raskaana ja exä helvetistä, tukea tarvitaan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja primavera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

primavera

Vieras
Mä oon nyt 10+ raskaana ja 19-vuotias.
Lapsen isän jätin muutama viikko sitten, koska jatkuvasti saa pelätä mitä se tekee.
Täysi narsisti joka hermostuessaan hajottaa ihan mitä tahansa.
NYT, hänen äidin mielestään minä olen keskenkasvuinen pirpana joka ei osaa edes huolehtia itsestään. Hän on haukkunut mut aivan täysin pystyyn ja kaiken kukkuraksi "soitan sosiaalitoimistoon ja teen lastensuojeluilmoituksen".
No, neuvolasta kysysin mitä tekisin näitten ihmisten kanssa kun eivät jätä rauhaan, niin sainpahan paniikin pois päältä ainakin. Neuvolasta vaan sanottiin että sosiaalitoimi tukis mua asian kanssa. Ja jos eivät rauhaan jätä niin soitto poliisille.
Joka tapauksessa mua pelottaa mihin ne on kykeneväisiä, varmaan tekee kaikkensa että lapsi vietäs multa synnyttyään pois...

Onko kellään samantapaista tilannetta ollut? Pelottaa, eikä oikeen osaa tehdä mitään.. :sad001

Tota noin, jos ette ole naimisissa, niin ei sillä eksälläsi ole mitään oikeutta lapseesi. Vielä vähemmän hänen äidillään. Sosiaalitoimelle voit kertoa pelkääväsi eksääsi, koska hän hajoittaa tavaroita ja raivoilee. Ei ne voi sellaiselle antaa lasta. Lastensuojeluilmoitusta ei voi itse asiassa edes tehdä, jos lapsi ei ole vielä syntynyt. Ainoastaan ennakoivan lastensuojeluilmoituksen voi tehdä, mutta jos et ole käyttänyt päihteitä raskauden aikana tai syyllistynyt mihinkään rikokseen, niin tuntuu vähän epätodennäköiseltä, että sossussa asiasi kanssa kiirehdittäisiin.

Samoin kuten edellisessä viestissä ota kaikki viestit talteen ja jos jotain exä alkaa tehdä niin sulla on todisteet mustaa valkoisella.Sillä aikaa nauti odotuksessasi ja älä hermoile.

Kiitos paljon viesteistä! Nyt onkin jo tilanne vähän rauhoittunut, vaihdoin numeroni salaiseksi.
Tuleva stressaa aina silloin tällöin, mutta tiedän nyt että en ole yksin tässä asiassa, minua kyllä autetaan! :)

Esikoisen kanssa saman tyylinen tarina.. Tosin suku ei painostanut niskaan.
Kaikki viestit yms todisteet talteen varmuuden vuoksi. Jos ei isää kiinnosta lapsi niin kyllä valtio maksaa elatustukea, eikä isää tarvi todistaa (eipä tarvi tapella huoltajuuksista yms, jos on hankalaa sorttia.)
Näin minä olen toiminut ja olen ollut todella tyytyväinen päätökseen =) Pojalla on jopa ihminen jota kutsuu isäksi ja on ollut hänen elämässään alle 1v iästä asti =) Nyt vielä toinen sisko tulossa ;)
Onneksi tässä maassa ei äiditä viedä ihan hepposin perustein lasta pois =)

Ompa kyllä ikävä tilanne. Entinen Isäpuoleni on myös narsisti. Hänellä äitini kanssa kaksi yhteistä lasta. Nyt ovat eronneet ja tämä isä sitten yrittää lapsia saada itselleen vaikka on lapisa suoraan naaman edessä haukkunut ja kieltänyt isyytensä ja lasten edessä sanonut tappavansa äidin.. huonekaluja myös lenteli yms... Ja tässä ei ollut läheskään kaikki asiat.. Narsisti luonne on varmaan hirvein piirre mitä voi olla. En halua nyt pelotella, mutta sen sanon, että hyvä kun tommosesta eroon pääsit. Ja ne sossut on kyllä sitten sen terveen osapuolen, eli sinun puolellasi. Jos jatkossa tulee uhkauksia mieheltäsi tai anopilta voit hakea vaikka lähestymiskiellon heille. Ja niinku aiemmin tossa jo sanottiin, nii tosiaan viestit ym. todisteet varuiksi talteen. Voimia sinulle loppu-raskauteen, onneksi sinulla on mainitsemaasi tukea, ettei tarvii yksin tuollaisten asioiden kanssa murehtia :)

äläkä missään nimessä suostu isyystestiin tai yhteishuoltajuuteen. kaikki todisteet talteen niin kun vauva syntyy niin sulla on jotain puolustautumiskeinoja jos mies ja hänen äitinsä koittaa hankaloittaa elämääsi.

Hui, kamalaa noin nuorena saada tuollaista paskaa niskaan, voimia <3 Juuri kun eniten tarvitsisi tukea, niin välillä tosiaan tuntuu, että silloin ihmiset johonkin katoaa.

Toivottavasti sinulla on ystäviä ja tukiverkostoa joka auttaa sinua. Pyydä päätöksiin apua esimerkiksi neuvolasta, tai muilta tahoilta, ennen kuin esimerkiksi menet allekirjoittamaan mitään.

Takaisin