Raskaus + gradu/päättötyö yms

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siriina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Siriina

Silmät suurina ihmettelijä
Onko kukaan onnistunut tässä yhdistelmässä? Itselläni on tilanne, että gradun kirjallisuusosuus pitäisi saada tehtyä, mutta tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta tämä projekti ja vertaistukea kaipaisin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Itse sain tehtyä opparin raskaana, mukana meuhkas vielä sillon 1,5-vuotias esikkokin. Rankkaa toki oli, usein työtä tuli tehtyä illalla ja yöllä, kun lapsi nukkui, päivät meni tietenkin tytön kanssa huitoessa, joskus ehdin päikkäreidenkin aikaan kirjotella (nukkui 1-2h). Projekti ei missään nimessä oo mahdoton, mäkin sain itseni kanssa tapella että alkuun pääsin, se oli se hankalin! Sitten kun päätin että tehtävä tuo on ennen kun toinen mukula syntyy, niin ei ollut enää vaihtoehtoja. Ja valmistuin sitten samana päivänä kun kakkonen syntyi, lapsivedet oli menneet aamuyöstä, mutta kävin pokkaamassa tutkintotodistuksen vielä, kerroin vaan opettajille että joudun lähtemään suoraan oman tutkintotodistuksen saatuani, sillä mua odotellaan sairaalassa. :D Joten alota vaan, kyllä se työ lähtee omalla painollaan rullaamaan, lupaan sen! :)

Kiitos kannustavasta viestistä!! Mulla sama tilanne, eli 1,5 vuotiaan kanssa kotona ollaan ja ylimäärästä aikaa ei hirveesti oo. Mutta täytyykin ottaa vaan itteään niskasta kii ja alkaa kirjottaa. Nyt alkuraskaudesta vaan aika lailla väsyttää, mutta onneks väsymys ei kestä koko raskautta. Tosiaan voisi olla hyvä saada valmiiksi ennen tokan syntymää, sen jälkeen tilanne ei varmasti ainakaan helpota.. Kiitos vielä, tällasta viestiä juuri kaipasin!

Graduani teen samalla kun alkuraskauden pahoinvointi lyö kapuloita rattaisiin. Suurin ongelma on varmasti stressi siitä että tuleeko valmista kun ei pysty mitään pahoinvoinnilta ja huimaukselta tekemään. La olkoon deadlineni gradun suhteen. Josko motivaatio riittäisi...

Mulla on kanssa 20 op:n tutkielma tässä koulun ohessa työn alla. Kovasti olisi tavoitteena saada se kasaan ennen äitiyslomaa, mutta aika tehokkaasti on kyllä tämä raskaus imenyt mehut. Sitä energistä keskiraskautta odotellessa… Itse tutkimuksen olen kyllä tehnyt, mutta kirjoittaminen tuottaa enemmän tuskaa.

täällä kans yks...11+3 menossa,ja kesään mennessä pitäis saada kandi jonka laajennan graduks sekä projektiopinnot kasaan.tulostavoitteita ei siis enää oo muuta kun et kuhan läpi menee... :p:grin surettaa toisaalta rääpästä nää mutta seittemättä vuotta yliopistossa saa kyllä riittää.si äippälomalle ja sen jälkeen vihdonkin kohti uutta uraa toivottavasti :)

Graduani teen samalla kun alkuraskauden pahoinvointi lyö kapuloita rattaisiin. Suurin ongelma on varmasti stressi siitä että tuleeko valmista kun ei pysty mitään pahoinvoinnilta ja huimaukselta tekemään. La olkoon deadlineni gradun suhteen. Josko motivaatio riittäisi...

Oi tsemppiä! Mulla ei kyllä työ etene yhtään. Nukun vaan aina kun mahdollista. En tajuu kuinka tästä selviän? Jospa se helpottais kun 1/3 raskaudesta on ohi?? Nyt ei kyllä kiinnosta pätkääkään koko gradu, mieltä painaa tekemättömyys sitäkin enemmän. En kyllä suosittele tätä yhdistelmää kenellekkään!

Mulla on kanssa 20 op:n tutkielma tässä koulun ohessa työn alla. Kovasti olisi tavoitteena saada se kasaan ennen äitiyslomaa, mutta aika tehokkaasti on kyllä tämä raskaus imenyt mehut. Sitä energistä keskiraskautta odotellessa… Itse tutkimuksen olen kyllä tehnyt, mutta kirjoittaminen tuottaa enemmän tuskaa.

Joo nimenomaan energinen keskiraskaus! Se onkin ainut toivo!! Tosin gradun on syytä sitten valmistua kolmessa kuukaudessa auts!

täällä kans yks...11+3 menossa,ja kesään mennessä pitäis saada kandi jonka laajennan graduks sekä projektiopinnot kasaan.tulostavoitteita ei siis enää oo muuta kun et kuhan läpi menee... :p:grin surettaa toisaalta rääpästä nää mutta seittemättä vuotta yliopistossa saa kyllä riittää.si äippälomalle ja sen jälkeen vihdonkin kohti uutta uraa toivottavasti :)

Sama juttu mulla: joskus oli tulostavotteet, nyt pitäs saada vaan 100 sivuu jotenkin kasaan ja paperit ulos, n.:s vuosi mullakin jo menossa. Mutta siis kun tossa pelkässä alarajan gradussakin on aivan sairas työmäärä mun nykyseen energiatasoon nähden.

Mutta onkos mitään käytännön vinkkejä: sivu päivässä vai viikonloput pelkästään gradun parissa vai miten meinaatte tän hoitaa?

Itse käyn koulua tässä samalla, joten vakaa aikomukseni olisi yrittää saada jotain aikaiseksi joululomalla. Kyllä tuntuu, että alun väsymys on kuin onkin vähän väistynyt (kop, kop). Nyt tuli tosin ikävästi flunssa päälle, mikä kyllä imee mehut aika tehokkaasti :/

Itse käyn koulua tässä samalla, joten vakaa aikomukseni olisi yrittää saada jotain aikaiseksi joululomalla. Kyllä tuntuu, että alun väsymys on kuin onkin vähän väistynyt (kop, kop). Nyt tuli tosin ikävästi flunssa päälle, mikä kyllä imee mehut aika tehokkaasti :/

Mulla on kans jo ihan uus energiataso menossa ja päätinkin nyt ottaa itteäni niskasta kiinni ja ottaa harppauksen työn kanssa jouluun mennessä, ja miksei sitten joulun aikanakin kun on hoitoapua esikoisellekkin paremmin tarjolla. Taktiikkani on nyt: tunti päivässä - sekin on parempi kun ei mitään. Tsemppiä kovasti opintoihin ja toivottavasti flunssa menee pian pois riivaamasta!!

Takaisin