Raskaudesta kertominen

Laalaa123

Näppärä viestien naputtelija
Syyskuiset 2024
Milloin aiottte kertoa raskaudesta? Kenelle?

Oletko jo kertonut jollekin?

Me emme ole vielä kertoneet kenellekään. Parille kaverille kerron varmaan melko pian, mies on sitä mieltä että ei vielä kerrottaisi. Tämä palsta kyllä auttaa kovasti, että on joku paikka mihin saa ajatuksia suoltaa😂 jos ei tätä olisi, olisin varmasti jo kertonut jollekin ihan siitä syystä että saa puhua jonkun kanssa😊

Kerrotaan varmaan varhaisultran jälkeen jos ei tuu auttamatonta tarvetta kertoa ennen 😁

Minun 5 lähintä ystävää tietää. Kerrotaan lapsille ja isovanhemmille helmikuussa mun synttäreiden tienoilla 💗 n. Rv 10. Tätä ennen käytynä eka neuvolalääkäri, jossa varmistetaan ultralla syke 💗

Kaveri arvasi ite, ja muille ei kerrotakaan.. Huomaa kun huomaa., koska kyseessä kun on 8.s lapsi, on onnittelut vaihtunut voivotuksiin.
Mulla vaan tuppaa maha näkymään jo rv 12-13, niin ei pitkään salaillakaan.

Mun toiselle siskolle jo kerroin, muut ei vielä tiedä. Varhaisultra osuu sattumalta mun äitin syntymäpäivään, niin mennään samana päivänä kertomaan uutiset jos kaikki hyvin. Viimeksikin kerrottiin molempien perheille ja läheisimmille kavereille ekan ultran jälkeen. Muille kavereille varmaan joskus nt-ultran jälkeen. Työporukan myöhäiset pikkujoulut järjestetään helmikuussa kun on menossa rv 10, niin kenties jään siellä kiinni kun en juo.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Ajatuksena oli kertoa sitten vähän turvallisemmilla viikoilla, jos sinne asti päästään.

Tekisi kyllä jo kovasti mieli kerto siskolle ja mun vanhemmille. Heille olisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sitä odottavat kyllä innolla! 🥰

Helpottaa, kun pääsee täällä jakamaan fiiliksiä 😊

Mä kerroin heti niille jotka tiesi yrityksestä ja perjantaina kerrottiin lapsille. Annettiin rasia heille ja saivat avata sen😍
Muille sitten pikkuhiljaa VU jälkeen mutta ehkä kaikelle maailmalle vasta sen virallisen ultran jälkeen jos saan pidätettyä sinne asti kunnhalyis kaikille kertoa.
Eilen tuli semmoinen olo yhtäkkii et ois tehny mieli kertoo äitille 😅

Liitteet

• C35A6D39-920A-4CD0-96AA-1F390A4F6287.jpeg
    C35A6D39-920A-4CD0-96AA-1F390A4F6287.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 23
  • 42E815DB-942D-4B43-AD5C-E52EB7D7F1E1.jpeg
    42E815DB-942D-4B43-AD5C-E52EB7D7F1E1.jpeg
    2.4 MB · Katsottu: 21
Ite oon kertonu kolmelle kaverille jotka tietää että oon jättänyt pillerit pois. Muille kerron varmaan vasta sitten ku on eka virallinen ultra käyty🙂 Ja lapsille kerrotaan myös sitten ku muillekin, ne varmasti kertoo asian heti koko maailmalle🤣

Me on kerrottu vasta kahdelle läheisimmälle ystävälle. Muille on tarkoitus kertoa vasta sitten vähän myöhemmin ultran jälkeen, jos siellä on kaikki hyvin.

Nyt kun oon kolmatta kertaa raskaana, niin jotenkin on oma ajatusmaailma kääntynyt niin päin että olisi kiva kertoa raskaudesta sellaisille ihmisille, joille varmasti kertoisi keskenmenostakin. Ekoilla kerroilla ei kerrottu kenellekään raskaudesta. Tiedän että meidän molempien perheet odottavat raskausuutisia kovasti..

Musta tuo on tosi hyvä vinkki, siis että kertoo sellaisille, jolle kertoisi keskenmenostakin! Alunperin me ajateltiin, ettei kerrota kenellekään. Jostain tuon vinkin luin ja me todettiin sitten, että jonkinlainen ystävän tuki ois meille paikallaan, menipä kaikki sitten hyvin tai huonosti. Sillä voi olla vaikutusta, että ollaan ensikertalaisia tässä molemmat, niin jotenkin sellainen pieni epäusko vielä vaivaa ja tarvii ehkä itsekin sen ultran verran konkretiaa, että alkaa homma mennä jakeluun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mies ei haluais kertoa vielä kenellekään, mutta itse kerroin toiselle pikkusiskolle, yksi kaveri arvasi (en käsitä miten, koska ei oltu edes keskusteltu aiheesta) 😂 Muille sitten joskus nt-ultran jälkeen, ei pidetä kiirettä. Mä tykkään jotenkin tästä meidän omasta pienestä kuplasta 💛 Isosisaruksille kun kerrotaan niin huutavat koko maailmalle kuitenkin. Toki 2-vuotiaalle kerroin, hän ei lavertele 🤭

En oo kertonut kuin teille ja yhdelle kaverille. Miehelle en oo vielä kertonut mutta epäilen että hän tietää xD ajattelin odotella lähemmäs rv8-9 ennen ku kerron muille

Näin semmoisen hauskan kuvan missä oli laitettu hakaneuloja, oli isot hakaneulat(isä ja äiti) ja sitten pienemmät nykyiset lapset. Ja ihan pieni joka oli sitten äidin sisällä😍🫶

Ihana toi hakaneulajuttu! 😍 Vois ehkä tällä kertaa keksiä noille isovanhemmille jotain tollasta hauskaa. Mietin josko ostaisin kuopukselle isosisko-paidan ja sit vaan odoteltais millon ihmiset huomaa 😄

Miten ootte kertonut ensimmäisestä lapsesta esim. tuleville isovanhemmille? Itse ajattelin aikaisintaan varhaisultran jälkeen, mutta mielelläni odottelisin sinne nt-ultraan asti. Vahvasti päivittäin läsnä kaikki pelot kohdunulkoisesta, tuulimunasta ja keskenmenoista, kun asioita joutunut aiemmin opiskelemaan, niin tieto taitaa lisätä näissä tapauksissa tuskaa..

Miten ootte kertonut ensimmäisestä lapsesta esim. tuleville isovanhemmille? Itse ajattelin aikaisintaan varhaisultran jälkeen, mutta mielelläni odottelisin sinne nt-ultraan asti. Vahvasti päivittäin läsnä kaikki pelot kohdunulkoisesta, tuulimunasta ja keskenmenoista, kun asioita joutunut aiemmin opiskelemaan, niin tieto taitaa lisätä näissä tapauksissa tuskaa..
Järkyttyneenä soitin vaa aikanaa, olin 16v 🤣🤣🤣🤣

Takaisin