Raskaana huvipuistoon?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Lähetään poikaystävän kanssa ens viikonloppuna helsinkiin ja kohokohtana olis käydä linnanmäellä. Oon nyt viikolla 21 ja haluaisin tietää että onko ihan turvallista mennä hurjiinkin laitteisiin? Muissa samanlaisissa keskusteiluissa oli niin ristiriitaisia vastauksia, etten nyt oikeen tiiä että onko oikeasti vaarallista mennä vai onko se ylihysteeristä höpinää että mihinkään ei saa mennä.

Itsestä ainakin vielä tuntuu siltä, että voisin ihan hyvin mennä joihinkin vuoristoratoihin ja sellaisiin laitteisiin missä turvakaaret ei painaisi mahaan, eikä olisi mitään äkkijarrutuksia ym. :)

Heissan! Laitteissa yleensä lukee, jos ovat raskaina olijoilta kielletty. Eli lähes kaikissa laitteissa, jos nyt muistan oikein... Ite kävin pari vuotta sitten raskaana ollessa maailmanpyörässä. Muihin laitteisiin ei mahan kanssa sitten päästettykään.

Joo, älä mene! Niissä lukee ihan selkeesti että ei saa mennä raskaana. Itse oon menossa kesällä Litnsille, mutta lähinnä yleisen fiiliksen takia, ja syömään hattaraa, suosittelen tätä myös sinulle! :)

Yhdessä laitteessa sanotaan että ei saa mennä, enkä tietenkään ole siihen menossa. Senpä näkee sitten paikan päällä mikä fiilis ja että uskaltaako sitä mihinkään mennä. Karusellissa ja kinossakin lukee, että ei suositella raskaana oleville, ihmetyttää vain että mitä vaarallista siinä sikiölle on. Ajattelin kuitenkin vielä neuvolaan soittaa ja kysäistä mitä mieltä siellä ollaan ennenkuin mihinkään menee. :)

Eihän tupakointi tai alkoholin juontikaan ole raskaana laitonta. Sitä ei "suositella". Tekisitkö silti jommankumman niistä?

Itse en menisi!! Mutta eiköhän se ole ihan kiinni siitä mitä itse tunnet. :) itse en voisi ikinä mennä jos jotain sattuisi en voisi ikinä antaa anteeksi itselleni! mutta mukava siellä on kävellä ja ihastella fiilistä, ja herkkuja maistella! :)

No mietityttää kyllä mitä voi sattua karusellissa tai kinossa? Helsingin kadullakin on varmaan hurjempi meno. Mutta mahan koon ja oman voinnin mukaan varmaan kantsii päättää. Kyllä raskauden aikanakin pitää tehdä kivoja, itselle tärkeitä juttuja. Ja mitä vaan voi sattua missä vaan.

Vieras kirjoitti:
No mietityttää kyllä mitä voi sattua karusellissa tai kinossa? Helsingin kadullakin on varmaan hurjempi meno. Mutta mahan koon ja oman voinnin mukaan varmaan kantsii päättää. Kyllä raskauden aikanakin pitää tehdä kivoja, itselle tärkeitä juttuja. Ja mitä vaan voi sattua missä vaan.

"Varaudu pitämään käsinojista kiinni, sillä tämä elokuva ei ole pelkkä katselukokemus. " Ne tuolit tärisee siellä! Se voi olla aika hurjaakin se meno! Muistan kun siellä oli joskus joku dinosaurus juttu, niin kyllä siellä saattaa tulla ihan pahaolo siitä hytkymisestä! Karusellissa lähinnä varmaan sen takia, että siinä saattaa tulla paha olo? En ole ihan varma, itse en ole koskaan siinä käynyt. Jos haluaa mennä jonnekin, niin kannattaa mennä vain noihin mihin ei ole varoituksia.

Kestäisitkö elää itsesi kanssa, jos saisit keskenmenon vain sen takia, kun halusit juuri sinä kesänä johonkin laitteeseen? Eikö sinne kerkeä mennä myöhemmin?

Tämä tietysti vain minun mielipide...

"Kyllä raskauden aikanakin pitää tehdä kivoja, itselle tärkeitä juttuja. Ja mitä vaan voi sattua missä vaan."

Kyllä muakin hirveesti haluttais viettää vappua kosteissa tunnelmissa, puhumattakaan juhannuksesta! Mutta empä tee sitä kun olen raskaana. Ne on mulle kivoja ja tärkeitä juttuja, mutta tiesin sen, ettei niitä voi tehdä kun tulen raskaaksi. Eikä silti kaduta raskaus yhtään. Välillä on pitää pystyä tekemään uhrauksia. Ei se 9 kuukautta nyt niin pitkä aika ole. On niitä muitakin kivoja juttuja mitä voi tehdä sinä aikana, eikä tieten tahtoen riskeerata vauvaa, jos tietää, että se riski on olemassa!

Niitä laitteita ei kokonaan kielletä sen takia, koska ei olla varmoja sikiölle aiheutuvista vaaroista, aivan niinkuin alkoholin kohdalla. Niitä ei lähdetä tutkimaankaan millään testiryhmällä, koska se olisi väärin! Itse kyllä rinnastan noihin laitteisiin menot ihan päihtymiseen. Tiedät, että vaara on olemassa. Miksi, miksi on silloin oltava niin itsekäs, että pitää mennä?

mä arvelisin, että monetkaan laitteet ei oikein toimiessaan oo kauheen vaarallisia, ainakaan jos niissä käy säännöllisesti koko raskauden, ts. elimistö on tottunu. vähän niinku raskas liikunta. mut jos menee koviin laitteisiin yhtäkkiä, niin siitä nyt voi raskaudesta riippuen seurata mitä vaan, toisillahan alkaa pehmentävät supistukset jo autossa liian kauan istuttaessa. oma vointi sen kertoo, mutta laitteista ei pääse yleensä kesken pois vaikka vointi kertois mitä.

mutta siis se pahin tilanne on sitten jos joku menee pieleen laitteen toiminnassa, niin sillon ne voi olla vaarallisia; äkkijarrutukset, se että jää tosi huonoon asentoon killumaan, se että turvakaari tms. iskeytyy jotenkin mahaan tai jää puristamaan..sitä niissä kielloissa varmaan ajatellaan.

et kannattanee mennä sellasiin laitteisiin, joista pääsee kesken ajonkin helposti pois, jos tulee joku ongelma, onhan sit taas loppuelämä aikaa mennä mihin vaan laitteeseen huvittaa..niin mä oon aatellu tänä kesänä tehdä.

Vieras kirjoitti:

yhdyn tähän. :) Miten ihminen voi olla onnellinen ja elää, jos miettii vain kaikkien asioitten riskejä? Esim. liikkuminen paikasta toiseen teet sen sitten autolla, kävellen tai bussilla? milloin vain voi kaatua ja sattua mitä vaan. Aijon siltikkin tehdä asioita, vaikka olen raskaana ja elää ihan normaalia elämää tosin ilman päihteitä. Oman voinnin mukaan mennään. :)

Takaisin