Raskaus ja iho-ongelmat

Hipsuli82

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kärsiikö kukaan muu iho-ongelmista raskauden aikana? Minulla on aina ollut hyvä ja erittäin herkkä iho. Finnejä ei ole ollut kuin satunnaisesti. Nyt iho kukkii varsinkin otsasta todella hurjasti. Epätoivo alkaa valtaamaan kun mikään ei tunnu auttavan. emoticon  Puhdistan säännöllisesti ja olen ollut meikkaamatta ihoa, jotta saisi hengitellä ja kasvohoidossakin kävin puhdistamassa ihoa. Ei auta mikään! Nyt on pakko meikata, että kehtaa töihin mennä. Luojan kiitos on otsatukka! Jos muilla on samaa ongelmaa niin onko teillä jakaa jotain apukeinoja ihon rauhoittamiseksi? Itse olen ihan ummikko aknen kanssa kun tosiaan aikaisemmin on käyttänyt vain erittäin hellävaraisia tuotteita naamassa.
 
Mulla kanssa iho kukkii.Nyt alkaa jo vähän rauhottua mutta aiemmin iho oli ihan kamala.Suorastaan hävetti näyttää naamaa kodin ulkopuolella.Kävin kasvohoissa ja kuorin ja puhdistin ihoa.
Kosmetologi sanoi ettei tilanteelle voi minkään kun "ongelma" tulee sisältäpäin.
Säännöllinen ja tarkempi hoito jatkuu edelleen...emoticon
 
Sama ongelma tääläkin. mulla on leukapielissä ja hiusrajoissa tosi paljon finnejä eikä niihin näytä mikään auttavan. Samoin mun yläselkä on täynnä näppylää. ja tosiaan, koskaan aikaisemmin ei tällästä ongelmaa ole ollut joten kyllä tämä ihan hormooneista johtuvaa on. Mullekin kosmentologi sanoi, että ihoa voi yrittää hoitaa vielä huolellisemmin, kuoria jne mutta ei todennäköisesti auta.
 
Heissan!

Poikkesin tänne tuolta kesäkuisten puolelta ja tunnistan tämän finniongelman kyllä täysin! Varsinkin alkuraskaudesta leukaan tuli finnejä yhtenään. Nyt jäljellä on arvet muistona, muuten tilanne on toisen kolmanneksen myötä onneksi helpottanut - enää tulee "vain" satunnaisia finnejä hiusrajaan ja selkään. Toivottavasti teillä muillakin helpottaa raskauden edetessä!
 
Nyt täytyy todeta, että kymmenen vuotta ilkeistä, kipeistä hormonifinnipaukamista kärsineenä olen kyllä nauttinut näistä kolmesta kuukaudesta, kun ihoni on ollut normaali!! En tarkoita leuhkia tai olla vahingoniloinen, mutta kun sitä samaa lystiä on tiedossa varmasti taas synnytyksen jälkeen seuraavat kymmenen vuotta, niin pakko saada ääneenkin tästä harvinaisuudesta nauttia.

Hormoniperäisistä finneistä sen verran, että ihmeitä niille ei ilmeisesti voi tehdä. Säännöllinen huolellinen puhdistus, riittävän usein vaihdettu tyynyliina ja kasvopyyhe, sekä kasvojen koskettamisen ja ihohuokoset tukkivien meikkien välttäminen auttaa, mutta mitään pelastavaa en ole löytänyt vaikka olen kolme kokenutta kosmetologia kuulustellut ja kymmenen tuubia kokeillut.
 
Täällä kärsitään ihan samasta ongelmasta! Mulla on ennen vaan menkkojen aikaan tullut yhteen tiettyyn kohtaan yks finni ja siinä ne on sit ollukin.. Nyt koko otsa,ohimot,kaula korvan alta, rinnus sekä selkä kukkii ihan tajuttomasti. Selkään ja rinnuksiin olen käyttänyt ihan kaupasta ostettavaa clerasiliä ja se on kyl auttanu jonkin verran.. Ja sen päälle oon laittanu kevyttä kosteusvoidetta, ettei ihan kokonaan tuo iho kuivuis. Mulla on ollu teininä ihan kamala akne ja siitä oon onneks päässy eroon.. Mut on tää inhottavaa (varsinkin nuo selässä olevat), kun oon parin viikon päästä menossa hierontaan niin ei kamalasti kehtais hirveän finniselän kaa sinne mennä. Onneks toi aine on vähän auttanu. Ja sit naamaan mä käytän ihan apteekista ostettua Vichyn Normaderm sarjaa.. Ja voi olla, et jos sitä en olis käyttäny niin mun naama olis vielä kamalamman näköinen.. Pitää toivoa, et tää jossakin vaiheessa helpottuis.. Ihan alkuraskaudessa tää oli kyllä vielä pahempi..
 
Lohduttavaa kuulla, että muilla on iho-ongelmia myös. Ja ihanaa, että jollakin tilanne on päinvastoin! Nyt näyttäisi iho taas vähän rauhoittuneen kun ostin apteekista uusia ihonhoitotuotteita. Kuorintaa kaikille tunnutaan painottaneen. Tärkeää on myös kosteutus kun iho kuulemma korvaa kuivuuden tuottamalla lisää talia ja sitä arvaa mitä siitä seuraa taas. Nyt on rintakehä kokonaan normaali ja naamassakin lähinnä otsa jatkaa kukkimistaan. Onneksi on tosiaan nuo etuhiukset! Meikkiä en ole ihoon laittanut ollenkaan, että saa hengitellä paremmin. Hikoilu selvästi lisää ongelmaa ainakin hiusrajassa. Ehkä tämä kohta helpottaa jo meillä kaikilla. Hormooniperäisille iho-ongelmille kun ei tosiaan kuulemma voi mitään muuta kun odottaa, että tasaantuu.
 
Ikävä kuulla iho-ongelmista! Voitte kuitenkin lohduttautua sillä, että ne menevät ohi. Kuulemani mukaan niillä, joilla on hehkeä iho raskausaikana tulevat nämä iho-ongelmat usein sitten imetysaikana...

Minulla on ihan ok iho. En ole huomannut juurikaan muutosta entiseen. Aina on jossain joku näppylä, mutta ei sen kummempaa. Tämä siis kasvoissa.
Sen sijaan selkään tuli yhdessä vaiheessa tosi paljon kummallisia pieniä näppylöitä, jotka kutisivat ihan hirveästi. Eivät olleet kuitenkaan finnejä. Rintamuksessa nyt muutamia finnejä, jotka lähdössä pois. Ennen mulla ei ole koskaan ollut näppyjä rinnassa. Hormoneistahan tää kaikki johtuu tietenkin. Pitää koettaa olla vaan kärsivällinen. Tiedän kyllä miten inhottavaa se on, kun normaali-ihoiselle tulee yllättäin aknea. Minulla meni muutama vuosi sitten ihon tasapaino sekaisin apteekista ostamastani puhdistusaineesta. Finnejä (sellaisia suuria ja kipeitä), punaisia läiskiä...Ei tehnyt mieli edes lähteä kotoa kun naama kukki kuin perunapelto. Iho-ongelma iski niin äkillisesti että meinasi romuttaa koko itsetunnon. Itkeskelin ja olin masentunut. Ekaa kertaa elämässäni ymmärsin niitä, keille tämä on jatkuva ongelma! Kesti vuosi, että iho palautui normaaliksi. Tuon jälkeen en ole koskenut puhdistusaineisiin ollenkaan. Meikin poistan intiimihygieniaan sopivalla erittäin hellävaraisella pesuaineella ja muutoin käytän pesuun vain vettä. Toimii! Yleensä noilla puhdistusaineilla vaan pahentaa sitä ongelmaa. Ihohan ei tarvitse muuta kuin vettä pysyäkseen puhtaana. :)

Tsemppiä kaikille! Muistakaa sanoa itsellenne (ja muistuttakaa myös miestä sanomaan!) että olette ihania ja kauniita ajoittaisista näpyistä huolimatta.emoticon
 
Ihan sama vika täälläkin. Tähän asti olen saanut nauttia tasaisesta ihosta, muutamia kuukausittaisia hormoninäppylöitä lukuun ottamatta. Nyt naama kukkii kuin pahaisella teinillä ja on oikeasti mietittävä, mitä syö ja miten ihoaan hoitaa. 
 
Ilmeisesti näpyt vaivaavat monia, myös itseäni ja pahasti, mutta onko kellään muulla lisääntynyt karvankasvu? Itselläni on masu tullut täyteen vaaleeta karvaa, mikä tuntuu vaan lisääntyvän mitä pitemmälle raskaus etenee. En ole tavannut ketään kellä olisi ollut sama ongelma ja tää on todella tuskastuttavaa. Neuvola sanoi vaan että "hormoonit tekee tehtävänsä". Ei asia muuten haittaisi niinkään mutta asian takia masu kutisee jatkuvasti . En uskalla ajaa näitä masukarvoja koska pelkään että se pahentaa asiaa. Onko täällä ketään kohtalotovereita tai onko kukaan kuullut että olisi jollain ollut tälläistä?
 
Mirppa, juu olen kuullut, ja karvat kasvua on täällä myös täällä havaittavissa, mutta ei kyllä vatsassa.Säärikarvat ja kainolo yms. kasvaa kohisemalla, joka on tosi tylsää kun saa olla ajamassa niitä vähän väliä mutta tosi hiuksetkin on tosi mahtavat ja tuuheat, joten en valitaemoticon .
 


   Alkuun ei ollut mitään ihmeitä ja nyt sitten naama täynnä pientä näppyä...

Sanovat jotkut viisaat että tyttö kaunistaa äidin ihon hehkeäksi ja poika sitten hormoneineen antaa näppyjä tuutin täydeltä :))) Mukavaa...erittäin....

Ei auta kuin kärsiä, kyllähähn nuo sitten katoaa. Ja te joilla iho hehkuu niin nauttikaa :) Olette sen ansainneet. Itsellä lähtenyt puolet hiuksista ja iho kuivuu kasaan...Rasva on paras ystävä tällä hetkellä...
 
Itsellä iho-ongelmat alkoi jo kun lopetin e-pillerit. Raskaaksi tulin pillereiden lopettamisen jälkeen vasta yli vuoden päästä, mutta iho oli yhtä kaamea edelleen.. Nyt mennään rv 20 ja nyt tuntuu, että alkaa hiukan helpottamaan. Koko ajan olen samalla tavalla hoitanut ihoa, eikä sillä ole näyttänyt olevan mitään yhteyttä. Täytyy vaan toivoa, että paranee entisestään ja pysyy isoimmat finnit loitolla. Vielä kun saisi tuon punaisuuden rauhoittumaan. Inhottavaa kun on naama kun teini-ikäisellä :( Tsemppiä!
 
http://www.vau.fi/Community/Forum/Room/Topic/?topicId=1757
tuota lainatakseni, jos on uskomista niin poika parantaa ihon ja tyttö pahentaa. jossa myös tuosta karvojen kasvusta, tyttö ei karvoihin vaikuta ja poika rehevöittää karvojen kasvun.
 
Täällä naama kukkii kun kesäinen niitty ja karvojen kasvu on rehevöityny. Mutta onneks en oo ainut kenellä karvat on ruvennu hullunlailla kasvamaan, mun raskauden myötä myös miekkosen karvat on ottanu oikeen kunnon kasvuspurtin, mistä lie johtuu?
 
Takaisin
Top