Raskaus ja koira talossa

Meille tuli koira(11v) kun nuorin oli 7kk. On tottunut lapsiin aiemmassa kodissaan mutta ei kyllä vauvaa lattialla osannu varoa jos oli kovin innoissaan jostain. Ei oo mitään eroa koiran olemiseen mun raskaudella, johtuen varmaan siitä kun on enempi miehen koira.
Kun vauva syntyy niin aion kyllä olla tarkkana kun lapsi on maassa ettei satu vahinkoa. Koira on muuten tosi rauhallinen ja tottelee hyvin . Ainoastaan kun innostuu niin ei kyllä huomaa jos esim peruuttaa että onko siellä takana/alla jotain :banghead:
 
Meillä siis 10v ja 7kk uros koirat n.9kg. Vaikuttaa siltä etteivät ne huomaa että odotan vauvaa, ihan normaali käytös niillä. Vanhempi koira ollu vähän äreämpi nyt alkuvuoden ja yrittää kovasti koko ajan alistaa nuorempaa koiraa kun alkaa murrosikä lähestymään..
Nyt tutkimuksesta löydettiin kiveskasvain ja kastrointi ensi viikolla. Toivottavasti luonne ei muutu siitä äreämmäksi ja menisi kaikki hyvin kun ikääkin sen verran jo..
 
No nyt on meillä vauva syntynyt ja heti sairaalasta tullessa molemmat koirat tajusivat että uusi perheenjäsen on saapunut. Molemmat hyvin kauniisti haistelivat ja tekivät tuttavuutta.

Nyt vain ongelmaksi muodostui se että minun koirani muodostikin hyvin ärhäkän suojeluvietin vauvaan, illalla naapuri tuli heilumaan meidän portin ulkopuolelle ja meidän koira sitten varoitti hampaillaan että lähemmäs ei ole asiaa. :banghead: Joo osittain naapurin vika, miksi tuli liian lähelle kun koira jo haukkumalla varoitti, mutta en olisi uskonut että meidän labradorinnoutaja käyttää hampaitaan. Tällaisia tilanteita on ollut aikaisemminkin ja koira on selkeästi minua suojellut, mutta puolustus on jäänyt haukkumiseen. Nyt oli vauva pihalla ja ilmeisesti koira katsoi ettei haukkuminen enään riitä.

Saa nähdä mitä ongelmia tästä täällä seuraa kun paikalliset eivät ole muutenkaan mitenkään kovin koiraystävällisiä:sorry:
 
No nyt on meillä vauva syntynyt ja heti sairaalasta tullessa molemmat koirat tajusivat että uusi perheenjäsen on saapunut. Molemmat hyvin kauniisti haistelivat ja tekivät tuttavuutta.

Nyt vain ongelmaksi muodostui se että minun koirani muodostikin hyvin ärhäkän suojeluvietin vauvaan, illalla naapuri tuli heilumaan meidän portin ulkopuolelle ja meidän koira sitten varoitti hampaillaan että lähemmäs ei ole asiaa. :banghead: Joo osittain naapurin vika, miksi tuli liian lähelle kun koira jo haukkumalla varoitti, mutta en olisi uskonut että meidän labradorinnoutaja käyttää hampaitaan. Tällaisia tilanteita on ollut aikaisemminkin ja koira on selkeästi minua suojellut, mutta puolustus on jäänyt haukkumiseen. Nyt oli vauva pihalla ja ilmeisesti koira katsoi ettei haukkuminen enään riitä.

Saa nähdä mitä ongelmia tästä täällä seuraa kun paikalliset eivät ole muutenkaan mitenkään kovin koiraystävällisiä:sorry:

Pystyiskö koiran huomioo saada muualle? jos ehtii vaan reagoimaan. Saa nähdä miten meidän kaksi hurttaa reagoi tulevaan tulokkaaseen.
 
Takaisin
Top