Olen ihminen, jolla on ärsyttävä taipumus murehtia eteen tulevista asioista ja varsinkin niistä MAHDOLLISESTI eteen tulevista asioista etukäteen. Mulla on ollut käsittämätön pelko siitä, että sairastun raskauden jälkeiseen masennukseen jo vuosia ennen kuin lasta aloimme yrittämään. Tämä pelko ei perustu mihinkään järkisyyhyn, ainoastaan tunteeseen siitä, että mulle varmaan käy niin ja mitä jos...? Oon aina ollut kovin on/off ihminen, joko mennään täysillä tai sitten ollaan ihan pysähdyksissä. Syksyisin on herkästi ollut alavireisyyttä ja jonkinasteista masentuneisuutta pimeästä johtuen. Oon ollu menevä tuuliviiri ja vasta parin viime vuoden sisällä alkanut viihtyä enemmän kotona. Siitä on epäilyksiä, että miten jaksan olla vauvan kanssa kotona. Tuunko ihan hulluksi... Toki harrastuksia ja menoja voi itselle ja vauvalle jaksamisen mukaan kehittää, eikä neljän seinän sisälle tarvitse jäädä.
Kaipaisin vinkkejä ja kokemuksia siitä, miten perhe-elämään sopeutuminen ja totuttautuminen on sujunut teillä, joilla lapsia jo on. Miten olette jaksaneet? Mistä asioista olette saaneet voimavaroja lisää, jos tuntuu että ei jaksa sai muuten on ollut vaikeaa? Mitä jos vauva ottaa päähän oikein kunnolla väsymyksen iskiessä?
Kaipaisin vinkkejä ja kokemuksia siitä, miten perhe-elämään sopeutuminen ja totuttautuminen on sujunut teillä, joilla lapsia jo on. Miten olette jaksaneet? Mistä asioista olette saaneet voimavaroja lisää, jos tuntuu että ei jaksa sai muuten on ollut vaikeaa? Mitä jos vauva ottaa päähän oikein kunnolla väsymyksen iskiessä?