Raskaana(ko)? neuvoja yms..:)

babywishes

Oman äänensä löytänyt
Heippa kaikki! Oon siis uus täällä ja tarviisin kaikkia neuvoja yms... koska olen vasta nuori ja uusi täällä sivuilla eli en oikeen tiedä olenko nyt raskaana vai en eli voisin kertoa nyt tästä mun tilanteestani;

Mulla on ollut käytössä minipillerit, desogestrel sandoz (en tiedä onko oikein kirjoitettu) mutta jokatapauksessa, niitä käyttänyt sen muutaman kuukauden ja pari pilleriä on jäänyt ottamatta. Onko mahdollista tulla raskaaksi siitä?

Eilisestä asti on ollut vatsa- ja selkäkipuja, pahoinvointia eilen ja muutama päivä aikaisemminkin. Päänsärkyä, palelua, rinnoissa vähän turvotusta (tai sitten vaan kuvittelen), sekä hirveää pistelyä alavatsassa.. onko normaaleita raskausoireta?

Ongelmana tässä on se, että en tiedä milloin pitäisi alkaa seuraavaksi menkat koska kahteen kuukauteen ei ole ollut säännöllisiä noiden pillereiden takia , enkä ovulaatiosta tai kiertopäivistäni tiedä yhtään mitään :D Eli en pysty vielä varmaan tekemään testiä kun en tiedä noista menkoista? Toinen tilanne on myös se että en tiedä milloin olisi tärpännyt jos on eli HELP me :sad001 Oon ihan pihalla mitä pitäis tehä tässä tilanteessa ?

Plussatesti on siis toiveissa :Heartred mutta on täs nyt vähän pihalla :sad001
 
Mikään ehkäisykeino ei oo satavarma, eli täysin mahdollista se on, että olisit raskaana. Joskus pillerit
sekoittavat menkat ja joskus jättävät jopa kokonaan pois. Mulla ainakin silloin kun söin pillereitä niin oli menkat vain hyvinhyvin niukat ja kestivät pari päivää. Voi olla että kroppasi vasta totuttelee pillereihin ja tämän vuoksi on vatsa kipeä.

Pillerit kuitenkin kannattaa jättää pois hieman ennen jo kuin alkaa "yrittää" vauvaa, silloin on keskenmenoriski pienempi kun ei ole ehkäisyhormonia kehossa (näin mulle sanottiin neuvolassa) Kuitenkin se on niin, että usein syntyy täysin terve lapsi vaikka olisi pillereiden aikana saanut alkunsa. Näin kävi kaverilleni :)


Tee raskaustesti niin saat mielenrauhan. Tsemppiä plussalle :))
 
Noilla oireilla testi varmasti näyttää jo plussaa jos aihetta on :) Ainakin mulla oireet alkoi vasta 1/2-2 viikon kuluttua plussatestistä. Tee testi ja jos se on nega mutta oireet jatkuu, tee viikon-parin päästä toinen.
 
Hellurei ja terveppäterve kaikki ihanaiset (:

Nyt pääsette auttamaan nuorta naikkosta pulassa.. Kaikki neuvot menee tarkoille korville!
Tosiaan tässä tullut oltua ilman ehkäisyä aikasemman miehen kanssa sellaset 3v ja sen jälkeen uuden miekkosen kanssa reilu puolivuotta mutta ei vieläkään kuulu mitään tuolta masun puolelta!
Oisiko mahdollista että kaiken tuon ajan jälkeen vihdoinkin olisi napannut vai onko vain uusi valeraskaus?

Eli jos vaikka oireista: en ole ikinä ollut näin väsynyt ja uupunut kokoajan ja mieskin epäilee kun saatan päivän aikana koisia 2-3 lyhyet päikkärit, ja kyllä leukoja repii niin pahasti kokoajan ettäh.. Toinen pahin: TISSIT! Ei ole eläessäni ollut näin kipeät, ei edes silloin joskus kun alko tisseihin tulla ihraa murrosiässä.. On jopa tässä 5vk ajan turvonnu niin pahasti että uudet rintsikat piti käydä ostamassa kun on tissit on kasvanut puolikuppikokoa entisestään.. Mutta ei niistä kauheesti hyötyä ole kun ei voi olla ilman rintsikoita muttei niiden kanssakaan kun niin arat on, varsinkin nännit! Halleluuja, sanonut miehellekin hyvin äänekkäästi "auta armias jos niihin kosket!".. Sitten on vielä se että normaalisti olen ollut erittäin kiitettävän kuvässä kunnossa että masusta ei kauheasti läskiä löytynyt mutta kyseisen 5vk aikana paikoa tullut reilut 4-5kg ja näytän siltä niinkun olisin mäkkärissä käynyt vierailemassa joka päivä viimisen 2kk ajan, ja kaverin äiti kokemuksestaan sa o että maha pläskistyny raskausmahan muodossa..

Testiä kehiin joojoo, mutta mitäs teet jos ei ole edes senkään vertaa rahaa? Siis kun opiskelija vielä olen papereita vailla niin ei tässä kauhealla rahamäärällä tule elettyä..

Mutta ihanat ihmiset neuvoja, kommentteja, näkemyksiä, kokemuksia tälle vastaanottavalle neitoselle kiitooos! (:
 
Normaalista ruokakaupasta saa ostettua testin alle 10 eurolla (jopa kahden testin paketti merkistä riippuen) eli suosittelisin joka tapauksessa sen ostamaan, ethän sitä varmuutta tule ilman testiä saamaan. Ja jos neuvolaan soittelet, niin kysyvät kuitenkin heti ensimmäisenä oletko tehnyt testin. Sinänsä oireet kyllä täsmäisi hyvinkin raskauteen :)
 
Komppaan Tenavaa, joissakin S-marketeissa, Prismoissa yms. on PregCheck- raskaustestiä, 2 liuskaa per paketti ja paketti maksaa alle 3 €. Eli ei testaamisen pitäis olla varallisuudesta kiinni? Kysyit tätä samaa jo aiemmin jossain toisessa ketjussa ja vastailin sulle sinnekin. Oireiden spekulointi on aina vaan spekulointia ennen testiä :) Tsemppiä, että olis tärpänny!
 
Tää on niin pieni paikka että ei löytynyt kyllä täältä kaupasta, olen aikasemminkin ostanut kaupasta näitä halpoja testejä kun paljastu valeraskaudeksi 2v sitten, mutta ei vissiin kauhean luotettavia ole nuo testit monella tutulla ja sukulaisella näyttänyt negaa mutta samanapäivänä plussaa apteekin testillä..
 
Apteekin testi on varmaan noissa tapauksissa ollut herkempi eli herkkyys on 10 mIU/mL, kun taas markettitestit ja osa apteekin testeistäkin on muistaakseni 25 mIU/mL.

Mutta jos et saa halvempaa testiä ostettua, tai et halua sellaista ostaa, kun eivät oikein näytä, niin ei varmaan auta kuin keräillä rahaa kalliimpaan testiin. Yksi vaihtoehto ois tietty mennä lääkärin tai neuvolan kautta testiin? Verikoe ainakin näyttäisi, että mitä on tekeillä :) Ja toisaalta sulla on niin voimakkaat oireet, että ne kannattaisi jopa lääkärillä/neuvolassa selvittää..
 
Sain neuvolaan ajan keskiviikolle ja ottaa ultran ja jos ei paljastu mitään nii sain jatkotutkimuksiakin kun nainen sano että niin vahvat oireet että ei voisi valeraskauden piikkiin enään laittaa.. Jännitykset katossa ja perhoset mahassa heittää volttia toisen perään.. Toivottavasti ei tulisi huonoja uutisia :/
 
Kiitos (: on tää kyllä ihan hirveetä odottelua ja pitäis vaan saada jotenki ajatukset muualle siksi aikaa mutta vaikeaa se on :/ :sad001
 
Elyssei: Täytyypi sen verran kommentoida, että aika hassua neuvolalta, että ensimmäinen tutkimus on ultra eikä raskaustesti? :) Tuolta toisesta ketjusta muistanko oikein, että sulla on vasta muutaman päivän menkat myöhässä? Koska ultrassahan ei tuossa vaiheessa voi vielä raskautta todeta, mutta testit näyttää sen jo lähes varmasti, verikokeella tehty etenkin ei valehtele. Ja kyllä ne raskaustestit on pääsääntöisesti ihan luotettavia,se on tosi harvinaista että koko raskausajan näyttäisi negaa.
 
Pampero: No siis joo on vaan 3pv myöhässä mutta juuri sen takia sinne otti kun viime menkat oli todeella oudot ja kesti vain 3pv ja oli 6pv myöhässä.. Täti käskikin neuvolassa varautua siihen että saattaa olla kohdun ulkopuolinen tai sitten positiivisesti vaan ei näy testissä että sanoi että turha alkaa passittaa paikasta toiseen vaan suoraan ultraan kun on niin vahvat oireet (:
 
Hyvähän se on, että edes jossain neuvolassa ottavat oireilut vakavasti eivätkä laita suoraan kuumeilun piikkiin :) Kerro sitten keskiviikkona, että mitä näkyi!
 
Takaisin
Top