Raskaus ja alakuloisuus

Kottarainen24

Oman äänensä löytänyt
Tää on vähän arka aihe mutta haluaisin tietää tunteeko kukaan muu näin? On tullu huomattua ettei tää raskaus ookkaan mitään ruusuilla tanssimista. Tää vauva on haluttu ja toivottu ja raskaus viikkoja takana vasta 14+2 mutta olo alakuloinen ja itkettää aivan mielettömästi, johtuu suurilta osin varmaan jatkuvasta huonosta olosta, oksentelusta ,järkyttävästä päänsärystä ja siitä ettei mitään jaksa tehdä perus kotihommatkin tuntuu työpäivän jälkeen ihan ylitse pääsemättömältä. On semmonen olo että saanko mä tuntea näin? saanko olla mieli maassa koska mähän odotan maailman ihaninta asiaa ; vauvaa. Vai onko musta tulossa huono äiti?

Ihan varmasti saat tuntea noin! Eikä äitiyttä arvioida noilla perusteilla. Sä oot maailman paras äiti omalle vauvallesi.

Ei ihme, jos vetää mielen maahan, kun koskee ja väsyttää ja oksettaa. Hormonien myllerrys ei varmasti auta asiassa. Josko se auvoisa keskiraskaus kohta koittaisi ja olo helpottaisi, toivotaan niin!

Suosittelen jättämään kotihommat mahdollisimman vähiin ja lähtemään kävelylle tai tekemään jotain muuta mieltä virkistävää (vaikkei millään jaksaisi). Ja neuvolassa voi kanssa ottaa asian puheeksi.

Mulla oli koko alkuraskaus tollasta ku voin niin pahoin. Voin jopa niin pahoin henkisesti että mietin aborttia vaikka tämä rakas on todella toivottu. Se vaan tuntu nopeelta olon helpotukselta kun kaipasi niin sitä vanhaa minää joka ei ollu masentunu koko aika. Nyt kun pahoinvointi rupee väistymään, ollu loivempaa viikon ja poissa tämän päivän (alotin magnesiumit eilen ja toivon et tää hyvä olo johtuu siitä. Kirjotinkin siitä tonne pahoinvointi ketjuun) niin jaksaa taas tehdä ja ei vituta yhtään niin paljoo. Mulla kaks lasta jo ennestään enkä muista et olis ollu kummastakaan näin masentunu olo. Ootko puhunu sun miehelle? Tukeeko hän sua? Raskausmasennus on jopa yleisempään kun synnytyksen jälkeinen masennus josta puhutaan enempi. Hormoonit pistää koko pääkopan sekasin.. Kannattaa ottaa asia puheeks neuvolassa.

Takaisin