Raskaus ja ahdistus

Hilppa93

Oman äänensä löytänyt
Odotan esikoistani. Raskaus on todella alussa (5+1) ja todella toivottu. Meillä tärppäsi ekasta kierrosta. Minulla on ollut todella rajut oireet jo nyt, alkoivat myös todella aikaisin. Keho on jo alkanut muuttua ja kaikki tapahtuu todella kovaa vauhtia. Nyt raskausoireiden lisäksi sairastan koronaa. Olen ollut koko viikon todella kipeä.

Eilisestä lähtien minua on alkanut ahdistaa tämä raskaus: mitä jos en olekaan valmis? Mitä jos sattuu jotain kamalaa? Eilen säikähdin, kun mietin että jos tulisi keskenmeno, niin olisin helpottunut.😭 En tiedä olisinko oikeasti, todennäköisesti olisin ihan rikki. Mutta poden hirveän huonoa omaatuntoa. Tällä hetkellä lapsen alku tuntuu lähinnä loiselta joka tekee oloni huonoksi. Olen haaveillut omasta lapsesta aina, ja olen järkyttynyt näistä ajatuksistani. Emme ole olleet kumppanini kanssa kovinkaan pitkään yhdessä, mutta halusimme yhteisen lapsen ja olimme siitä tosi varmoja. Hällä on lapsia aiemmasta avioliitosta. Elämäni on muuttunut todella nopeasti, todella paljon. Minua kauhistuttaa tulevan vanhemmuuden tuoma vastuu.

Onko antaa lohdun sanoja?😭 Sydäntä särkee ja olen kauhean ahdistunut.
 
Lapsen saaminen mullistaa koko elämän! Ja hormonit, ne ovat hurjan voimakas asia. Aika voi auttaa, puhuminen, tuen saaminen. Ei voi tuntea väärin, kaikki me ollaan yksilöitä ja raskausaikana on hirveän herkkää aikaa ❤️
Halaus❤️
Toivottavasti saat tukea puolisolta, sillä on tosi iso merkitys myös. Ja neuvolassa voi puhua tästä. Raskausaikana ei välttämättä ole herkkua aina, joskus se voi olla tosi raskasta. Mutta palkinto on mitä ihanin, se oma kullannuppu❤️
 
Lapsen saaminen mullistaa koko elämän! Ja hormonit, ne ovat hurjan voimakas asia. Aika voi auttaa, puhuminen, tuen saaminen. Ei voi tuntea väärin, kaikki me ollaan yksilöitä ja raskausaikana on hirveän herkkää aikaa ❤️
Halaus❤️
Toivottavasti saat tukea puolisolta, sillä on tosi iso merkitys myös. Ja neuvolassa voi puhua tästä. Raskausaikana ei välttämättä ole herkkua aina, joskus se voi olla tosi raskasta. Mutta palkinto on mitä ihanin, se oma kullannuppu❤️
Kiitos sanoista.❤️
 
Täällä kans yks uusperheellinen joka oottaa esikoista ja aikalailla samoissa fiiliksissä ja mulla on nyt jo 27+ alkamassa huomenna. Saa laittaa yv:tä jos haluaa jakaa enemmänkin ajatuksia.
 
Takaisin
Top