Raskaana baarissa - hyväksyttävää vai ei?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä mieltä olette raskaana baarissa käymisestä? Hyväksyttävää vai oudoksuttavaa? Oletko itse käynyt raskaana baarissa?

Itse käyn niin harvoin baarissa, ettei siellä raskaanakaan tullut käytyä. En kuitenkaan näe odottajan baarissa käymisessä mitään pahaa. Eihän siellä ole mikään pakko juoda alkoholia, jos haluaa käydä vaikka ystävien kanssa viihteellä. Tämä siis normiaikana.

Hmm no kai se ihan ok on, jos odottaja ei käytä päihteitä. Tosin en ihan ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla selvänä baarissa, koska känniset ihmiset ovat todella tylsää ja rasittavaa seuraa selvälle ihmiselle. Vähän ehkä kävisi odottajaa sääliksi, jos hän on raskaana niin yksinäinen, että pitää baariin lähteä.

En ole koskaan ollut ahkera baarissa kävijä, pidän baareja varsin epämiellyttävinä paikkoina enkä ymmärrä, miksi kenenkään sinne pitäisi mennä. Mutta jos joku raskaana ollessaan tahtoo baariin mennä, niin ymmärrän sitä yhtä vähän kuin muitakin baarikäyntejä.

Olen esikoista odottaessani joitakin kertoja ollut kaverini kanssa yhdellä. Itse join toki alkoholitonta ja kaverinikin vain yhden tai kaksi olutta. Baarissa voi viettää mukavaa aikaa ja jutustella ystävän kanssa ilman känniläisten seuraakin. Toista odottaessa en muistaakseni käynyt (ellen sitten ihan alkuraskaudessa käynyt kerran).

Alkuraskauden aikana lähdettiin ulkomaille, kaupunkilomalle. Oikeastaan se oli sellainen erään seuran järjestämä matka jäsenille johon piti ilmoittautua jo keväällä ja matka oli syksyllä. En tietenkään voinut tietää, että tulisin loppukesästä raskaaksi ja olin siis ihan 2-3kk raskaana kun tuolla reissulla oltiin ja kyllä, käytiin baareissa ja oltiin yötä myöden ravintoloissa ja kaupungilla. Join alkoholittomia oluita ja mocktaileja. Enkä jäänyt raskaudesta kiinni :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
Kävin kyllä parikin kertaa paikallisessa, mutta lähinnä sen takia että ystävät pyysivät. Olihan se aika tympeää, mutta onneksi voi valita baarin, jossa on isot sohvat ja seurapelejä ja mukava tunnelma.
Ja onhan noita raskaana olevia kavereitakin käynyt baarissa, mutta silloin on ollut kyse syntymäpäiväjuhlista tai muusta vastaavasta illanvietosta. Ja nyt ei puhuta mistään teiniajan bilettämisestä, vaan rennosta istuskelusta ja jutustelusta porukalla pitkästä aikaa.
Vaikka eipä sitä raskaana ollessa oikein baarittelut enää jaksanut kiinnostaa, tuskimpa kovinkaan montaa muutakaan. Eri asia jos on sellainen räkälä tai teinibiletysbaari (onko sellaisia enää edes olemassakaan?).

Se on ok, kunhan ei juo. Olin viimeisimmässä raskaudessa puolenvälin aikoihin työpaikan illanvietossa baarissa. Drinkkilipuilla otin limua. Oli kiva nähdä vanhojakin työkavereita vuosien takaa työpisteestä jossa olin ennen esikoisen syntymää. Kesken illan lähdin lyllertämään kotiin.

Miksei olis OK. ite oon ollut absolutisti 13 vuotta, ihan yhtä lailla sillonkin voi käydä baareissa. toki ei oo vuosiin tullut käytyä, mut jos olis joku erityinen syy mennä, en nää mitään syytä miksei raskaanakin vois käydä.

Mun mielestä on jokaisen oma valinta missä aikaansa viettää, enemmän se on kiinni siitä, mitä juo. Yhtä lailla raskaana oleva voi osallistua illanistujasiin tai muihin kemuihin joissa on alkoholia tarjolla, esimerkiksi häihin, joten miksei sinne baariin jos mieli tekee.

Itse olen absolutisti, joten baareissa ei ole tullut käytyä moniin vuosiin, ei myöskään raskaana :Smiling Face With Smiling Eyes:

No miksi ei saisi, jos ei juo alkoholia. Minä olin esim. esikoista odottaessa polttareissa ihan limsalinjalla.
( tämä siis kauan ennen koronaa) ja useammilla 90-vuotispäivillä ravintolassa. Hyvin ottivat ravintoloitsijat huomioon sen, mitä sain syödä ja juoda ja mitä en.

Miksipä ei. En itse jaksaisi raskaana lähteä yökerhoon baareilemaan, mutta jossain pubissa voisin hyvinkin viettää hauskan illan kavereiden seurassa, toki holittomasti itse. :)

En lähtisi yökerhoon, missä on riski tulla tönityksi ja musiikki soi kovalla. Ei kyllä muutenkaan kiinnostunut baarit ja humalaiset ihmiset raskaana ollessa.

Olen käynyt raskausaikana klubikeikoilla, missä iso osa yleisöstä on humalassa ja ennen raskautta olisin voinut minäkin olla, vähän työvuoroista ja kulkemisesta riippuen. Raskaana olevan päihteettömyys on se tärkein, ei siinä mitään, jos tykkää käydä vaikka yökerhossa tanssimassa tai hengailemassa kavereiden kanssa.

Ehkä sitten olisin huolissani, jos baarit on ainut paikka nähdä kavereita tai tehdä jotain mielekästä ja sinne pitää päästä viikottain, liittyi siihen alkoa tai ei. Raskaana sinne vielä pääsee, mutta vauvan kanssa ei enää mennäkään.

Takaisin