Raskauden mieliteot ja etomiset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä raskausaikana tekee mieli? Entä mikä etoo?

Sokerisia herkkuja tehnyt mieli niiiiin paljon läpi molempien lasten raskauksien. Esikoisen aikaan alkoi hummus etomaan, kuopuksen aikana vöner.

Esikoista odottaessa teki mieli kaurapuuroa, salmiakkia ja kasviksia, varsinkin kukkakaalia. Etomisia en muista oliko.

Kuopusta odottaessa teki mieli jäätelöä ja hampurilaisia. Karjalanpiirakat ja suklaa etoi.

Esikoisesta 2005 himo oli Nestlen cheerios muroihin sen jälkimmäisistä en muista mutta nyt tulevan iltatähden kohdalla aaah nam kaurapuuro raejuustolla ja kiisselillä… ja ketsuppi onko parempaa kun koittaa tunkea sitä mahdollisimman moneen ruokaan :rolling: sitten himoitsen pikku porkkanoita, tuoretta ananasta ja vesimelonia.. etomisia ei nyt sillain oo juur mitään tällä hetkellä muuta kun herkut yhden karkin voi syödä mut sit tulee pahaolo… mutta herkut aiheuttaa tuon mulle ilman raskauttakin…

Esikoista odottaessa himoitsin perunapiirakoita ja kaikenlaisia valmisruokia. Söin myös lähes koko raskauden minitomaatteja ja kurkkuja oikein urakalla. Etomisiin kuului juusto ja kalapuikot, varmasti sen takia, että oksensin ekan raskauden takia kaksi kertaa, ja olin syönyt edellä mainittuja ennen sitä.

Tässä raskaudessa olen himoinnut lähinnä makeaa ja sipsejä. Pahoinvointi ollut hurjempaa, ja etomisiin kuuluu ainakin liha monessa muodossa. Nyt on ollut parempiakin päiviä, kun on saanut syötyä kunnon aterioita. Saa nähdä tuleeko lisää mielitekoja/ällötyksiä.

Ai niin, kummassakin raskaudessa kahvi on ällöttänyt jossain vaiheessa, mutta sitten se pari kuppia on taas mennyt kun raskaus on edennyt.

Takaisin