Raskaana vai jotain muuta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja howitgoes
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
H

howitgoes

Vieras
Jo jonkin aikaa mietityttänyt moinen, eli muutenkin epäsäännölliset kuukautiset olleet viimeksi huhtikuun lopulla(normaalisti väliä n. 2-3kk). Nyt elokuusta lähtien on ollut silloin tällöin kuukautiskipujen tyyppisiä kipuja alavatsassa(kestäneet päivän pari eivätkä ihan yhtä voimakkaita ole olleet), mutta ei minkäänlaista vuotoa. Rinnat silloin tällöin turvonneet, mutta eivät arat(mitä ne normaalisti ovat ennen kuukautisia). Hetkellisiä huonovointisuuskohtauksia, mutta aika lieviä kuitenkin. Testejä olen tehnyt kolme(kaksi syyskuussa, yhden lokakuussa), kaikki negoja. Mitä ihmettä tää on?

Minulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto. Mitä pidemmälle kierto kestää, sitä enemmän on oireita silloinkin kun en ole raskaana. Aina kun 50. päivä on ohi, voi tuntemukset olla mitä vaan. Ennätys minulla on 96 päivää, jolloin on turvotusta, pahoinvointia ja kaikkea muuta paitsi sitä toivottua (silloin) vuotoa.

Raskaaksi tällä kierrolla voi tulla. Suosittelen suurta pakkausta raskaustestejä, jotta voi testailla usein. Joskus sain neuvon, että jos menee 6kk ilman kuukautisista, kannattaa mennä lääkäriin.

Joo no unohtui kirjoittaa että lääkärille olen menossa ensi viikolla, että siellä sen toivottavasti sitten viimeistään saa selville. Tää on jännä kun aiemmin ei ole kyllä ollut minkäänsortin alavatsanvihlomisia vaikka olisivat kuukautiset olleet pidempäänkin poissa. Nyt vähän väliä. Mutta eikös nuo testit aika luotettavia yleensä ole?

Kaikillahan ei kotitesteissä raskaus näy, ainoastaan verikokeessa. Toivottavasti lääkäri on osaava ja mukava, tsemppiä sinne! :)

Takaisin