Raskaana vai ei?! Help!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Avuton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
A

Avuton

Vieras
Nyt on kyllä iso ahdistus. Mulla on tunne että jotain suurta on tapahtumassa omassa kropassa, mahdollisesti olisin raskaana. Siis vahvasti on se tunne. Mulla on yks lapsi, n. 10 kk, menkat tullu säännöllisesti 2 kertaa ja nyt kolmansien olis pitänyt alkaa "viimeistään" 4pv, oli mun kierto sitte 28 tai 31. No menkkoja ei kuulu. Tuntuu alavatsassa välillä niitä kipuja, vihlaisuja, nipistyksiä... Mieli heittää, on selittämätöntä onnen tunnetta, yhtääkkistä itkua ja raivoa. Eilen söin kananmunaa ja pastaa ja sain järkyttävän mieliteon laittaa omenan viipaleita sekaan. Ahdistuin ja melkein itkien kun en löytänyt kuorimaveistä. Oli muuten hyvää. Naamaani on taas ilmestynyt kuivia punaisia länttejä, joista kärsin edellisessä raskaudessa. Syön kamalasti. Olen uupunut. Ties mitä. En hakemalla hae näitä oireita, ne vain ovat arjessa mukana ja vaikea olla huomaamatta. En toivoisi lasta tällä hetkellä. Olen tehnyt 2 raskaustestiä, molemmat negatiivisia, tänä aamuna viimeksi. Näin unta että testi oli positiivinen. Olemme harrastelleet kondomin kanssa ja keskeytettynä. Ei muuta ehkäisyä. Menen kyllä lääkäriin huomenna jos menkkoja ei ala kuuluu. Mutta nyt ahdistuksen kourissa, voisiko joku antaa mielipidettään? Kuinka helposti teillä tärpännyt pikkukakkonen? Kuinka todennäköistä tämä on? Voiko kk kierrossa olla tollaisia heittoja vaikka aina ennen ollut normaali? Auttakaa please!!! Eikä tarvii vaivautuu haukkuu tai arvostelee. Itku herkässä muutenkin...

Imetätkö edelleen? Imetys vaikuttaa hormionitoimintaan kehossa ja sotkee sitä. Muutenkin vauvan syntymästä on niin lyhyt aika vielä, että voi ihan senkin takia olla vielä sekaisin Mut siis sanoit, että menkat ovat tulleet säännöllisesti kaksi kertaa. Tarkoittaako se, että sulla on siis tullut yhteensä kolmet menkat, että olet saanut määritettyä kahden kokonaisen kierron pituuden(hämäs toi kun sanoit, et kolmansien pitäis alkaa vaikka neljänsien menkkojenhan sulla sit pitäis alkaa). No kuitenkin, jos vasta kaks kertaa on ollut samanpituinen kierto, niin ei sitä ihan varmuudella voi vielä kutsua säännölliseksi kierroksi. Luulisin, että sinun tapauksessasi kierrot voivat olla vielä ihan mitä tahansa. Lisäksi jos nyt stressaat asiasta sekin saattaa myöhästyttää menkkoja.

Itselläni on 7 1/2 kk vanha muksu ja menkat ovat ihan sekaisin. Toki on kuullut tapauksesta, jossa naiselle ei ehtinyt tulla yksiäkään menkkoja ja hän oli uudestaan raskaana 1/2 vuotta synnytyksen jälkeen. No mikä vaan voi siis olla mahdollista. Menkat voivat olla myöhässä pitkäänkin, etkä ole raskaana tai kierto venyä ja olet lopulta raskaana. Oireiden perusteella en minä rupea mitään arvailemaan, koska niitä olen osannut joskus kuvitella turhaan itsekin ja sitten ollutkin raskaana, kun ei ollut oireen oiretta.

Kiitos vastauksesta. Lopetin imettämisen kun poitsu oli puolivuotias. Okei, oon kyllä ollut tosi huono tossa menkkamatikassa, menkat on tosiaan tulleet vasta kaks kertaa, ja kolmansien olisi pitänyt tulla tän huhtikuun alussa, siis mikäli olisivat säännölliset.. Ennen nro 1 raskautta ovat siis olleet aina säännölliset, tietysti asia voi olla eri nyt synnytyksen jälkeen. Mutta siis helmikuussa alkoi menkat 1pv, seuraavat tuli maaliskuun toinen päivä. Ja nyt huhtikuussa ei ole kuulunut mitään muuta kuin alavatsan tuntemuksia siitä että menkat tulevat, mutta mitään ei tule. Ja siis todella olen yrittänyt minimoida stressaamisen, siksi tein testinkin, todetakseni etten olisi raskaana. Kuitenkin tuntemukseni sanoo muuta, enkä luota negatiiviseen tulokseen. Siksi mietin, mitä kokemuksia muilla on sen lapsen jälkeen, onko minusta tullut vainoharhaisempi äitiyden myötä vai luotanko tunteeseen ja teen vielä jonkin ajan kuluttua testin... Tämä on outoa. Koskaan aikaisemmin menkkani ei ole reagoineet stressiin tai mihinkään muuhunkaan vaikka esim paino on käynyt todella alhaalla joskus.. olen muutenkin huono stressaamaan. Voiko asiat olla äitiyden jälkeen niin muuttuneet? Ehkä on typerää täällä palstalla näitä miettiä, mutta kai tämä on joku mun tapa nyt käsitellä tätä asiaa, saada vertaistukea ja muiden kokemuksia? Vaikka olen yksilö, vaikea muiden sanoa mitä mun kohdalla tapahtuu. Ja selviäähän se tietysti ajan kanssa ;)

Tee vaan uusi testi vaikka viikon parin jälkeen ensimmäisestä niin saat varmuuden asiaan. Voithan kokeilla myös eri merkkiä. Mä luulin, että mulla alkoi menkat. Tuli yhdet normaalin tuntuiset menkat lokakuussa ja sen jälkeen ei olekaan tullut. Pari testiä oon joutunu itekin tekee, mut negaa ovat olleet ja hyvä niin tässä vaiheessa :) imetän koko ajan, niin en ihmettele tätä hommaa. Uskoisin, että vauvan läsnäolo voi silti sekoittaa hormooneja, vaikka ei imettäisikään enkä sinuna olisi hirveän huolissaan, vaikka menkkojen lopulliseen säännöllistymiseen menisi vielä aikaa. Toivottavasti saat kuitenkin omalle mielellesi rauhan :)

Takaisin