Raskaanako??

Kirppu^

Sukkela juttelija
Mulla oli tiistaina ovulaatiopäivä ja raskautta toivotaan.. mulla on sen jälkee nyt pari päivää ollut pisteleviä tuntemuksia alavatsassa ja kipristelyä,eli voinko olla raskaana?tunteeko sitä näin äkkiä?

Ja sitten,ekassa raskaudessa kärsin 5kk pahoinvoinnista ja rajusta sellaisesta,olin vuoteen oma koko tuon ajan ja oksentelin rajusti jatkuvasti,ei mitään tunnin välein vaa jatkuvasti.en voinut syödä yms..voiko tänä tulla uudestaan toisessa raskaudessa?Kokemuksia?

Tuntemukset ei liity vielä raskauteen. En ainakaan usko, kai se ainakin viikon ottaa. En kyllä nyt muista miten nämä meni. Raskaustestiä edeltävän viikon ajan itselläni oli kuukautiskipua ihan joka päivä, mikä on ollut muuten epätavallista ja silloin epäilin raskautta. Mutta nuokin tuntemukset siis oli jo yli viikko ovulaatiosta.

Jokainen raskaus on erilainen, pahoinvointia voi taas ilmetä rajuna tai sitten ei.

Mulla oli tässä tärppikierrossa ensin todella kivulias ovulaatio (olikin irronnut kaksi munasolua ja jotenkin sen kyllä tunsinkin) ja alavatsan kipuilu jatkui ovulaation jälkeen jatkuvana melkein koko ensimmäisen raskauskolmanneksen. Eli minulla ainakin nuo tuntemukset oli merkki raskaudesta, mutta kokemusta on myös turhista oireista ja pettymyksistä kun kuukautiset alkoivatkin, vaikka itse luuli tärpänneen.

Jokainen oireilee ja tuntee erilailla ja jokainen raskaus on erilainen samallakin naisella, joten koskaan ei voi tietää, mitä eteen tulee...

Tuohon pahoinvointiin voisin sanoa sen verran, että itsekin kärsin 1. raskaudessa todella pahasta raskauspahoinvoinnista. Oksensin lähes viimeisille viikoille asti koko ajan ja mitään en pystynyt tekemään ensimmäiseen 5-6 kuukauteen.
Tässä toisessa raskaudessa kuitenkin huonoa oloa kesti vain viikolle 15 asti ja huomattavasti lievempänä. Selvisin päivittäisistä toimista 1-vuotiaan kanssa ja ainoastaan ruuan syöttäminen ja tekeminen oli vaikeaa.

Mutta kuten muutkin jo sanoivat, jokainen raskaus on erilainen.

Kiitoksia vastauksistanne.Mulla tosiaan on nytten 6kk oleva vauva ja jos olen raskaana ja sama raju pahoinvointi tulee,pelkään kuinka selviän.Imetänkin vielä,kuinkahan sekin luonnistuisi.Mies kyllä kotona,ei töissä joten se hoitaisi sitä mutta kaikki muut sitten mikä mun pitäisi hoitaa lapsen suhteen.Ja toivottu raskaus olisikin.Tahdomme perään toisen..jotta tulisi lyhyellä ikäerolla.
Mulla pitäisi alkaa kuukautiset 22päivä jollei ala silloin tai muutama päivä sen jälkeen,teen testin.
Tosiaan itellä ollu tostaista asti vihlontaa alavatsassa,ja ennen ei ole mitään tällästä ollu.

Takaisin