raskaana ratsastaminen...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
elikkä olen nyt 20 vk raskaana 2 hevosen omistaja.. olen miettinyt tässä että kuinka kauan vielä pystyy itsensä hevosen selkään  kampeamaan.. 
elikkä onko täällä muita hevos ihmisiä? kokemuksia? 

Lähinnä varmaan siitä kiinni kuinka kauan koet, että se on turvallista. Itse en ehkä ratsastelisi enää tuossakaan vaiheessa riskien varalta.

mä ratsastin viikoille 32.käyntiä vaan ja noin 20min.en tietenkään joka päivä ratsastellu.

Mä sain kätilöltä joskus jonkun liikuntaohjeen ja siinä oli että puolen välin tietämissä ratsastus olis hyvä lopettaa ihan riskien takia. Sama monien muitten aika riskialttiiden lajien kanssa.

mulla semmonen tilanne et hevoset tottakai tarvitsee liikuntaa ja ovat omassa pihassa ja muita innokkaita liikuttajia ei valitettavasti ole löytynyt .. joten itse on mahdollisimman pitkään ratsastettava sittenkun alkaa tietty tuntumaan pahalta ynm.. on lopetettava ja mietittävä muita keinoja miten liikuttaa nuo elukat :) 

Mulla raskausviikkoja 26 ja suomenhevonen :) Olen ratsastanut vielä,mutta ei se kamalan hauskaa enää ole. Käynti ja laukka menee,ravi rupee olee vaiheilla,pompottaa liikaa. Lääkäri suositteli lopettamaan, että on riski jos putoaa...En ole oman hevoseni selästä kolmeen vuoteen pudonnut, joten aion kyllä selässä vielä käydä niin monta kertaa kuin pystyn. Hirvee ressi ja syyllisyydentunto,kun ei ole löytynyt muruselle vakkariliikuttajaa.Nyt tosin saattoi eräs hyvä tyyppi löytyä. Arpapeliähän se on.... Juoksuttaminenhan on yksi vaihtoehto,siis joskus :)

hei mulla nyt viikkoja paria päivää vaille 30 ja ratsastan edelleen...käynti menee mutta muuten ei oikeen tunnu hyvältä... ratsasta niin kauvan ku tuntuu hyvältä... voiha sitä sitte ruveta liinassa juoksuttamaan ja reenaamaan jos ratsastajaa ei löydy :)

Ensimmäisessä raskaudessa itse pystyin ratsastamaan noin puoleenväliin asti. Sitten alkoi alamahalla vähän juilia, tulla pieniä supistuksia ja muutenkin tuntua epämukavalta, joten lopetin homman suosiolla. Siitä siirryin kärryille ja kärryiltiin niin pitkään kun pystyttiin, mutta siinä alkoi kanssa sitten tulla samoja oireita niin jäi sekin pois.

Niin pitkään kun itsestä hyvältä tuntuu!

Takaisin