Raskaaksi imetyksen aikana

  • Ketjun aloittaja Toinen
  • Aloituspäivämäärä
T

Toinen

Vieras
Hei,
Kuinkahan helposti imetyksen aikana tulee raskaaksi? Imetän 9kk ikäistä vauvaani ja toiveissa olisi toinen heti kun on tullakseen. Onkohan kuinka todennäköistä että imetyksestä huomioimatta tulisin raskaaksi. En haluaisi vielä nimittäin lopettaa imetystä
 
Onko sulla kierto palautunut synnytyksen jäljiltä? Itse en ole koskaan tullut täysimetyksen aikaan raskaaksi, mutta olen raskautunut useamman kerran kyllä 1-1,5v synnytyksestä, vaikka imetän edelleen. Toisilla ne on yöimetykset, jotka vaikuttaa raskautumiseen, mutta itselläni ei ole ollut niillä vaikutusta.
 
Mulla alko ovulaatiot vauvan ollessa 1v3kk ja toisella kertaa jo 8kk kohdalla, vaikka imetystä päivin öin.
 
Mulla alkoi menkat kun tyttö oli 1v3kk ja yömaito jäi pois. 3 menkat ehti tulla kunnes aloitettiin toukokuussa yrittään, tulin heti raskaaksi yk1, mutta meni valitettavasti kesken (en tosin usko että imetys tähän liittyy).
Nyt odotellaan ensi viikkoon että miten tämän kierron kanssa kävi (yk1 km jälkeen). Päivisin käy vielä 3xrinnalla.
 
Olen tullut parikin kertaa raskaaksi imetyksen aikana. Ekalla kerralla vauva oli 1v 3kk ja toisella 1v 4kk, taisin jopa vielä yöimettää jälkimmäisellä kerralla. Kuukautiskierto ei ollut vielä tuolloin palautunut, ekalla kerralla ei ehtinyt tulemaan yksiäkään ja tokalla just ne yhdet. Ehkäisy jätettiin pois kummassakin tapauksessa siinä vaiheessa kun vauva täytti vuoden.

Eli voi tulla raskaaksi ihan hyvin vaikka imettäisikin, vauvan iällä on ratkaisevampi merkitys. Raskauden keston määrittely menee toki sitten vähän hankalaksi jos ei ehdi tulemaan yksiäkään kuukautisia raskauksien välissä, mutta sitä varten on ultrat keksitty.
 
Itsellä ovistestien mukaan ovulaatiot (ja menkat) alkanut pian synnytysten jälkeen, mutta yöimetys pitänyt luteaalivaiheen liian lyhyenä (7 päivää) uutta raskautta ajatellen. Heti kun yöimetys loppui sai kolmas lapsi alkunsa edellisen vauvan ollessa 10kk.
Viidettä yrittäessä menkat alkoi paljon myöhemmin kuin edellisistä (vauva ~8kk), mutta nyt ovistestien mukaan ovulaatio ja kierto oli imetyksestä huolimatta ihan normaali, silti ei plussaa tullut ennen kuin lopetin imetyksen kokonaan (taapero 1,5v), se raskaus tosin meni kesken.
 
Minä olen tullut raskaaksi imetysaikana. Ensimmäisen kerran esikoinen oli juuri täyttänyt vuoden. Kierto ei ollut kunnolla startannut, oli ehtinyt yhdet kuukautiset olla!
Toisella kerralla taapero oli 2,5v. Imetin häntäkin yhä.
Tuohon väliin mahtuu yksi raskaus/km.
Ja imetin myös öisin, meillä on ollut melkoisia tissittelijöitä kaikki. 😊
 
Olen tullut raskaaksi imetysaikana. Vauva oli 9kk kun raskauduin, mutta raskaus todettiin tuulimunaksi. Tuulimunan jälkeen kolmas kierto tärppäsi ja imetyksen lopetin kun raskaus oli ekalla kolmanneksella kun taapero ei pitänyt muuttuneesta maidon mausta.
 
Kaksi tuttuani on tullut raskaaksi noin kolmen kuukauden sisällä synnytyksestä.. toinen vahingossa, toinen käsittääkseni tarkoituksella ja molemmat ovat imettäneet. Toisella lapset menivät sitten kouluun samalle luokalle, kun syntyivät saman vuoden puolella... 😅
Että todellakin voi tulla raskaaksi vaikka imettää.
Mutta varmasti yksilöllistä, miten kroppa toimii...ja palautuu synnytyksen jälkeen ja miten suuri vaikutus imetyksestä on hormoni toimintaan 🤔
 
Takaisin
Top