Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja pyhpah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

pyhpah

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmikuiset 2024
Heips!
Esikoista odotan ja halvaisin vähä galluppia, millon olette kertoneet tai aiotte kertoa läheisille uutiset😃 Ja entä suuremmalle yleisölle? Ei varmhan kauhean monella helmikuisista vielä näy ulospäin.🤔

Milloin ajattelitte työpaikalla kertoa? Itse ehkä viimeisenä siellä kerron🤷

Me kerrottiin tänään (rv 9+4) minun vanhemmille ja siskolle ja miehen äidille (eli niille, joille kerrottais keskenmenostaki). Kaikki edellämainitut tiesi jo, mutta eivät kehdanneet kysyä.😅 Hälytyskellot oli soinu jo aikaa sitte ko lopetin kahvin juonnin, aloin tekemään omat ruokani kyläillessä ja lakkasin kulkemasta pyörällä pitkiä matkoja. Kuulemma hyvä, etten ole vastuussa valtionsalaisuuksista🙈

Loput suvusta ja läheiset kaverit saa kuulla rv 13 jälkeen ko tarkemmat tutkimukset on takanapäin, mutta yleisesti somessa ei aiota ilmottaa ollenkaan.

Mulla on paino noussut niin paljon viimesen vuoden aikana ja oikeen ekaa kertaa kunnon mahaläski kertynyt. Mieskin sano että oonko varma etten oo vaikka kuukautta pidemmällä ja siihen kun lisää turvotuksen 😅 Oon kyllä miettinyt että moni on varmaan niin monta arvelua ehtinyt muodostaa, että ne on saattanut jo lopahtaa, että taas jaksaa sitten yllättyä kun kerrotaan.

Ei olla päätetty mitään aikatauluja. Pitäis varmaan miehen kanssa jotain sopia, varsinkin kun meillä eri kulttuurit. Mies on hyvin olettanut mun haluavan olla rauhassa asian kanssa toistaiseksi. Oon vaan vähän ootellut että mihin päin tää kallistuu.

Varmaan sitten kun ihmiset alkaa vihjailemaan tai jotain selkeätä ilmaantuu. Esim meen muutaman viikon päästä viikon leirille hallimajotukseen niin aika hyvin pitää pitää pokka niissä oloissa ettei mukana olevat sukulaisteinit mukamas asiaa tajuaisi. Sillon oon kai jossain vk11-12 tienoilla.

@Selah Saattaa hyvinki onnistua piilotella, jokku on parempia salailemaan😅 toiset luulee olevansa ja sitte kaikki tiesiki jo🙋

Me kerrotaan todennäköisesti elokuisena lauantaina RV 13+6, kun sillä viikolla on ollut nt-ultra ja toinen neuvolakäynti ja edellisellä viikolla nipt-verikokeet (ja viikkoa ennen julkisen seulontaverikokeet) 🤩 Tai siis kerrotaan, jos kaikki on hyvin 🙈

Ai että kun jännittää! Haluaisi, että ois jo elokuu ja saisi kertoa ihania uutisia kaikille. Tää on vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, niin tulee varmaan melkoiset juhlat kertomisesta 😆😁

Me kanssa esikoista odotetaan ja ollaan kerrottu molempien perheille sekä lähimmille ystäville. Vielä ois tarkotus kertoa miehen suvulle, joka meille läheinen parin viikon päästä ennen muuttoa toiselle puolelle suomea, koska kivempi kertoa face to face. Varmaan somessa kerrotaan sitten viikon 13 jälkeen joskus. Somessa muutenkin olen aktiivinen niin varmasti huomaisi mahan kasvun siellä joka tapauksessa jossain vaiheessa ja siellä paljon tuttuja joille ei jaksa erikseen kertoa asiasta niin he voivat sieltä sitten bongata ilo uutisen. Palaute läheisiltä toistaiseksi ollut aivan ihanan positiivista ja monet ilon kyyneleet ollaan vaihdettu. Meillä 10 vuotta miehen kanssa tulee tänävuonna täyteen ja viimevuonna oli häät niin monet sanoneet odottaneensa jo tätä uutista, mutta mieheni töiden vuoksi eivät ole olleet varmoja koska haluamme perheen perustaa. Mutta nyt oli juuri oikea aika ja kaikki ovat niin onnellisia❤️

Tästä esikoisesta ei olla kerrottu kuin vasta ihan muutamalle ihmiselle. Mun siskolle ja kahdelle kaverille. Nämä tiedän tukevan mua parhaiten, jos uusi keskenmeno osuu kohdalle. Perheelle ja muille läheisille kavereille kerron rv 13, töissä vasta kun alkaa selkeesti näkyä.

Kerrotaan varmastikin rv 12 jälkeen , mikäli kaikki on hyvin. Keskenmenoja takana,niin tämän kanssa myös huoli edelleen vaikka varhais UÄ:ssä ollutkin kaikki hyvin ❤️

Kerrotaan varmastikin rv 12 jälkeen , mikäli kaikki on hyvin. Keskenmenoja takana,niin tämän kanssa myös huoli edelleen vaikka varhais UÄ:ssä ollutkin kaikki hyvin ❤️
Tsemppiä sinne! Ressaavinta aikaa ei ole ennää kauaa.
Mie olen koittanu keksiä kaikkea tekemistä nyt ko väsymys on hellittäny. Matkaisin sitte etelään sukuloimhan ja tämä rv on edenny kyllä nopeammin ko ykskään tähän mennessä😅 Paljon ollu muuta ajateltavaa, hyvvää ja huonoa.
Tietenki sama temppu onnistuu helpommin, jos satut olemhan lomalla🙈

Onko teillä hyviä ideoita miten kertoa raskaudesta muille jotenkin kivana yllätyksenä? Joskus kauan sitten selasin näitä ideoita Pinterestissä, pitää varmaan palata sinne.

Muualla maailmassa sattui olemaan isäinpäivä kätevästi tossa kesäkuussa niin sain ihan yhtäkkisenä päähänpistona tehdä ekan raskaustestin silloin ja pääsin onnittelemaan miestäni isänpäivänä. ☺️

Takaisin