Raskaudesta kertominen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja indrani
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ekan varhaisultran jälkee pikkuhiljaa kavereille. Nt ultran jälkee sit ehkä useimmille. Mutta joudun jouluna varmaa äitille kertoo, koska oon cokisholisti ja se ei enää nyt maistu🤭 ni vähä aiheuttais hämmennystä, kun en jois😅 muute ei tarvis piilotella, ku en syö raakoi kaloi enkä juo viinejä😄
 
Mä oon lörpötellyt joillekin tutuille, jotka tietää tarkemmin taustoja sekä omalle äidille.

Ajateltiin jouluna kertoa lopuille lähipiiristä. Ostin isovanhemmille sellaisen isovanhempien kirjan ja ajateltiin se antaa lahjana.

Työpaikka saa vielä odotella.
 
Muokattu viimeksi:
meillä varhaisultra tuossa ennen joulua joten jos kaikki on hyvin niin kumppanin perheelle ja mun parhaalle ystävälle jouluna, mutta omalle perheelle vasta ekan kolmanneksen jälkeen tammikuussa. mut voi myös olla että varhaisultran jälkeen jo soitan yhdelle siskolle 🤭
 
Olen kertonut parille ystävälle ja äidille. Ja isommille lapsille tietty. Nt-ultra 22.12 ja sen jälkeen lupasin että esikoinen saa kertoa kavereilleen, on sitä odottanut
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään (nyt 9+1). Eikä oikein olla päätetty että koska kerrotaan ja miten. Psolla 2 lasta entuudestaan, itselle ensimmäinen ja kaikesta vielä niin ymmälläni että tuntuu vielä hyvältä pitää meidän omana ”salaisuutena”.
 
Täällä myös ajateltiin jouluna läheisimmille asiasta sanoa, yleisemmin sitten ehkä helmikuussa kun ollaan turvallisemmilla vesillä. 😌 Nyt pidetty vielä omana tietona.
 
Mä aattelin ehkä kertoa omalle perheelleni ennen joulua jo. Äidille varmaan kerron kun tulee NIPT tulokset, oli ne mitkä vaan. Ite oon vähän erilainen ihminen näiden ilmotusten suhteen ku moni muu, ja haluan antaa ihmisten omassa rauhassa reagoida enkä tehdä liveyllätystä. Varmaan kun on itse kärsiny lapsettomuudesta niin monta vuotta, niin on oppinu arvostamaan niitä ihmisiä jotka ei ilmota kasvotusten, vaan saa rauhassa reagoida eikä tarvi toisen katseen alla olla 🙈
 
Mä aattelin ehkä kertoa omalle perheelleni ennen joulua jo. Äidille varmaan kerron kun tulee NIPT tulokset, oli ne mitkä vaan. Ite oon vähän erilainen ihminen näiden ilmotusten suhteen ku moni muu, ja haluan antaa ihmisten omassa rauhassa reagoida enkä tehdä liveyllätystä. Varmaan kun on itse kärsiny lapsettomuudesta niin monta vuotta, niin on oppinu arvostamaan niitä ihmisiä jotka ei ilmota kasvotusten, vaan saa rauhassa reagoida eikä tarvi toisen katseen alla olla 🙈
Kaikki me erilaisia ollaan. Jos saisin itse valita olisin 9kk kotona kertomatta kenellekään ja veisin sit vauvan näytille että tällänen tuli 😅
Ahdistun hirveesti kun kysellään miten voin. Yleensä en voi hyvin, en jaksa kuunnella sitä harmittelua sitten 🤣
 
Oon kertonut muutamalle ystävällä miehen lisäksi. Esimies tietää töissä. Jotenkin jännittää/pelottaa kertoa muulle perheelle, mutta kerron äitille varmaan heti ensimmäisen ultran jälkeen. :smiling-eyes:
 
tulin tulokseen että kerrotaan mun perheelle jo jouluna, kun mennään jouluaterialle. olenkin vähän stressaantuneempi ollut siitä syytä ettei ne tiedä ja siksi parasta voinnille on kertoa jo nyt. he kuitenki osaa sit olla tukena jos raskaus ei etenekään toivotusti
 
Mekin kerrottiin jouluna molempien perheille. Muutama ystävä tiesi jo ennen sitä, mutta muuten ei olla vielä isommin kerrottu vauvasta. Jotenkin tuntuu vieläkin epätodelliselta ja epävarmalta, vaikka nt-ultrassakin kaikki oli hyvin ❤️
 
Mekin kerrottiin jouluna molempien perheille. Muutama ystävä tiesi jo ennen sitä, mutta muuten ei olla vielä isommin kerrottu vauvasta. Jotenkin tuntuu vieläkin epätodelliselta ja epävarmalta, vaikka nt-ultrassakin kaikki oli hyvin ❤️
Sama täällä, epävarma olo vieläkin, vaikka ollaan "jo" 14+0 ja kaikki ollut kuten pitääkin tähän saakka. Ollaan kerrottu vain niille muutamille ystäville, jotka tietää meidän historian tän asian kanssa. Ja nt-ultran jälkeen uskalsin omalle perheelle kertoa.
 
Me ei ole kerrottu vielä kellekään läheiselle. (Yhdelle ohjaajalle kerroin, kun liittyi vahvasti käyntiin ja hän on muutenkin ihana ihminen ja toisaalta riittävän kaukainen). Eka ultra vasta edessä ja kehityshäiriöt ja keskenmenot yms mutkat tilanteessa on vielä sen verran mahdollisia, että ei tee mieli oikeastaan kellekään avata tilannetta tässä kohtaa. Vaikka oikeasti luulen, että esim. keskenmenosta mielelläni kuitenkin puhun sitten ihmisten kanssa, jos se tilanne tulisi. Ehkä 💁‍♀️
 
Takaisin
Top