Raskaaksi?!? Vauva toivottu!

Nliee

Satasella mukana keskusteluissa
Eli nyt kyselisin vinkkejä raskautumiseen! Tilannehan on se että lopetin pillerit marraskuussa 2013. Olin juuri eronnut nykyisestä miehestäni ja ajattelin että mitä mä turhaan pumppaan hormonia itteeni,että kestän mielummin kovemmat menkkakivut ja enemmän vuodon. Silti hairahdin muutaman kerran exäni kanssa sänkyyn (ilman ehkäisyä, empä vain tullut raskaaksi.) Siinä meni pari kuukautta jo 2014 vuoden puolelle ilman pillereitä ja merkkasin aina kalenteriin ylös milloin menkat alkoivat ja näin laskin kierron,jota en ikinä aikaisemmin ollut tehnyt. Koska pillerit aloitin 16 vuotiaana. Ensimmäinen kierto oli 35 ja siitä tähän päivään asti ne on huidelleet 32-28kp. Kerran tuli jo kp 26,mutta vain kerran ja sekin ihan tämän 2015 vuoden puolella. Mulla oli tuossa 2014 sitten eräänlainen lohtusuhde tutun miehen kanssa, enkä tullut hänellekään raskaaksi, mutta seksikertoja siinä kuukauden sisään oli vain kaksi. (en kaipaa saarnoja tästä,tiesin kyllä että raskaaksi voin tulla,koska en pillereitä käyttänyt,eikä ollut muutakaan ehkäisyä,mutta vauvaa toivoin ja olisin valmis ollut siihen vaikka yksin. mutta se sikseen,en siis tullut raskaaksi toisellekaan miehelle) Sitten toukokuussa 2014 välit alkoivat jälleen lämmetä exäni kanssa, edelleenkään en pillereitä syö, eikä meillä muutakaan ehkäisyä ole käytössä. Mutta raskaaksi en ole edes vahingossakaan tullut,koska ollaan oltu periaatteella että tulee kun tulee. Mutta petikerrat kierrossa voi olla yhden käden sormin laskettavissa 1-2 max. 3krt. ja nekin on ollut melkein 2 päivää menkkojen jälkeen tai muutama päivä ennen menkkoja, ei siis koskaan puolivälissä, että ovulaatio olisi osunut kohdalle. Enkä kyllä edes tiedä milloin se ovis on,koska kierto vaihtelee paljon. Limanerityksestä jotenkin nyt huomaa ja mahanpohjan pistelystä,mutta niihin aikoihin ei peittoja olla heiluteltu. Nyt siis kysyisin, kun miehenikin suostui siihen että tehdään se vauva,koska aikaahan siihen varmasti menee,eikä heti tuu,niinkuin on nähty. Ja elämä on muutenkin mallillaan. Kuinka monta niitä yrityskeroja pitää olla ja kuinka montaa päivää menkkojen jälkeen?? Aloitin myös greippimehun juomisen,syön vitamiineja ja eilen kävin ostamassa fooliohappoja. Myöskään me ei käytetä alkoholia. Tupakoidaan kyllä. Ja nuoriakin ollaan 24v ja 26v. Normaalipainoisia ja suht. terveellisesti syödään. Ajattelin että ovistestejä ostaisin, ne on ihan vieraita mulle. Missä vaiheessa niillä aletaa testaamaan ja onko luotettavia? Auttakaa ja antakaa vinkkejä miten teillä on käynyt!! Tässä on alkanut tuntua että mussa on vika ja alkanut masentamaan jos en saa koskaan lapsia,koska äidiksi olen enemmän kuin valmis!
 
Niin ja viime menkkani nyt alkoivat 11.5 tai tuolloin aamusta alkoi virallinen oikea vuoto, lauantai aamuna 9.5 oli alushousuihin tullut pieni veriläikkä, sitten koko päivänä ei mitään. Sitten sunnuntaina 10.5 tuli muutaman kerran pyyhkiessä jotain veren ja liman sekoitusta paperiin ja sekin loppui. Aattelin että jes raskaana olen, mutta sitten 11.5 vuoto alkoi runsaana niinkuin aina. mistä päivästä nyt lasken? tuostaa 11.5?
 
Hei! Ajattelin laittaa otsikon juuri tästä samasta aiheesta, mutta jatkankin tähän :wink Vinkkejä kaivataan!

Eli reilu vuosi yrittämistä, ikä 42.. ensimmäinen toiveissa! Viime kierrossa tuli haamuplussa, mutta menkat alkoi :sad001 Nämä "kikka kolmoset" nyt mulla käytössä:

- ei kahvia ( lopetin kk sitten), ei mitään kofeiinipitoista
- ei alkoholia ( ei edes yhtä sidukkaa)
- ubiqinon q10 päivittäin
- avokadoöljyä ja oliiviöljyä joka päivä
- vehnänalkioöljyä
- kalanmaksaöljyä Omega-3
- lesitiinirakeita päivittäin
- multivita
- 1 kpl avokado joka päivä
- 1kpl greippi päivässä
- hedelmä smoothieta joka päivä, kurpitsansiemenillä
- salaattia ja kalaa/kanaa ei lihaa
- 5-10km kuntolenkki päivittäin, jollei jaksa niin 3km
- paljon unta ja tressi minimiin ( lopetin tressaavan työn vauvaprojektin vuoksi 4kk sitten )
-muuta: normaalipainossa ja tupakoimaton

Mielellään otan listalle lisäystä...Niin ja ovistestit käytössä.
Toivottavasti näistä on jollekin apuja.
Tsemppiä matkaan !!
 
Hei! Ajattelin laittaa otsikon juuri tästä samasta aiheesta, mutta jatkankin tähän :wink Vinkkejä kaivataan!

Eli reilu vuosi yrittämistä, ikä 42.. ensimmäinen toiveissa! Viime kierrossa tuli haamuplussa, mutta menkat alkoi :sad001 Nämä "kikka kolmoset" nyt mulla käytössä:

- ei kahvia ( lopetin kk sitten), ei mitään kofeiinipitoista
- ei alkoholia ( ei edes yhtä sidukkaa)
- ubiqinon q10 päivittäin
- avokadoöljyä ja oliiviöljyä joka päivä
- vehnänalkioöljyä
- kalanmaksaöljyä Omega-3
- lesitiinirakeita päivittäin
- multivita
- 1 kpl avokado joka päivä
- 1kpl greippi päivässä
- hedelmä smoothieta joka päivä, kurpitsansiemenillä
- salaattia ja kalaa/kanaa ei lihaa
- 5-10km kuntolenkki päivittäin, jollei jaksa niin 3km
- paljon unta ja tressi minimiin ( lopetin tressaavan työn vauvaprojektin vuoksi 4kk sitten )
-muuta: normaalipainossa ja tupakoimaton

Mielellään otan listalle lisäystä...Niin ja ovistestit käytössä.
Toivottavasti näistä on jollekin apuja.
Tsemppiä matkaan !!

Hei, mun viesti tuli hassusti tälle palstalle, kun piti tehdä uusi otsikko..anteeksi paljon. Tuohon sinun ongelmaan, uskoisin, että teillä onnistuu pian.. Ottakaan rauhallisesti ja tupakointi on hyvä lopettaa nyt, sillä ethän voi raskaana tupakoida. Onnea matkaan :)
 
Mun raskautuminen tapahtui näin lyhyesti selitettynä: :)

Söin foolihappoa etukäteen (sairauden takia). Tein ovulaatiotestin joka näytti plussaa, pupuiltiin samana päivänä, jalat ylös päin, siemennesteet sisällä, en siis mennyt moneen tuntiin suihkuun ja pam raskaaksi tulin :)

Plussan jälkeen aloin syödä raskaus ja imetys ajan omegaa, multivitaa, kalkkia ja sitä foolihappoa.

Siis se ajoitus on tärkein, että harrastaa seksiä muutamana päivänä ennen ovulaatiota ja samana päivänä :)

Ja tätä yritettiin vaan kerran!
 
Ja yhden kikkakolmosen taisin kokeilla, eli join yhden purkin greippimehua joka oli pahaa!:hungover:
 
Ovulaatio on noin puolessa välissä kiertoa, yleensä 14 päivää ennen menkkojen alkua. Tee siis ovulaatiotesti päivittäin kierron puolessa välissä noin 2 viikon päästä menkkojen loppumisesta. Tee niitä niin monta kertaa kerran päivässä että sieltä tulee se kaksi viivaa. :) Niitä voi siis kulua montakin yhden kierron aikana!

Itsellä on ollut aina kierto 29 päivää, niin on ollut helpompaa tehdä niitä testejä. Tiedä sitten miten tämän keskenmenon jälkeen kierto oikein on :S
 
Takaisin
Top