Raskaudesta kertominen

Mulla muutama ystävä on tiennyt heti plussasta, mutta perheille kerrotaan nt ultran jälkeen ☺️ omalle perheelle kun asuvat kauempana kerrotaan ihan viestillä mutta puolison perheelle kerrotaan varmaan ihan päiväkahveilla ☺️

Täällä aika sama, kahdelle ystävälle kerroin melkein heti plussasta, mutta lopuille eli perheille ja muille ystäville kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, joka on 10.pv tätä kuuta:Hugging Face:

Samoilla periaatteilla mennään myös täällä. Osa ystävistä on tiennyt heti plussauksesta alkaen, perheille, läheisimmille työkavereille ja muutamalle muulle ysävälle ajateltiin kertoa sitten nt-ultran (joka on jo perjantaina!) jälkeen, jos siellä on kaikki hyvin. Mieli olisi tehnyt jo kertoa tästä jo laajemmin, kun esim. töissä pitkällä raskaana olevia kollegoita, ja heidän kanssaan tekisi mieli jutella yhtä jos toista. 😀 Mutta olen nyt malttanut mieleni, kun ei ole enää pitkä aika odottaa. 😊

Nt-ultran jälkeen varmaan whatsapp-viestiä lähimmille jos kaikki on ok 😊 töihin pitää soitella sit vähän myöhemmin.

Parhaimmille ystäville kerroin heti plussan jälkeen. Sitten lopuille ja vanhemmille ensimmäisen ultran jälkeen. Myös esimiehelleni kerroin ultran jälkeen. Vieläkin jännittää silti, meneekö kaikki hyvin ja mitä jos keskeytyykin.

Nyt menossa 15+6 ja on kerrottu mun ja puolison vanhemmille sekä muutamille ystäville. Ens viikolla olisi ajatuksena kertoa myös esihenkilölle, mutta laajemmin ajattelin kertoa tästä töissä vasta ru:n jälkeen, joka on ensi kuun puolivälissä.

Meillä menossa rv16+2 ja kerroin avoimesti posin jälkeen läheisille sitä mukaa kun oltiin kehenkin yhteydessä. Samoille ihmisille jakaisin kyllä keskenmenotkin jos sellaisia tulisi.
Sen sijaan palkkatöihin ja oman yrityksen asiakkaille ilmoittaminen jännitti. Ollaan miehen kanssa molemmat samassa pikkufirmassa töissä, tuli hieman huono omatunto laittaa pientä putiikkia pulaan vanhempainvapaiden takia, mutta kerrottiin rv12 ultran jälkeen. Ottivat tosi ilolla uutisen vastaan joten turhaan jännitin 😄 Samoin omat asiakkaat olleet vain onnellisia ja halunneet taata juuri sen mittaisen äitiysloman kuin tarvitsen ❤️

Takaisin