Raskauden piilottelu?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Jos olette halunneet salata raskauden, oletteko joutuneet miettimään miten piilottelette sitä? Alkoholiton siideri juhliin? Graavilohen välttelyä jouluna? Onko vaikuttanut vaatevalintoihin? Jakakaa myös parhaat vinkit, miten onnistua siinä. :smiling-eyes:

No mä olin molemmissa raskauksissa sen verran pyöreä, että maha oli luonnollisesti pidempää piilossa. :rolling: Tokassa nyt näkyi silti aikaisemmin.

Isot pusakat on aika hyviä piilottajia, mutta vaikeaahan se on varsinkin tokalla kertaa, tai kun on normaalipainoinen. Semmoiset paidat jotka levenevät alaspäin rinnoista eteenpäin piilottivat mahan lähes täysin.

Piilottelin esikoisesta nt-ultraan asti, kuopuksesta kerroin aiemmin. Löysemmät vaatteet ja isompaa kokoa työvaatteet. Kyllähän esikoisen kohdalla mua oltiin töissä mittailtu että yhtäkkiä syönkin kunnolla tauoilla ja olen pyöristynyt. Ja kahvi jäänyt pois. Tokan kohdalla tuli monelle yllätyksenä, kun olin juuri palannut töihin hoitovapailta. Painoa oli myös jäänyt ja olin niistä ehtinyt pudottaa viitisen kiloa töihin palattuani niin samaa ei ollut sillä kertaa.

Nt-ultran yli olen piilotellut sekä ekassa onnistuneessa sekä nyt. Vatsa pullahti esille myöhään ekan kohdalla, joten pysyi hyvin piilossa pitkään. Nyt vatsa näkyy viikolla 14 tokalla kierroksella, joten töissä ei ongelmaa kun tiedetään, asiakkaat saa itse kysyä ajan kanssa jos niin kovin kiinnostaa.

Isot telttamekot, löysät paidat ja isot takit ovat hyviä vatsan piilottajia. En juo alkoholia, joten sillä on helppo piilotella raskautta esimerkiksi juhlissa :smiling-eyes: äidille jäin heti kiinni kun en juonut kahvia. Sitä en pystynyt peittämään, kun kahvi yökötti kummassakin alussa.

Mulla on piilotteluasia just nyt ajankohtainen, kun sain viikko sitten tietää odottavani esikoista. Kahden viikon päästä olen menossa työhön liittyville illallisille, ja siellä pitäisi mukamas olla ihan rennosti työkavereiden kanssa, samalla kuitenkin kieltäytyä alkoholista ja pysyä tarkkana siitä, että ruuissa ei ole mitään sopimatonta. Ja tietysti haluaisin myös kailottaa kaikille että olen raskaana, kun takana ehti olla jo jonkin verran yritystä! :No Evil Monkey: Saa nähdä millaiseen solmuun vielä saan itseni siellä.

Sain kaverilta hyvän vastausvinkin jos joku ihmettelee miksei skumppa maistu: hänellä oli joskus ollut hiivalääke, jonka kanssa ei saanut juoda tippaakaan alkoholia. Jos siis joku kommentoi juomattomuutta, voi tälle kertoa hiivatulehduslääkkeestä niin jo luulisi uteliaisuuden loppuvan siihen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla on piilotteluasia just nyt ajankohtainen, kun sain viikko sitten tietää odottavani esikoista. Kahden viikon päästä olen menossa työhön liittyville illallisille, ja siellä pitäisi mukamas olla ihan rennosti työkavereiden kanssa, samalla kuitenkin kieltäytyä alkoholista ja pysyä tarkkana siitä, että ruuissa ei ole mitään sopimatonta. Ja tietysti haluaisin myös kailottaa kaikille että olen raskaana, kun takana ehti olla jo jonkin verran yritystä! :No Evil Monkey: Saa nähdä millaiseen solmuun vielä saan itseni siellä.

Sain kaverilta hyvän vastausvinkin jos joku ihmettelee miksei skumppa maistu: hänellä oli joskus ollut hiivalääke, jonka kanssa ei saanut juoda tippaakaan alkoholia. Jos siis joku kommentoi juomattomuutta, voi tälle kertoa hiivatulehduslääkkeestä niin jo luulisi uteliaisuuden loppuvan siihen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Sanot ruokavalioksi vegaanisen, niin sillä taklaat aika monta kiellettyä ruoka-ainetta! Voit vaikka sanoa että sinulla on vegaani-haaste meneillään, niin siksi tuo ilta menee vegaanisena :Winking Face: (en itse ole vegaani, niin en tiedä onko siinäkin joitain huomioitavia, muuta kuin esim. korvasieni)

Takaisin