Raskaus ja lemmikit

Juliet92

Asioista perillä oleva
Heips! Onkos porukalla lemmikkejä ja minkämoisia? Ovatko mahdollisesti muuttaneet jo jotenkin käytöstään ennen/jälkeen plustestin?

Itsellä 1,5v leikattu labukkauros, jonka käytöksessä en kyllä toistaiseksi ole huomannut mitään ihmeellistä. Seurannut aina kuin hai laivaa:hilarious:

Uskon, että mikäli tämä pieni jaksaa kasvaa sinne heinäkuulle asti, niin koiran kanssa menee mukavasti. Todella nätisti ollut tuttujen pienten kanssa.
 
Kolme kissaa löytyy. Toistaiseksi niillä on kriisi kun pentu muutti taloon reilu kuukausi sitten, eli muutokset rutiineissa ja käyttäytymisessä pistän toistaiseksi sen piikkiin.
 
Meillä 2 kissaa ja koira. Ei ainakaan vielä käytöksessä muutoksia. Mua pelottaa jo nyt kauheesti, että ne kissat menee vauvan päälle nukkumaan pihalla vaunuissa tai yöllä sänkyyn :nailbiting:
 
Meillä 2 kissaa ja koira. Ei ainakaan vielä käytöksessä muutoksia. Mua pelottaa jo nyt kauheesti, että ne kissat menee vauvan päälle nukkumaan pihalla vaunuissa tai yöllä sänkyyn :nailbiting:

Olen myös miettinyt, että miten yöt rupeaa sujumaan kun vanhin kissa kyllä suuttuu verisesti jos ei pääse mun tyynylle nukkumaan, voi mennä tovi että sen saa totutettua esim siihen, ettei makkariin ole yöllä asiaa.
Ihan varmasti menee omat yöunet panikoidessa että kissa päätyy vauvan päälle makaamaan jos niillä on pääsy samaan huoneeseen.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä myös kaksi kissaa, yksi on pysynyt molempien lasten synnyttyä ja jo enne sitä useamman vuoden ja toinen on nyt vuoden ikäinen. Ei aiheuta meillä niin mitään ongelmaa kissat ja lapset ONNEKSI :)
 
Meillä kissa myös ja oli jo ennen esikoisen syntymää. Ei ole ollut mitään ongelmaa kertaakaan. Mut meidän kissa on niin kiltti ja hyväluontoinen et ei odotettukaan mitään ongelmaa..

Ehkä sillon kun esikoinen oli pienempi oli kissallakin vähän pidempi pinna katsella sen touhuja :D nyt lähtee yleensä heti pois jos huomaa et poika lähestyy ja on villillä päällä. Ollaan kyllä oltu alusta asti todella tarkkoja siitä, että poika ei saa koskaan satuttaa kissaa, härnätä liikaa, vetää hännästä tai mitään muutakaan. Ja jos kissa nukkuu/syö niin annetaan olla rauhassa. Poika onkin tullut tosi hyväksi kissan kanssa ja oppi jo vauvana miten silitetään yms. Välillä tietysti harmittaa kun kissa ei halua leikkiä hänen kans :D
 
Meillä on koira joka tuli miehen mukana, 10-vuotias pitbull/amstaffimix. Juuri mietittiin että mitenkähän mahtaa reagoida jos päästään loppuun asti tässä raskaudessa. On kyllä kiltti mutta ehkä vähän erikoinen luonteeltaan ja todella huomionkipeä. Nyt en ole vielä huomannut mitään erikoista käytöksessä, seuraa perässä samalla tavalla kun tähänkin asti eli kokoajan :woot:
 
Meillä on monta vuotta ollut rescuekoira, joka on kyllä edelleen tosi arka. Onneksi se on kuitenkin suhtautunut lapsiin aina tosi hyvin. Nyt parin päivän aikana oon huomannut, että se seurailee mua enemmän ja vaikuttaa olevan vähän alakuloinen, mikä kyllä käy järkeen, koska se on aina reagoinut mun fiiliksiin ja nyt oon ollut aika huonovointinen ja mielialakin on ollut suht ankea. Jos päästään raskauden kanssa maaliin asti, voi tulla haasteita satunnaisista haukkukohtauksista, mutta ehkäpä vauva vaan tottuu siihen, että meteliä on :D
 
Meille tuli koira ekan raskauden aikana ja on siitä asti suojellut mua, erityisesti aina kun oon raskaana. Eli stressitasot nousee ulkona kun sen yrittää haukkumalla pitää jokaisen miehen kaukana haukkumalla ja asutaan keskellä kaupunkia.

Kun esikoinen syntyi, koira ei toisaalta uskaltanut meidän kanssa edes samaan huoneeseen ekaan pariin viikkoon. Ei niiden suhde toisaalta vieläkään ole kovin läheinen, joten koira ei ehkä ikinä päässyt yli tästä muutoksesta... Mutta toisaalta koira ei ole kyllä ikinä edes puraissut yhtäkään lapsen lelua.
 
Koira selvästi vaistoaa, että jotain on tekeillä... on normaalia enemmän lähellä ja sylissä. Voi myös olla, että vain lohduttelee kun oon koko ajan "kipeänä" ja makaan kaikki illat sohvalla. :rolleyes:
 
Pakko sanoa, että meidän kissat ei ole raskauteen vielä reagoineet mitenkään. Ihan yhtä lailla hyppivät mun mahan päällä ku aina ennenkin. :hilarious:
 
Meidän seniori-ikäisen koiran käytöksessä ei ole ollut muutoksia. Se puolestaan on saanut kokea enemmän hellyyspuuskia tältä suunnalta :wink. Saa sitten nähdä miten koira sopeutuu lapsen synnyttyä, kun on saanut elämänsä viettää ykkösenä.
 
Ensimmäisessä raskaudessa muistan että koiramme seurasi minua kotona. Tällä hetkellä tuntuu että tuo hurtta on ihan sekaisin, olen jo ihan valmis varaamaan ajan sen kuohintaan
 
No siis meillä on 3 aikuista ajokoiraa ja 2 penikkaa (kaikki narttuja) ja yhden koiran juoksuja tässä odottelen kun se olisi tarkoitus astuttaa seuraavaan juoksuun. Kasvatan siis pienimuotoisesti suomenajokoiria. Nämä on hyvin lapsirakkaita joten en usko että ongelmia tulee. :love7 vielä en ole havainnut koirissa muutoksia mutta ei kait ne koiratkan mitään ehkä ole vielä aistineet kun ollaan ihan normaalia elämää jatkettu. :)
 
Meillä on koira joka tuli miehen mukana, 10-vuotias pitbull/amstaffimix. Juuri mietittiin että mitenkähän mahtaa reagoida jos päästään loppuun asti tässä raskaudessa. On kyllä kiltti mutta ehkä vähän erikoinen luonteeltaan ja todella huomionkipeä. Nyt en ole vielä huomannut mitään erikoista käytöksessä, seuraa perässä samalla tavalla kun tähänkin asti eli kokoajan :woot:
Meillä pittiamstaffi myös, jolla ollu pahoja valeraskauksia.. leikattiin syksyllä että helpottaisi, mut kyllä tuo mua vähän arveluttaa kun ei anna oikee kenenkään tulla lähelle
 
Meillä pittiamstaffi myös, jolla ollu pahoja valeraskauksia.. leikattiin syksyllä että helpottaisi, mut kyllä tuo mua vähän arveluttaa kun ei anna oikee kenenkään tulla lähelle
Tuolla kuulemma myös ollut nuorempana pahoja valeraskauksia mutta leikattu jossain kohtaa niin loppuivat kokonaan :)tuolle tuli ikää nyt 11 ja tuntuu että vähän on rauhoittunut tässä talven aikana entisestään, mielenkiinnolla kyllä odotetaan mitä sanoo uudesta tulokkaasta.
 
Meillä kaksi 3-vuotiasta kissaa :cat:, eivät ole osoittaneet mitään erilaista käyttäytymisessään. Saas nähdä miten nopeasti tottuvat vauvaan, varmasti aluksi kiertävät kaukaa.
 
Takaisin
Top