Raskaus ja aurinkovoiteet

Luonnonkosmetiikamerkki Patykan fysikaaliset aurinkovoiteet ovat käytössä, ja yritän muutoin suojata vaatteilla kehoa ja välttää pahimman paahteen aikaan auringossa hengailua:) Olenkin käyttänyt jo useamman vuoden lähes pelkästään fysikaalisen suojafiltterin antavia aurinkorasvoja.
 
Kiitos Vilja vinkistä! Ymmärrän nyt että olen varmaankin käyttänyt vääränlaista, tosin vain kasvoille, joten pienehkö pinta-ala sinänsä. Mitenköhän paha juttu se on? :sad001
 
Kiitos Vilja vinkistä! Ymmärrän nyt että olen varmaankin käyttänyt vääränlaista, tosin vain kasvoille, joten pienehkö pinta-ala sinänsä. Mitenköhän paha juttu se on? :sad001

Emel, tuskinpa vahinkoa on päässyt syntymään, varsinkin jos tuotetta on levitetty pienelle pinta-alalle :) Saako kysyä, mikä tuote sulla on siis ollut käytössä?

Yleisesti ottaen kosmetiikasta, olen normaalitilanteessakin todella laiska vartalon rasvaaja ja kynsien lakkaaja, että kosmetiikan karsiminen on ollut helppoa :joyful: Kasvavaa vatsaa olen kyllä yrittänyt muistaa öljytä, jotta ei tulisi niin paljon raskausarpia. Töihin olen meikannut ihan normaalisti, ja välillä jos on ollut mahdollisuus, olen laittanut huulipunaakin. Osa meikeistä on ns. tavan kosmetiikkaa ja osa sitten taas luonnonkosmetiikkaa :)

Mutta tuo Patykan aurinkovoide kasvoille, suojakerroin 50 on ehdottomasti paras fysikaalisen suojakertoimen antava tuote, mitä olen kasvoilleni laittanut :)
 
No huh, en ole käyttänyt vielä mitään aurinkosuojaa. Muutenkin olen tosi laiska sitä käyttämään. Näillä helteillä ei tule edes paljoa ulkoiltua, pakolliset lyhyet lenkit koiran kanssa.
 
Oon käyttänyt ihan normaalia aurinkoöljyä ja en osaa olla huolissani. Kesäsin tulee sitä käytettyä max kerta per viikko ja vain herkästi palaviin kohtiin. Luulen, että tässäkin määrä ratkasee ja niinkun sanottu, niin hyvinhyvinhyvin harvinaista, että mitään tulisi, vaikka käyttäisi paljon. Maailmassa kuitenkin käytetään valtavat määrät aurinkorasvoja ja muita kosmetiikkatuotteita ja terveitä lapsia syntyy.
 
Takaisin
Top