Raskaana vai ei?

Katza

Vasta-alkaja
Hei!

Kerron tilanteeni ja pyydän teiltä veikkauksia siitä, viittaisiko kroppani oireilut raskauteen vai ehkä vain kierron sekoiluun.

Eli olen e-pillereitä syönyt yli kymmenen vuotta lähes tauotta, nyt viime joulukuussa jätin pillerit pois, kun toiveissa olisi saada vauva. Ensimmäiset menkat tulikin odotetusti 5. joulukuuta. Seuraavia menkkoja tässä olen odotellut, mutta niitä ei näy ei kuulu.

Muutaman viikon on menkkamaisia kouristuksia tullut ja mennyt. Tänään tuli tippa kirkasta verta pyyhkiessä, mutta se jäi toistaiseksi siihen yhteen tippaan. Ei siis vieläkään merkkiä kuukautisten alkamisesta.

Nännit oli arat tuossa viime viikon lopulla-tämän viikon alussa. Nyt taas normaalit.

Närästystä olen ollut tuntevinaan ensin joulukuun lopussa-tammikuun alussa ja nyt taas sama polte kiusaa. Normaalistihan mua ei ikinä närästä. Mutta nyt voisin kuvitella että närästys tuntuu jotakuinkin tältä.

Lähes koko ajan on kuin pala kurkussa, muttei varsinaisesti pahaa oloa. Nälkä on normaalia useammin.

Puuttuu vain toistaiseksi plussa raskaustestistä! Viimeksi kolme päivää sitten tein testin, kun kuukautiset oli kolme viikkoa myöhässä. Ei edes haamua. Edelliset viisi olleet myös negatiivista. Onkohan tässä toivoa, että pian näyttäisi plussaa, vai onko kiertoni vain hukassa? Kertoilkaa kokemuksia ja arvauksia, päivitän kyllä tilannetta kun se johonkin etenee. :)

Edit: Sainkin viimein varmistuksen. Menkat alkoivat tasan kolme viikkoa myöhässä. Jotakin ehkä yritti lähteä sisälläni elämään tai sitten elimistöni yrittää totutella vain elämään ilman hormoniehkäisyä. Tiedä sitten kumpi. Mutta onneksi saimme asiaan jonkun ratkaisun. Uutta yritystä kehiin, seuraavaa testiä jos malttaisi odottaa niin kauan että voi olla jo lähes varma onnistumisesta.

Noin sivuhuomiona muuten, tämän ketjun saa ylläpito vaikka poistaa, kun ei herättänyt mitään keskustelua. Pitääkö täällä olla jotenkin porukassa sisällä ennen kuin ketään kiinnostaa, vai mikä on homman nimi? Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen postaukseni tälle foorumille. :/
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli kans yks kierto pillereiden lopetuksen jälkeen et oli menkat myöhässä, mut ajattelin et kroppa haki vielä itseään 11 vuoden pillereiden syönnin jälkeen. 9kk meni ennen ku tärppäs ja nyt 7,5kk tyttö kieriskelee jaloissa :D et ei muuta ku kaikessa rauhassa yrittämään :)
 
Epäilen hiljaiseen vastaanottoon syyksi sitä, että vastaavia aloituksia tulee aika paljon ja kuumeilijaosastot löytyvät myös erikseen, jossa tällaisista aiheista käydään vilkasta keskustelua :) epäilen, että sun kierron myöhästynyt johtuvat siitä, et kroppa ei pysty tuottamaan niin paljon hormoneja (tottunut saamaan ne purkista), josta syystä et ovuloi, sun kroppa on kuitenkin valmistunut ja odottaa ovulaatiota, mutta kun sitä ei riittävän pitkän ajan kuluttua tule, tyhjennysvuoto tulee kuitenkin. Tätä voi jatkua useamman kierron verran. Itsellä kierrot pillereiden lopettamisen jälkeen 1. Kierto 5 viikkoa, 2. Kierto 7 viikkoa 3. Kierto 7 viikkoa 4. Kierto raskautuminen normaalin kierron (4 viikkoa) mukaan.
 
Minä lopetin pillerit nelisen kuukautta ennen kuin oli ajateltu alkaa yrittämään raskautta, tuumattiin että saa elimistö palautua "normaalitilaan" vuosien pillereiden syönnin jälkeen. Sitten kun oli yrityksen aika, onnasikin iloksemme ensimmäisellä kierrolla. Tsemppiä yritykseen! :)
 
Takaisin
Top