Raskauden toinenkolmannes ja uupumus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Hei, olen vasta rv 25 ja aivan rättiväsynyt ja poikki koko ajan.. verenpaineet ja hemoglobiini ovat hyvät, syön monipuolisesti ja liikun ulkona joka päivä. (kevyttä kävelyä sekä pyöräilyä)

Käyn myös töissä, noin 30 h/viikko.

Olen aivan kauhean väsynyt jatkuvasti, jopa niin että iltaisin itken väsyneenä aivan turhia asioita. Nukun kuitenkin mielestäni tarpeeksi- 8/9 tuntia per yö.

Neuvoja, kokemuksia, vinkkejä?
Mahdollista saada esim hetkellisesti sairaslomaa tämän takia, kerätäkseni voimia...?

Kai sitä sairaslomaa voi uupumuksen takia saada, lääkärille vaan. Muutamankin päivän sairasloma voi tehdä ihmeitä. Ite oon nyt 26+4 ja oon huomannu että se normaali 8-9 tuntia yössä ei riitä alkuunkaan vaikka se ennen riitti mainiosti. Nykyään tartten unta noin 11 tuntia vuorokaudessa. Kokeile vaikka pieniä puolen tunnin päikkäreitä ja mene nukkumaan puolisen tuntia aikaisemmin ja katso auttaako se.

Hei,
Minä olen ollut väsynyt koko raskausajan. Viikkoja nyt 21. Sairasloman sain koko loppu raskauden ajaksi. En jaksa töissäkään käydä. Ennen raskautta tein jatkuvasti yli 8 tunnin työpäivää, eikä väsyttänyt yhtään. 6-7 tuntia riittää yöuniksi normaalisti mulla aivan mainiosti.
Esikoista odottaessa tilanne oli ihan eri. Tunsin itseni kauniiksi, hehkeäksi ja oli ihanaa olla raskaana. Nyt haluan vaan nukkua ja nukkua....

Minäkin olen ollut koko raskauden väsynyt. Kuulin jossain vaiheessa huhua, että väsymys taittuu ja katoaa. Muttei minulle ole ainakaan vielä käynyt niin. Raskausviikkoja takana 28+2, ja voisin vain nukkua. Vauva herättää aamuöisin potkuilla, jonka jälkeen on tosi vaikeaa uudestaan nukahtaa.

Töissä olen saanut jo helpotusta, etten yövuoroja tee. Supistelut tulivat valvottujen öiden jälkeen, joten sain luvan siirtyä kaksi-vuoroon, kolmivuoron sijasta. Helpottanut osittain, mutta väsyttää siltikin. Muutamia viikkoja olen ollut sairauslomalla väsymyksen vuoksi, ja hetkellisesti se onkin helpottanut. Mikään unimäärä ei tunnu riittävän. :)

Lääkäriin vaan, jos siltä tuntuu. Yleensä lääkärit ovat olleet ymmärtäväisiä raskauden aikaseen väsymykseen ja kipu-tiloihin.

Takaisin