Raskaus ja hematooma

Pippuri1

Vasta-alkaja
[font="times new roman"]Muutama viiko sitten alkoi lorahtaen verinen vuoto,tästä säikähtäneenä äitiyspolille päivystykseen jossa todettiin kohdussa olevan elävä sikiö mutta sikiöpussin ulkopuolella 2 cm x 2cm kokoinen hematooma (mustelma).Onneksi jo 15.5 oli nt ultra ja edelleen kaikki ok.Vuoto on jatkunut edelleen ja neuvolaan seuraava aika vasta heinäkuun lopussa,( rakenne ultra 1.7) eivät ottaneet mitään kantaa että olisiko syytä seurata tilannetta.Nyt ollaan miehen kanssa varpaillaan voiko tästä aiheutua keskenmeno.Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista tilannetta?? Ja millaisia ohjeita olette saaneet esim lepoa,liikunta kieltoa tms.
 
hei!mulla on ollut samanen vaiva nyt tässä raskaudessa, kuin edellisessäkin.nyt rv 18+2.olen vuotanut kokoajan kuten edellisessäkin.pelko toki on nytkin läsnä, mutta ei niin paha kuin viimeksi.mulla on kaksi osainen kohtu, ja se kuulema lisää tuota hematooma riskiä.kaksiosaisuus selvisi rakenneultrassa kun odotin esikoista.tiedän hyvin miltä tuo tuntuu, mullakin vuoto on ollut runsasta, ja ihan kunnon hyytymiäkin on tullut. 4X4 on tuon nykyisen hematooman halkaisija,ja sijainti istukan reunassa.mulle on sanottu, että näillä viikoilla ei pystytä mitään tekemään, jos menee kesken, mikä ei tunnu kovin reilulta, sillä kyllä sitä miettii, mutta sen verran luotan nyt pienokaiseeni että kun tänne asti on päästy päästään loppuun asti.ohjeeksi mulle annettiin viimeksi täysi vuodelepo, rautaa, ei yhdyntää eikä muutakaan urheilua..nyt puhuittiin samoista asioista, mutta lepo ei nyt onnistu ihan täysin 1,5 vuotiaan pojan kanssa.hemoglobiinia olisi hyvä seurata, ettei mene liian alas mulla viimeksi 108 ja puhuttiin jopa siitä että annettaisiin lisäverta ellei vuoto helpota.sain lisäksi lääkityksen caprilon, joka ikäänkuin hyydyttää verta, vuotoa toki tulee, mutta ei niin runsaana.uskon että teidänkin pikkuinen tulee näkemään päivän valon, huoli on kova mutta jos noita kieltoja noudattaa, ja yrittää niin tyhmää kuin se onkin, olla edes vähän rauhallisimmin mielin.kyllä kaikki menee hyvin.ja kun lapsi on sylissä, tajuaa oikesti, että kyseessä on pieni ihme:)
 
Takaisin
Top