Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Puoliso kertoi omille vanhemmilleen vasta varhaisultran jälkeen ja aikoo kertoa kavereilleen vasta myöhemmin, miehillä ehkä kuulumistenvaihto menee vähän eri tahtiin.
Mäkin kyllä kerron isälle ja muulle perheelle vasta 11+1 NIPT-ultran jälkeen jos on vielä silloin kaikki kunnossa, kun olen menossa kotipaikkakunnalle käymään 11+4. Kaikille joille olen tähän mennessä kertonut olen kyllä painottanut että nyt on vasta eka kolmannes menossa ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!
Voihan se mennä kesken myöhemminkin mutta kyllä ne riskit pitäisi olla niin paljon pienemmät sen jälkeen!
Toki osa läheisistä asuu sen verran kaukana että pitää erikseen kertoa.
Yleensä saatan kyllä hyppiä puolialasti hakemassa uutta soviteltavaa, mutta nyt en kyllä voinut sitä tehdä. Mietin vaatteetkin niin, että housut nousee ylös, mutta ei ole mammamallia. Mutta kyllähän se nyt näkyy kun on ylös asti koholla. Ei normaalistikaan ole mikään pieni, mutta enemmän sellainen röllö tuolla alamahalla ja nyt on tosiaan kuin olisi pallon niellyt.Sama harmittaa täälläkin! Olisipa joku kaveri jolla on lapsia tai joka edes haluaisi lapsiaHarmittaa, ettei ole pystynyt jakamaan tätä alkutaivalta kenenkään äiti-ystävän kanssa, mutta toisaalta on myös ollut ihanaa että itse saanut perehtyä asioihin ja muodostaa omat mielipiteet (synnytys, imetys, töihinpaluu jne) ennen kuin kertoo asiasta.
Toivottavasti tärppää!Mutta aloitan hyvinvointialueen kautta 10 kerran raskausajan liikunnan marraskuussa niin toivoisin että siellä on muitakin, jotka ovat samassa tilanteessa, jos edes yhden tutun saisi!
Facebookin kautta tosiaan ainakin yksi kaveri löytänyt äitiporukan, jolla ovat käyneet kahvittelemassa ja syömässä raskausaikana ja treffanneet vauvojen kanssa muutamia kertoja.Kertoisin. Mää kans oon huono valehtelemaan ja salailemaan. Varmasti kaikki ois ihmetellyt jotain outoa mun käytöksessä, niin oon kertonut raskaudesta jokaiselle heti nähdessäMe olemme kertoneet molempien perheille lapsettomuushoidosta punktioista lähtien, eli siellä ollaan oltu kokoajan kartalla.Ystäviäkin tietää mun puolelta läheisimmät.
Meillä on tulossa yhdet kaveriporukan pirskeet, jolloin olisi 10+5. Näistä kavereista vain yksi tietää. Oon nähnyt juhlista untakin, kun en osaa päättää kerrottaisko ennen vai yritetäänkö salailla läpi. Oon huono valehtelussa ja paljon rennompi olis vaan kertoa. En tiedä mitä hyödytään kertomattomuudesta. Mitäs tekisitte?
Mäkin kerroin yhdelle kaveriporukalle (6 hengen ryhmä plus minä ja puoliso) jo joskus 6+x kun oltiin kaikki koolla, mitä yleensä tapahtuu vain muutaman kerran vuodessa. Sanoin siinä kyllä että on tosi aikaista mutta että halusin heidän tietävän, kun suurimman osan kanssa olen tarpeeksi läheisiä että halusin heti kertoa (ja sitten olisi ollut outoa jos porukasta puolet tietää ja puolet ei). Uskallan myös tälle porukalle kertoa heti jos kaikki ei menekään hyvin. Musta hyvä nyrkkisääntö että jos voisi kertoa henkilölle keskenmenosta, niin kyllä sitten voi kertoa raskaudestakin jos haluaa.Me olemme kertoneet molempien perheille lapsettomuushoidosta punktioista lähtien, eli siellä ollaan oltu kokoajan kartalla.Ystäviäkin tietää mun puolelta läheisimmät.
Meillä on tulossa yhdet kaveriporukan pirskeet, jolloin olisi 10+5. Näistä kavereista vain yksi tietää. Oon nähnyt juhlista untakin, kun en osaa päättää kerrottaisko ennen vai yritetäänkö salailla läpi. Oon huono valehtelussa ja paljon rennompi olis vaan kertoa. En tiedä mitä hyödytään kertomattomuudesta. Mitäs tekisitte?
Jep, mustaki tää on hyväMusta hyvä nyrkkisääntö että jos voisi kertoa henkilölle keskenmenosta, niin kyllä sitten voi kertoa raskaudestakin jos haluaa.![]()
Tää oli hyvä, kiitos.Musta hyvä nyrkkisääntö että jos voisi kertoa henkilölle keskenmenosta, niin kyllä sitten voi kertoa raskaudestakin jos haluaa.![]()