Raskaus ja krooniset sairaudet

Vilijonkk4 en itse ole uskaltanut käyttää mitään ylimääräistä astmalääkkeen lisäksi, vaikka välillä on henki vähän ahtaalla ja ääni lähtee. Soitin neuvolaan ja sain ensikäynti + lääkäriajan 26.5. Ajattelin silloin kysyä kaikki lääkitysasiat samalla, pitänee tehdä oikein lappu itselle että muistaa kysyä kaikki mieltä askarruttavat asiat. :)

Vilijonkk4, nasonexia minulle on raskausaikana määrätty. Apteekista neuvottiin et silmätippoja ja nenäsumutteita voi melko huoletta käyttää, kun ovat kuitenkin paikallisesti vaikuttavia..

Tulin tilaamaan tk:hon aikaa, kun ahdistaa henkeä astmalääkkeistä huolimatta. Piti jäädä samantien odottelemaan. Mitähän ne mulle määrää, kun käytössä on jo hoitova ja avaava piippu. Oon jo vakiasiakas täällä... Jotkut sanoo, että on elämänsä kunnossa raskauden aikana ja mulla tuntuu, että joka paikka reistaa. Ja vielä 3/4 edessäpäin :')

Vilijonkk4 10+2

Edit: hengittelin jotain ainetta maskin kautta, mutta vaikutustavei juuri ollut. Määräsi zyrteciä, mutta epäilen senkin auttavuutta. Jos ei ala helpottamaan, niin kuulemma kortisonia tablettina, joka taas voi olla sikiölle haitallista. Muita jotka joutuu syömään sairauden takia kortisonia raskauden aikan? Millä mielellä?

Muokattu viimeksi:
Täällä on kans yks kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava.. Diagnoosin sain reilu kolme vuotta sitten ja sen jälkeen arvot heitteli yli kaksi vuotta ennen kun löytyi suurin piirtein oikea annostus. No arvata saattaa miten kävi kun raskauduin, vaikka ohjeeksi sainkin nostaa annostusta heti plussan jälkeen 25 mikrogrammaa/päivä.. Arvot heitti taas ihan minne sattuu.. :S TSH oli 9,28 ja T4V 10,0. Nyt on ens viikolla tulossa uudet kokeet saa nähdä miten arvot korjaantunu, kun annosta tuplattiin edellisellä kerralla..

Muokattu viimeksi:
Perjantaina oli soittoaika keskiviikkona otetuista kokeista.. Vielä oli tsh 2.17.. Lähellä ollaan jo, viikkoannosta nostettiin vielä 100mikrogrammalla, niin jospa nuo siitä asettuisi.. :)

Takaisin