raskaanako?? vai jotain muuta

johanna7

Vasta-alkaja
hei voisiko joku valaista ekaa vauvaa yritetään, ja nyt epäilen että olen raskaana..
4viikkoa on ollut raskauden oireet huono olo pissattaa koko ajan kaikenmaailman nippaisuja vatsassa..kuuluuko alkuraskauden oireisiin menkkakivut?? anteeksi tyhmä kysymys mutta kun ukkoni väittää että ei kuulu kivut??

Tuskin starletti tarkoitti, että kuvittelet oireet. Varmaankin lähinnä sitä, että kun vauvaa toivoo, niin on herkempi kuulostelemaan itseään ja kaikenlaisia oireita. Ja silloin ehkä kiinnittää helpommin huomiota sellaisiin oireisiin, joihin ei muuten niin kiinnittäisi huomiota.

Mutta vastauksena tuohon kysymykseesi, niin kyllä ne menkkamaiset kivut voivat olla raskausoireita. Ainakin mulla oli, kun odotin lastani. Mutta mulle ne tulivat siinä vaiheessa, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Raskaustesti kannattaa tehdä. Ovulaatio voi myös aiheuttaa menkkakipujen kaltaisia oireita ja nipistyksiä.

Kuuluhan ne kaikenlaiset nipistelyt. Kohtu kasvaa ja limakalvot paksunee. Ja raskaushormooni saa aikaan kaikenlaisia tuntemuksia. Äiti valmistuu kantamaan lastaan ja keho antamaan lapselle suojaa ja turvaa. Kyllä se sattuu ja nipistee jo ihan alussa. Ihminen on luotu sellaiseksi ja se on hyvä!

Raskasustesti on oikein hyvä keino varmistaa asia! Niitähän saa nykyään suuremmista marketeista, että ei tarvitse edes apteekkiin mennä!

Mukavahan se on arvailla oireita ja jännätä! Niinhän me itse kukin jännätään ja jännättiin. Ja kyseltiin! Toivottavasti sinun nipistelysi ovat alkuraskaus-nipistelyjä ja "oireet" sen kuin lisääntyvät..kunnes se vauva jo tuhisee rinnalla : )

Takaisin