raskaus ja eläimet

Bofink

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tämmönen kävi mielessä...
Kuulin että esim. kissat kantaa jotain pöpöä elimistössään että pitäs pestä kädet huolella jos koskee ulosteisiin. Että voi vahingoittaa sikiötä. Pitääkö paikkansa?
Ja että onko muittenkin eläinten kanssa sama juttu? Kun meillä on kaksi pupua lemmikkeinä. Pitäisikö olla tarkkaavaisempi.
 
Juu, pitää paikkansa. Laita mies puhdistamaan hiekkalaatikot / pupun aluset tai pidä itse hanskat kädes (ja jossain neuvottiin myös hengityssuojain). Meillä tämä toimi, kun neuvolatäti sano sen suoraan miehelle eikä asiasta tarvinnut enää keskustella. 
 
kyllä mä olen ainakin täällä siivonnu kissojen hiekkalaatikot ihan normisti niinkun ennenkin. ihan ilman hanskoja sun muita suojaimia. saa vauvaki vähän vastustuskykyä[:D] mutta siis, ehkä enemmän tarttuu noi pöpöt jos on vaikka ulkokissoja tmv. ja jos on sairastanut sen pöpön jo aiemmin niin ei se tule uudestaan. ja oon kuullu että niitä jätöksiä pitäs oikeesti melkeinpä suuhun pistää että jotain pöpöjä tarttuis..
 
Ite en osannut tuommosta pelätä joten vaihdoin sujuvasti kissojen hiekat ja pupujen alustat.
mutta ystävälleni sattui niin että sai pöpön jonka nimee en muista luultavasti vanhoista kissan jätöksistä kun siivosi vinttiä raskaus aikana. Vaikutti vauvan näköhermostoon jotenkin.
mutta en tiiä asiasta paremmin ja käsittääkseni se on aika pieni prosentti saada tuo pöpö.
kannattaa kysyä neuvolasta varmaan tietävät paremmin.
 
Jep, meillä on kanssa kissoja ja mies hoitaa laatikoiden puhdistuksen.
Se on toksoplasmoosi minkä voi sairastaa, jos se pöpö tarttuu mutta niinkun aiemmin tuolla sanottiinkin ja se on totta, että kissanomistaja varmasti on tämän jo sairastanut joskus eli ei pidä mennä hysteeriseksi, vähän varoivaisuutta peliin niin kaikki ok!
Kaneista en tiedä ... Googlettamalla löytyy vastaus kaikkeen ja neuvolaan soitto mikäli yhtään epäilyttää häkin siivous.
 
Mullakin on pupu. Se on aina vapaana, ja annan sen jopa nuolla mun sormia, kun se siita niin kovasti tykkaa... Varmaan vahan myohaista alkaa enaa varomaan [8|] Tai no, vastaisuudessa vois vahan katsoo mihin sormiaan tyontaa [:D]
 
Kiitos linkistä Halipossu. Kyllä meilläkin noi puput(2kpl) on vapaana melkein koko ajan. Ja ne kanssa tykkää hoitaa(nuolla käsiä ja vaatteita). Kädet oon nyt pessyt huolellisemmin ku aijemmin jos on tullut koskeneeksi niitten pissiin tai kakkaan.
 
Takaisin
Top