Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerroin heti omalle äidille plussatestin jälkeen ja aika pian siitä miehen äidille. Myös muutamalle hyvälle ystävälle kerroin tosi pian. . Nyt rv 14 alussa ja en ole vielä kertonut töissä yleisesti omaa tiimiäni ja esihenkilöä lukuunottamatta. Ajattelin ehkä ensi viikolla kertoa, mutta jotenkin se kertominen siellä jännittää hirveesti.

Mua jännittää myös töissä kertominen eniten😅Tää olis nyt ens viikolla edessä,kun vihdoin näen esihenkilöni. Meillä on tiimin kanssa palis niin mietin jos muillekin sit siinä kertoisin🙈Ensin toki esihenkilölle ihan kaksin. Jotenkin se keskiössä oleminen jännittää ja taas kaikki sitten kyselee hirveesti vointia ym. En muutenkaan tykkää olla isoissa porukoissa se keskipiste niin varmaan siksi tämä jännittää niin paljon. Meillä on tosi iso työyhteisö vielä.

Mua jännittää myös töissä kertominen eniten😅Tää olis nyt ens viikolla edessä,kun vihdoin näen esihenkilöni. Meillä on tiimin kanssa palis niin mietin jos muillekin sit siinä kertoisin🙈Ensin toki esihenkilölle ihan kaksin. Jotenkin se keskiössä oleminen jännittää ja taas kaikki sitten kyselee hirveesti vointia ym. En muutenkaan tykkää olla isoissa porukoissa se keskipiste niin varmaan siksi tämä jännittää niin paljon. Meillä on tosi iso työyhteisö vielä.
Voi ei! 😅 Mä mietin että voiko siinä samalla kun kertoo myös pyytää että ei hirveesti tuoda asiaa esiin sen takia kun et tykkää olla valokeilassa? Varmaan sekin vois vähän auttaa että sanoittaa sen toiveen, jos osa sitten osaisi ottaa sen huomioon eikä jatkuvasti kysele vointia! 😊

Hyväähän kaikki vaan tarkoittaa kun kyselee ja itsekkin sorrun kyselemään jos joku on raskaana😁Omassa tiimissäni useampi joilla ei ole vielä lapsia,niin se voinnin kysyminen on ehkä se ainut mitä tulee mieleen kysyä😃Eikä se haittaa jos pienessä porukassa keskustellaan,mutta se että yli 20 tyyppiä siinä katsoo ja kuuntelee niin saa karvat pystyyn🙈Mutta ihanaa kun sitten ei tarvii enää salailla!

Olen itse esihenkilöasemassa ja haluaisin siksi venyttää omalle tiimille kertomista mahdollisimman pitkään. Yritän koko ajan arvioida missä kohtaa tämä alkaa olla "liian selvää" enää peiteltäväksi. Osa sanoo tosiaan, että rakenneultraa ennen jo usein "näkee". Toki osa esim. lounasseurasta ja itsekin raskaana juuri olleista varmaan jo arvaileekin, kun niin selkeästi aiempaan verrattuna on pitänyt muuttaa ruokailuja.

Olen itse esihenkilöasemassa ja haluaisin siksi venyttää omalle tiimille kertomista mahdollisimman pitkään. Yritän koko ajan arvioida missä kohtaa tämä alkaa olla "liian selvää" enää peiteltäväksi. Osa sanoo tosiaan, että rakenneultraa ennen jo usein "näkee". Toki osa esim. lounasseurasta ja itsekin raskaana juuri olleista varmaan jo arvaileekin, kun niin selkeästi aiempaan verrattuna on pitänyt muuttaa ruokailuja.
Mä oon kans esihenkilönä ja vielä miehisellä alalla niin koitan siellä peitellä viimiseen asti.

Muuten mun ja miehen vanhemmat tietää ja mun sisko.
Ukkolle tein kuvan jossa aikasemmilla lapsilla omatekoiset paidat teksteillä "yksi pikkusisko riittää" ja toisessa "isosisko 2026"

Ollaan kerrottu melko aikaisin mun vanhemmille ja siskolle, kun oli sedän 70v juhlat ja halusin antaa selityksen miksi en juo kahvia, enkä alkoholia ja miksi olin innokas tarjoutumaan kuskiksi 😁

Sitten pikkuhiljaa ollaan kerrottu miehen äidille, perhetuttaville, työkavereille. Ystävälle laitoin kuvan nt-ultran jälkeen.

Tarkoituksena on rakenneultran jälkeen ottaa joulukorttikuva esikoisesta joulupaita päällä ultrakuvan kanssa ja laittaa se mun kummeille ja kummilapsille ja kertoa siten.

Takaisin