Raskaus alussa vai onko?

Lini80

Jostain jotain jo tietävä
En oikein tiedä mitä ajatella. Jätin pillerit pois joulukuussa ja olemme nyt yrittäneet lasta. Viime viikolla kun kuukautisten piti alkaa, rintani olivat todella herkät, jopa paidan kosketus sattui. Olin ihan varma että menkat alkaa. Ei alkanut. Sitten kun olivat 3 päivää myöhässä, mulle tuli tosi huono olo, kauhee väsymys ja huono olo. Sitten tuli ihan hiukan vuotoa ja olin jo varma että menkat alkoivat. Sitten oli pieni tauko ja nyt vuotoa on jatkunut. Mutta vuoto todella niukkaa, ei muistuta menkkoja ollenkaan..Eikä mitään menkkakipuja, viime viikolla kun menkkojen piti alkaa, oli vähän sen tapaista kipua alavatsassa.
 
Luinkin sitten myöhemmin, että pientä vuotoa voi tulla vaikka olisikin raskaana, joten taas sain uusia toiveita. Onko jollain samantapaisia kokemuksia? Voinkohan olla raskaana? Koko ajan ollut niin vahva tunne että olen, mutta ei uskalla edes toivoa, ettei sitten pety. Mutta kaikki mun kehossa tuntuu niin "erilaiselta". En tiedä sitten kuinka paljon muutoksia pillereiden pois jättäminen aiheuttaa ja sit täällä päin on myös vatsatautia liikkeellä, joten ehkä näille oireille löytyy muu selitys. Ja olen myös jotenkin paljon herkempi. Teen testin huomenna aamulla! Katotaan miten käy. Kertokaa omista kokemuksistanne!
 
Negatiivista näytti testi. Olen kai sitten hypokonrikko [:)] Mutta en ymmärrä silti. Menkkoja nää ei kyllä oo. Mutta pakko se on kai testiä uskoa...
 
Mie taisin johonkin toiselle palstalle kirjoittaakin, että hormooni nousee tosi nopeesti. Miullakaan ei plussannu ekassa testissä (menkat päivän myöhässä), mutta seuraavana päivänä plussasin.
 
Käy ihmeessä terkkarilla tms. juttelemassa epäilyistäsi. Miulla yhen kaverin testi näytti jo plussaa, mutta verikoe ei eli hormoonit näkyy pissassa ekana.
 
Lini80, noi oireet kuulostavat (valitettavasti) samoilta kun mitä minulla oli 4 vuotta sitten, jolloin mulla oli kohdunulkoinen raskaus. Tosin, silloin testi kyllä näytti positiivista. Mutta sekin on totta, että ihan normaalissakin raskaudessa monilla on vuotoa, varsinkin alkuaikoina.
 
Kuten Minnis sanoi, niin kannattaa soittaa esim. omaan neuvolaasi. Neuvolan täti osaa kyllä antaa hyvät ohjeet siitä, miten toimia. Tsemppiä!
 
Kiitos vastauksistanne! Luin ensin että vuodot voi tulla myös alkuraskauden aikana, mutta sitten löysin yhden artikkelin juuri tuosta kohdun ulkoisesta raskaudesta. Eli sitä minäkin epäilen. Joka tapauksessa jotain tässä on, normaalia tää ei oo. Kerron sitten kun tiedän lisää!
 
Tällainen ehkä hiukan tyhmä kysymys, mutta mitä sitten jos se on kohdun ulkoinen? Mitä sitten tapahtuu? Olen kuullut että se on vaarallista, mutta miten se sitten hoidetaan?
 
Siinä taitaa olla kaksi hoitovaihtoehtoa (jos muistan oikein). Toinen on ihan leikkaamalla poistaminen (ei vissiin yleensä tarvita) ja toinen lääkityksellä "pois liuottaminen". Eli saat lääkettä ja sitten ravaat verikokeissa hemmetin usein, jossa tarkistavat, että hormoonitaso palautuu normaaliin (eli kohdunulkoinen raskaus on kokonaan hävinnyt).
 
Mulla oli juuri tuo liuotusvaihtoehto. Vakuutus muuten myös korvaa tästä aiheutuneet kulut, koska kyseessä ei ole normaali raskaus. Siis jos sulla on sairausvakuutus. Mä kävin (sisäkautta tehtävässä) ultrassa, jossa totesivat kohdun olevan tyhjä eli alkio siis kohdun ulkopuolella. Vakuutus korvasi.
 
Sinänsä täysin kivuton juttu, mutta henkisesti tietty rankkaa. Ja lähinnä rasittavaa juosta siellä verikokeissa. Ja periaatteessa seuraavassa raskaudessa on sitten suurempi todennäköisyys siihen, että tulee kohdunulkoinen (kuin niillä, joilla sitä ei ole ollut). Mutta mulla nyt siis ihan tavallinen raskaus eli ei se todennäköisyys suuri ole.
 
Tuli vielä sekavampi oli kun soitin neuvolaan. Neuvola täti meinasi että jos olisi kohdun ulkoinen raskaus, niin silloin testi näyttäsi plussaa. Js sit on kuulemma kauheat vatsakiput. Hän meinasi että tää olisi ovulaatio??? Siis mulla oli viime menkat 25.12-29.12.2008 ja nyt olisi pitänyt alkaa viime viikon torstaina ja "alkoivat", siis tää todella niukka vuoto, 3 päivää myöhässä. Voiko kierto todella mennä näin sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen?
 
uusi yritys, äsken meni netti jumiin.
 
Joo, testi pitäisi näyttää positiivista, vaikka kyseessä kohdunulkoinen raskaus. Mutta mulla ainakaan ei ollut mitään vatsakipuja.
 
Suosittelisin, et odottelet pari päivää ja seuraat tilannetta. Tee sitten uusi testi. Jos on edelleen negatiivinen, odottele rauhallisin mielin seuraavia kuukautisia. Joillainhan kierto menee tosi sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen.
 
Samaa mieltä eli plussaa pitäisi näyttää sekä normaali raskaus, kohdunulkoinen että tuulimuna.
 
Pillereiden lopettaminen pisti miulla ainakin kropan aivan järkyttävän sekaisin eli siunkin oireet voi olla ihan vaan sitä.
 
pillereiden lopettaminen voi laittaa hormonit todella sekasin.
olethan syöny keinotekosta hormonia,ja yhtäkkiä sen lopettanut...
keho on sekasin hetken aikaa...mutta älä huoli :) voit tulla melko nopeastikki
raskaaksi..ite jätin pillerit pois,ja oli yhet oikeet menkat ja tulin raskaaksi samantien
oli aika hyvä tuuri ;)
 
Ihanaa! Ajattelinkin ottaa nyt ihan rennosti ja keskittyä muuhunkin, kyllä se lapsi tulee sitten kun on sen aika, jos tulee. Kieltämättä sitä joskus pelkää, jos ei voisikaan saada lapsia, mutta turha sitä nyt vielä on murehtia. En olisi uskonut että olisin näin vauhkona. Se vain pistää kaiken sekaisin kun tapahtuu niin outoja juttuja kehossa...Koko viikon väsyttänyt tosi paljon, pahoinvointi koko viikon...
 
Ite tein ekan testin kun kuukautiset oli 3 päivää myöhässä. Seuraavaan siitä kolmen päivän päästä. Seuraavan taas kolmen päivän päästä ja lopulta neljäs testi näytti vasta plussaa.

Niukkaa vuotoa voi olla, kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy. Mutta mahdollista myös se, että munasolu oli hedelmöittynyt, mutta ei sitten kuitenkaan jostain syystä jaksanut pidemmälle. Eli ns. varhainen keskenmeno.

Itselläni oli (olettavasti) sellainen alkuvuodesta. Nyt onkin 7. raskausviikko menossa.

Älä hätäänny! Jos olet vasta joulukuussa jättänyt pillerit pois, on lottovoitto jos nyt jo raskaana. Varaudu pitkään yritysaikaan. Voihan toki olla, että tärpäää piankin. Tsemppiä!
 
Pakko nyt kommentoida tännekin eli raskaana ollaan ja tuo mitä ihmettelin tossa alussa, ne olikin menkat!! [:D] Ei ne kyllä yhtään siltä tuntunut. Vuoto oli siis todella niukkaa ja kipujakaan ei pahemmin ollut. Plussasin sitten 26.2.
 
hei.
joo mäkin tässä tein eilen plussan testistä,
kun oli pientä vuotoa.
ja kahet menkat ollu,tai niin luulin.
mut ne nyt sit ei semmosia normaaleja ollutkaan:D
oli siis lyhyemmät ja oudot,mutta en sen enempää asiaa ajatellut.
mutta tosiaan neuvolassa jo tänään,ja he löys sykkeen siellä.
eli sit laskettiin et viikkoja jo 10+5 !
Aika pommi ku eilen sait tietää olevas raskaana,
ja masentunu ko ei tärppää:D
mut ens viikolla tarkistus et kaikki ok.
mut eiköhän ku syke löyty et elossa siel ollaan,
vuoto oli tosi pientä ja loppukin jo ja ei oo kipuja olleskaa.
et kaipas tässä vois alkaa olee onnelline asiasta.
ja tosin jos keskiviikkona kaik on kunnossa,
ni saanhan alkaa jo kertoileeki ku ollaanki "noin pitkällä jo".
ihan hullua:D
 
wastis, onneksi olkoon! Teillä ainakin on sitten ollut todellinen iloinen ylläri! :D
Vaan onhan noita "tarinoita" paljonkin, että nainen ei ollenkaan aavista olevansa raskaana, ja sitten onkin jo hiukkasen enemmän kuukausia takana! Ja säästyittepähän sitten niiltä ensimmäisten viikkojen kiusalta, kun ei vielä osaa suhtautua asiaan (no se teillä taitaa olla edessä kuitenkin), ja vielä ei oikein voi kenellekään edes kertoa :)
 
vieläkään ole oikein tajunnu asiaa:D
ja ens viikolla ultra, niin sitten tietää että kaikki on kunnossa, jos on.
mutta koska syke kuului,niin kyllä siellä ihan elossa ainakin ollaan.
ja helpotus sekin,ettei joudu piinaavia viikkoja odottelemaan,
vaan että ens viikolla tietää sitten jo.
oudointa on se ettei mitään raskaus oireita ole :D
ihan pöllö olo,kun ei millään tajuaisi olevansa raskaanakaan:D
mutta toivon et kaik olis kunnossa, ja ens viikko sen kertoo[:)]
 
wastis, peukkuja täällä sulle varmasti kaikki pitää!

Itsekin ens viikon ensimmäistä neuvolaa odotellessa! Onneksi äitienpäiväänkin on enää viikko, sillon ollaan sovittu, että vanhemmille kerrotaan. Ultra on vaan vasta 15.5., joten ei saada kuvia tulokkaasta mummoille näytettäväksi :)
 
Moikka !! saakohan liittyä seuraan ??
No kerron kuitenkin omista jutuista.. jos jollakin olisi tietoa..
 
Mulla siis ollut menkat viimeksi 08.03.2009 ja raskaustesti näyttää negatiivista, mikähän voisi olla syynä? Minulla ei ole pahoinvointia eikä mitään muutakaan... 'Toivonkohan liikaa ??
 
Me ollaan siis kolme vuotta yritetty ja yksi keskeytynyt keskenmeno tullut tammikuussa 2008
 
Takaisin
Top