Raskaaksi n. 3kk synnytyksestä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Retu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Retu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tässä siis hieman ihmetellään jotenkin tuttuja tuntemuksia öklötyksineen, väsymyksineen ym.
Synnytin ensimmäisen lapseni n. 3kk sitten, eikä kuukautiseni ole vielä tulleet. Täysimetän lastani, eikä ole ollut montaakaan mahdollisuutta tulla raskaaksi. Parisen päivää on tullut vähäistä veristä tuhruvuotoa (edellisessä raskaudessa vuodin alusta noin viikolle 12, kaikki meni hyvin) eikä ollenkaan semmoinen olo että menkat olis kyseessä. Neuvolassakin terkka tais sanoa että ekat menkat synnytyksen jälkeet on aina runsaat..
Tein tänään jo testinkin, negaa vielä näytti mutta koska menkkoja ei ole tullut, en tiedä missä vaiheessa kierto on. Onko muilla tullut tuollaista tuhruttelua ennen ensimmäisiä menkkoja? Uusi raskaus ei olisi ollenkaan huono juttu, vaikka tieten tahtoen emme vielä toista yritäkään näin pian.
Yritin netistä ettiä muiden kokemuksia, mutta löysin vain läjäpäin tarinoita, kuinka ensimmäiset menkat muistuttivat enemmänkin rankkaa putousta kuin tuhruilua. Vaarallista tämä vauvakuumeilu, kohta taas huomaan olevani tilanteessa, jossa apteekin raskaustestihylly tulee marketin maitohyllyä tutummaksi. :D

En osaa raskautumisesta noin nopeasti sanoa, mutta esikoisen jälkeen kuukautiset palasivat 2kk päästä synnytyksestä, täysimetin ja toisen jälkeen 6kk päästä synnytyksestä, jolloin lähestulkoon täysimetin, annettiin kyllä jotain kiinteitä 3kk eteenpäin. Ja olivat molemmilla kerroilla ihan normaalit kuukautiset, ei tuhruvuotoja.

Meille synty tammikuussa tyttö ja mulla on alkanu jo menkat. ne alko 28.helmikuuta je kesti sinne 4.maaliskuuta ja ne ekat päivät oli aika runsasta(omasta mielestä koska oon syöny pillereitä aikasemmin ja tottunu niukkoihin vuotoihin) sitte väheni ja kahtena viimesenä päivänä ei ollu paljo yhtään vuotoa. Se oli sellasta tuhtua enimmäkseen. Ny jänskättää että oonkohan uudestaan raskaana(olis kyllä tosi kiva) ku oon justiin ovuloinu ja ollaan mihen kans harrastettu seksiä ja ei olla käytetty kumia.. No tavallaan ihan tahallaan kyllä ku kovin haluttais heti perään yks muksu lisää että tytöllä olis leikki kamu [:)] Pitää vaan toivoa parasta[:D]

kyllähän se mahdollista voi olla.itselläni esikoinen 4kk ja olen rv 5+2 raskaana. 3 kuukautiset ehti tulla välissä, imetin kyllä. Mutta minulla näin.

Tässä ohimennen luin.
Onneks olkoon sanna91 nopeasta uudelleen raskautumisesta! [:)]
Tiedätkö jo tarkan lasketun ajan tammikuulle? Jos syntyis vaikka samana päivänä,kun teidän esikoinen [;)] tai lähellä sitä päivää..

Babatoy;

Laskettu aika tälle toiselle tulokkaalle olis 2.tammikuuta [:)]
Esikoinen synty 19. tammikuuta [:)] Olis ihan kiva jos tää toinen kyllä tulis tammikuulle nii olis ainaki melkein vuoden ikäero [:D] Mutta jos syntyy tälle vuodelle vielä nii sitten syntyy, toisaalta sekin aika suloista [:)] nyt olis viikkoja kasassa 6+1. Hiljaa hyvä tulee [:)]

sanna91 No ei ole iso ero,vaikka syntyiskin tuolloin laskettuun tai vaikka sitten tän vuoden puolella :) Voi sitten lasten synttärit pitää samassa. [;)]

Onnea odotukseen sulle! [:)]

Ihan mahdollista on, kaverini oli jälkitarkastuksessa jo raskaana ja mitä se tarkastus tehdään, pari viikkoa synnytyksen jälkeen? [8|] Oli vähän nolona kun selvisi siellä että kyllä kohdussa nyt jotain on mikä ei sinne kuulu...

Juu aivan mahdollista, mutta ei mulla alkoi meinkat vasta kun lopetin imetyksen jokaisen 3:en lapsen kohdalla n.10-12kk synnytyksestä.

Mä tiedän kaksikin sellaista sisarusparia, joilla on 11 kk ikäeroa eli aika äkkiähän tuo raskautuminen on heidänkin äideillään käynyt. Hauskasti nuo toiset ovat vielä syntyneet samana vuonna, toinen ihan alussa, toinen lopussa.

Mun jälkitarkastus oli 9,5 viikon päästä synnytyksestä (sitä se kesä ja lääkärienkin lomailut teettää), eli kyllähän siinä ajassa olis ehtiny uusia :)

Mä olen synnyttänyt reilu 4kk sitten ja raskaana ollaan ![:D][:D]
Toki mä en ole imettänyt ollenkaan.[&:]

Takaisin