Raskaus ja astmalääkkeet

K

Keijuli

Vieras
Saakohan mitä astmalääkkeitä ottaa raskaana ollessa?...Mulla ei varsinaisesti ole astmalääkkeitä tai en tartte ottaa mitenkään säännöllisesti.enkä ole raskaana ollessa tarvinnut nyt ottaa...Mut joskus joudun ottamaan. Nyt otin poikkeuksellisesti kun rupesi henki loppumaan..käy vähän nuo erikoisemmat hajut välillä esim nurmikon pöly...Siitä vaan lähtee ihme pölyjä jotka sit käy miun henkeen todella paljon ainakin jos nurmikko on pöllyää paljon..:sad001
Otin pari henkäisyä astmapiipusta jotta hieman helpottaisi..Mulla yleensä on ollut ihan erikeinot hengen ahdistukseen ja viimeisenä vaihtoehtona on sit tuo lääke..Eli mitäkä muut mieltä? :) ei kai se pari henkäisyä vauvaan vaikuta hirveästi ja eikös pääasia ole että äipällä kulkee happi ja kaikki hyvin :D? :dance008
 
Mulla on astma ja kyllä olen koko raskauden vetänyt astmalääkkeitä! Seredite,ventoline ja flixotide on käytössä ollut koko raskauden. Nyt rv36+6 ja hyvin on vauva kasvanut ja mitään ongelmia ei ole! Lääkäri sanoi muöle että enemmän hallaa teen jos ne lopetan ja henki ei kulje
 
Juuh..mulla olikin tänään lääkäri ja sanoikin että voi käyttää astmalääkettä jos on vaan tarve..
Sinällään ehkeis omasta mielestä oli turha lekuri aika kun ei tehny ultraa eikä mittailu mitään..oli niin sanottu suppea tarkistus..Sen takia kun mulla on sit jo ylihuomenna äitipolilla ultra joten siellä sit mittailevat ja tutkivat tarvittavat...Hölmösti vaan tälle viikolle tuo lääkäri ja erikseen äitipolilla käynti sovittu..Mutta kiva lääkäri oli vaikka jännitti lääkärille mennessä jonkin verran..:).Nytten vain odotellen ylihuomista ja äitipolille menoa että näkee ultrassa taas pienokaisen ja kuulee sykkeen :Heartred .Ja eihän tässä olekkaan enää hirveän pitkä aika kun on itse H-hetki käsillä..Elokuun loppuun pitäisi malttaa kärsivällisesti vielä odottaa :) :love017
 
Itse olen "huono astmalääkkeiden käyttäjä" eli aika säännöllisen epäsäännöllisesti käytän :D Kuitenkin neuvolassa lääkäri sanoi, että enemmän se on haitallista jos äiti on oikein tukossa, kuin sitten nuo pienet lääkemäärät. Astmalääkkeestä kun vain hyvin hyvin pieni osa päätyy verenkiertoon ja siten vauvalle.
 
Takaisin
Top