Raskaana ja kuntosalille - miten syöt sitä ennen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lavinia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lavinia

Sanavalmis juttuseppä
Vuosien tauon jälkeen sain houkuteltua itseni salille. Söin samoin kuin aiemmin olin tehnyt ennen treeniä, isompi ruoka pari tuntia ennen ja vielä pieni välipala puolta tuntia ennen. Silloin se oli ollut sopivasti, mutta nyt rv 14 jo puolen tunnin treenaamisen jälkeen oli aivan kamala nälkä! Tuntui kuin en olisi syönyt kolmeen päivään.

Millainen olisi sopiva ateria ennen (vähän raskaampaa) kuntoilua, ja miten se kannattaisi ajoittaa? Muutenkin olen tottunut nyt raskaana syömään vähintään parin tunnin välein, vaikeaa käydä edes kävelyllä ellei tankkaa ensin.

Kukaan ei syö ennen liikuntaa? Koko päivänä? :grin Ei haittaa vaikka saisin neuvon joka ei sopisikaan minulle, haluaisin vain kuulla jos joku olisi löytänyt itselleen hyvän tavan, voisin sitten kokeille josko auttaisi minuakin.

Ja muutkin kuin salilla kävijät! Kaikenlainen kävelyä/pyöräilyä tms. raskaampi liikunta laskettakoon tähän.

Jos joku voisi vinkata jotain, niin kiitos! :)

Harmi, kun et ole saanut vastauksia :/ Itse käyn salilla, mutta en ole (vielä) raskaana, joten siinä mielessä en voi vastata :D

Larissa, kiitos sympatiasta silti :D Tänään sentään meni jo vähän paremmin, nälkä oli lopussa vieläkin kova, mutta ei kuitenkaan tehnyt pahaa. Puoli tuntia ennen lähtöä vetäisin kokojyvämuroja (Muru, tietääkseni ainoat oikeasti terveelliset murot), puolikkaan purkin maitorahkaa ja pari kirsikkatomaattia päälle; sillä selvisin loppuun asti.

Kai kokeilemalla vaan löytää muitakin sopivia ruokia & sopivan rytmin.

No minä nyt en niin kova ollut liikkumaan raskausaikana, mut jos lähdin lenkille niin söin ihan kunnon välipalan ennen lähtöä. Inhosin sitä jos raskaana oli nälkä, kun alko heti tulla ikävä olo, niimpä söin koko ajan jotain 2-3 h välein ja usein oli välipalapatukkakin mukana, jos alkoi huippaa. Valitettavasti ei mitään hirmu hyviä tai tarkkoja vinkkejä oo antaa ja meinaa unohtuakin vuodessa raskausajan asiat. Kokeile mikä itselles on parasta :)

Syön kolmen-neljän tunnin välein, kuten ennen raskauttakin. Käyn salilla pari kertaa viikossa, eikä ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut tehdä mitään muutoksia ruokamääriin, -sisältöön tai aikatauluun. Viljoilla en pötki pitkälle, vaan jos treenaan aamupäivällä, syön tuhdin aamupalan: rahka-banaani-marjasmoothie (iso lasi), kananmunaa ja pari pekonisiivua. Pari tuntia sulattelua, ja salille. Ennen myöhempää treeniä on, yllätys yllätys, pasta- tai pataruoka sopivasti energiaa antava.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Mutta tosiaan, kokeilemalla löytyy oikeat safkat ja tankkausajat. Ruuansulatuskin on niin yksilöllinen juttu.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin