vuodoksi... sanotaanko että pelätään pahinta mutta toivotaan parasta.. joissakin tapauksissa rusehtava vuoto ja pieni verinen tiputtelu ei meinaa mitää vakavaa ja kaverillanikin tuli viikoilla 11 kunnolla vertakin ja hän oli aivan varma keskenmenosta mutta kyseessä olikin vain ylimääräinen hyytymä kohdussa joka poistui verisenä vuotona. sormet ja varpaat ristissä täällä  :) toivotaan että kyse on jostain pienestä ja vaarattomasta,ainoastaan aika näyttää miten käy.. se on V*****sinta kun vaan joutuu epätietoisena odottamaan että mitä tapahtuu seuraavaksi.
tsemppiä sulle!!!
 
Mulla oli jäi maanantaina pyyhittäessä ruskeaa limaa paperiin.. No onneks tiistaina oli ultra missä näkyi syke ja kaikki näytti olevan hyvin. Eilen illalla sitten kävin vessassa ja pyyhittäessä tuli vaaleanpunaista limaa. Säikähdin tosi paljon! Tätä onneks tuli vaan kerran, vaikka yönkin ramppasin vessassa ihan peloissani :( Muuten en oo vuotanu, noikin kerrat vaan siis vessassa käynnin yhteydessä.. En tiedä mitä pitäs aatella, toivon vaan kun näinkin pitkälle jo on päästy niin eihän keskenmenon riski pitäs enään iso olla..? Nyt siis rv10+0
 
Hei "ketjulaiset"

HIeman samaa ongelmaa minullakin. Eilen illalla vessassa käynnin yhteydessä paperiin jäi limaista keltaista, hieman rusehtavaa suomeksi siis sanottuna tummankeltaista eritettä. Aika runsaastikin, mutta ei kuitenkaan housuihin asti. Sama toistui seuraavalla vessareissulla. Koko yön myös asiaa pohdin, mutta luojan kiitos ei tuon jälkeen ole ollut mitään vuotoja.
Soitin neuvolaan, mutta aika negatiivista kommenttia sieltä tuli :(
Pohti terkka, josko keskenmenon alkua...... ehkä, mutta sanoi, etteivät voi lääkärin kanssa asiaa näillä viikoilla todeta, vaan täytyy odottaa ylihuomiseen niskapoimu ultraan. Viikkoja minulla tänään tasan 11+0. Kuvittelin, että olisi lohdutellut, että saattaa kuulua asiaan. Miten teillä on asia edennyt, vuoto loppunut? lisääntynyt? vauva kuitenkin kunnossa?
Viime raskauteni päättyi kohtukuolemaan, nyt pelko josko tämäkin nyt onnettomasti päättyy :(
 
Mulla oli alkuraskaudesta (viikoilla 7-13) aina välillä ruskeata tai punertavaa paperissa, ei kuitenkaan kertaakaan housuihin saakka.

Kerran soitin neuvolaan, jossa neuvolatäti otti huoleni tosissaan ja katsottiin heti seuraavalle päivälle ultra-aika. Ultrassa kaikki oli kunnossa, ja raskaus jatkuu edelleen (nyt viikolla 20.). Vuodot saattoivat neuvolatädin mukaan johtua esim. limakalvojen herkkyydestä, kuukautiskierron vaiheesta tai pienestä haavaumasta limakalvoilla.

Toivottavasti kaikilla ketjulaisilla on asiat kunnossa :)
 
Kiitos Narsku vastauksesta :)
Mulla on onneksi huomenna se ultra, niin olen sitten taas viisaampi.
Tylsää asua näin pienellä paikkakunnalla. Täällä kun ei ole omaa ultrayksikköä, joten pakolliset np- ja rakenneultrat ostetaan yksityiseltä gynekologiyksiköstä. Joten, jos joku tällainen ylimääräinen ultra pitäisi saada, täytyy se melkein itse yksityiselle maksaa :(
 
Heippa kaikki!

Nyt on np-ultra takana. Siellä kaikki ok, mutta kyselin tuosta oudosta vuodosta. Kehoittivat tilaamaan gynegologin, jossa sitten tänään olin. Emätintulehdushan se minulla oli, jotka aiheuttaneet nuo vuodot. Nyt Dalacin voide kuuri viikoksi ja hope, että sillä lähtee ja pysyykin poissa.
Kysyin, onko vauva vaarassa. Tulehdus on vain emättimessä, ei kohdussa asti, joten vauvalla ei hätää, mutta, jos olisin pitkittänyt lääkärille menoa, olisi tulehdus voinut muhia ja levitä kohtuun asti. Tulehdus ilmeisesti saattaa aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen eli suomeksi sanottuna keskenmenon. No nyt lääkekuuri odottaa käyttäjäänsä jo tuolla yöpöydällä :)
 
Hei kaikki kanssaodottajat.

Mulla on ollut myös vuotoa. Neuvolasta sanottiin että rusehtava vuoto kun kuukautisten tulisi alkaa, on normaalia. Jos vuoto on rehtiä punaista ja sitä tulee kuin kunnon kuukautisten aikana, silloin voi olla kyse keskenmenosta tai jostain muusta ongelmasta. Itsellä on ollut tuota rusehtavaa vuotoa nyt jo viikon ajan. Kyllähän se hiukan huolestuttaa. Eka neuvola on vasta 18.7. Saa nähdä onko siellä sitten enää ketään.
 
Itsellä keskemeno 2010 kesällä viikolla 16+rapiat.Kyseistä ruskeaa vuotoa kesti pitkään,Enkä saanut mitään kunnon vastausta edes neuvolasta,ainoa vastaus oli,että voi olla ihan normaaliakin.että turha hötkyillä. Ramppasin lääkärissä vähän väliä aamu yöstä kovien mahakipujen takia, aiemmin lääkäri todennut tulehduksen,joka ei ollutkaan lähtenyt, vaan tulehdusarvot senkuin nousi. Mieslääkäri oli todella töykeä,eikä ottanut mahakipujani todesta , sanoi vain että joko tulee keskenmeno tai ei,saa nähdä mitä käy,ota buranaa ja mene kotiin. Onneksi lääkäri sitten vaihtui ja jouduin tiputukseen. Lasta ei voitu enää pelastaa,koska kohtu oli tulehtunut,Toivottavasti teille ei käy näin,ja teidän vaivat otetaan lääkärissä todesta. kuitenkin tulehdus oli kestänyt pitkään,joten asialle ei voinut enään yksinkertaisesti mitään. Kerrohan lallukka miten kävi,toivon mukaan kaikki hyvin! :)
 
Hei taas!

Olen käynyt tänään lääkärissä ja kuullut että kohtu on tyhjentynyt. Kävin vielä äitiyspolin päivystyksessä myohemmin ja asia vahvistettiin. Viimeiseen asti jaksoin toivoa että siellä olisi vauvan alku ja kaikki on hyvin, mutta toisin kävi. Olin raskaana tosin vasta viikolla 6. Lääkäri kertoi että tuhannet naiset saavat elämänsä aikana useitakin keskenmenoja, koskaan edes tietämättä olleensa raskaana. Minulla vuoto oli sen verran runsasta, että aloin epäillä keskenmenoa melko nopeasti. Olen pohtinut olisinki ylipäätään koskaan tiennyt olevani raskaana jos selittmättömiä vatsakipuja ei olisi alettu tutkia, koska vuoto alkoi niin samaanaikaan kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Elämä jatkuu. Jos tässä asiassa voi nähdä jotain hyvää, niin sen että keskenmeno tapahtui näin alussa. Ehkä vielä joskus onnistaa.
 
Olen pahoillani puolestasi Lallukka, ikävää. Pahoittelut myös sinulle Nopis. Tosi onnetonta, ettei edes neuvola saanut tulehdustasi hoitoon ajoissa. MInullakin  neuvolasta vain pyöriteltiin päätä, joten menin yksityiselle. Ärsyttävää.
MInullakin on takana kolme alkuraskauden keskenmenoa ja yksi kohtukuolema. Noiden kolmen keskenmenon jälkeen sain terveen pojan, joten kyllä uusi raskaus on kaikille mahdollista. Nyt olen tuon kohtukuoletapausen jälkeen raskaana, ja toivon että nyt syntyisi ihan elävä lapsi. Kohtukuolema tapahtui raskausviikolla 25. syynä oli napanuora komplikaatio.
Hyvää kesän jatkoa teille kaikille ja vauvaonnea toivotellen :)
 
Minullakin on ollut nyt viikon verran hieman vuotoa. Pikkasen on tullut pikkuhousuihin saakka.
Ultrassa kaikki oli kuitenkin ok ja lääkäri totesi että joillain vain on. Eikä minun tarvinnut moisesta huolestua.
Jos vuoto yhtäkkiä muuttuu runsaaksi niin siinä tapauksessa piti välittömästi ottaa yhteyttä.

Kuukautiskierto, limakalvot, kiinnitysvuoto ym voi kuulemma johtua.
 
Onko kellään kokemusta valekuukautisista joissa olisi tullut myös verisen vuodon mukana limaklönttejä? Minulla oli viikko ennen menkkojen normaalia alkamispäivää rusehtavaa valkovuodon seassa. Sitten kuukautisvuodot alkoivat 2 päivää ennen normaalia, nyt kestäneet 3 päivänä siteeseen asti ja tänään vain vähän punertavaa paperiin vessakäynnin yhteydessä. Vuoto oli alussa rusehtavaa, muuttui punaiseksi ja mukana tuli välillä myös "klönttejä". Normaalisti kiertoni on tasan 28 päivää eikä välivuotoja ole. Mielestäni hajuaistini on ollut herkempi useamman päivän ja nyt tuntuu kipristelyä alavatsalla. Rinnatkaan eivät ole "lössähtäneet" niin kuin normaalisti menkkojen alettua. Onko mahdollinen raskaus täysin toiveajattelua? Toivon niin kovasti raskautta että tuntuu siltä että kehittelen jo mahdolliset oireetkin päässäni :/ 
 
Unicorn onko tilanteesi selvinnyt?
Itsellä vähän sama tilanne, mietin siis olisinko raskaana vaikka kuukautiset tuli ihan normaalisti viime kuussa.. Joskin normaalia kivuliaampina.
 
Minäkin mietin ihan samaa, hedelmöittymisen jälkeen kuumia aaltoja ja kohtukipuja erilailla kuin koskaan aikasemmin, ruoka ei maistu ja mieliala heittelee, ja mullakin aina säännölliset menkat ja oireet. Ekaa lasta yritetään. Eilen piti alkaa menkat, alkoivat ne, eri lailla kipuili, ja sitten alkoi ruskea vuoto klönteillä, ehkä 1/3 normaalista vuodosta, onko tällaista ollut jollain ja onko ollut vielä vauvanalku masussa?
 
Mulla kävi niin, että oli mielestäni runsaudelta ja kestolta ihan normaalit kuukautiset, ja niistä muutaman päivän kuluttua aloin ihmetellä sellaista tuhruvuotoa. Tein sitten juhannuksen alla varuiksi raskaustestin ja positiivinenhan se oli. Nyt tuo tiputtelu on tosin jatkunut kohta viikon, että en tiedä, pitäisikö siitä olla huolissaan vai ei... Mutta siis kyllä näin voi valitettavasti käydä. Tai siis sikäli valitettavasti, että ehdin tietysti käydä välillä baarissa, kun kuvittelin, ettei taaskaan tärpänny -_- Selvitin sitten myöhemmin, että neljänneksellä raskaana olevista on kuukautisten tienoilla jotan vuotoa.
 
Heippa, itselläni ei ole vuotoja ollut, mutta siskollani joka myös raskaana tuli runsaasti vuotoa ja sitä tuli jopa ihan lorinalla pönttöön asti, kävin hänen kanssa ultrassa ja he totesivat siellä, että luultavasti kohdunsuulla oli iso hematooma(mustelma) josta nyt sitten purkautuu veri ulos. Lapsi oli täysin kunnossa ja sydän löi innokkaasti :)

Toki jokainen vuoto kannattaa ottaa tosissaan etenkin silloin jos mukaan ilmeentyy runsaita kipuja alamahassa, aina kannattaa myös soittaa terveysneuvontaan ja kysyä sieltä apua jos vähääkään itsellä tilanne arveluttaa :)
 
Mulla on ollut ennen esikoista kolme keskenmenoa peräkkäin. Kaikki alkoivat samalla tavalla ja päättyivätkin samalla tavalla. Kertaakaan ei tarvittu lääkkeellisiä tai kirurgisia toimenpiteitä. ensin alkoi selittämättömät erittäin kovat kivut, jotka veivät sairaalaan.. Kipua oli ala selässä ja vatsassa.. Siihen ei auttanut särkylääkkeet edes, sitten pian kivun alettua kovaa vuotoa kirkasta ja viininpunaisen sekoitusta.. Kipua jatkui vuodon kera niin kauan kunnes tuli suuri hyytymä.. Tämän jälkeen kipu katosi, mutta vuotoa jatkui ainakin yhtä kauan kuin kuukautisvuoto olisi kestänyt eli n. Viikon.. Mutta ero vuodossa kuukautisiin oli suuret hyytymät ja erittäin suuri runsaus normaaleihin kuukautisiin verrattuna. Pissalla käydessäkin pänttö oli punainen ja veri vana valui pöntön pohjaa päin. Ja kävellessä tunsi kuuinka veri valui, voisi verrata että tuntui samalta kun olisi päästänyt hanasta vettä lavuaariin välillä.
 
Huomasin eilen seksin jälkeen että paikat oli veressä. Pesun jälkeen en huomannut että olisi vuotanut enää. Aamulla alkkareissa oli pari pientä tahraa. Neuvolasta sanoivat että on normaalia ei tarvi huolehtia. Itse oon paniikissa kotona kun viikot on jo 19+3 mut en oo vieläkään tuntenut liikkeitä. Ensi maanantaina onneks on rakenneultra niin saa sit mielenrauhan (toivottavasti).
 
Takaisin
Top